چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 15 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پکیج برقی زمینی یا دیواری، کدامین انتخاب می تواند برای شما با صرفه و بهترین انتخاب پکیج باشد؟ در این محبث قصد داریم با معرفی و مقایسه انواع پکیج های برقی در 2 نوع زمینی و دیواری به سوال شما پاسخ جامعی ارائه دهیم تا علاوه بر شناخت کامل شما از انواع پکیج با ارائه مزایا و معایب پکیج برقی دیواری و زمینی در انتخاب بهترین پکیج کنار شما باشیم، توجه به این نکته ضروری هست که این مطلب حاوی تجربه تیم تولید و فروش 5 برند پکیج برقی می باشد. با ما همراه باشید.

مقدمه

با جایگزین شدن پکیج ها تکنولوژی جدید به جای موتورخانه های پر مصرف و جای گیر، به دلیل استقبال بی نظیر مردم از پکیج ها شرکت های تولید کننده پکیج ها اقدام به تخصصی سازی انواع پکیج در ایران کردند که در نوع خانگی آن به 2 نوع پکیج برقی زمینی و پکیج برقی دیواری توجه بیشتر شد چرا که 2 تا از محصولات پر فروش شرکت های تولید کننده پکیج برقی محسوب می شود با ادامه این روند تصمیم بر آن شد تا جزئیات دقیق تری از این دو نوع محصول در اختیار شما قرار دهیم تا بهترین انتخاب را در خرید خود انجام دهید

تفاوت پکیج برقی زمینی و دیواری

پکیج برقی دیواری چیست و چگونه کار می کند؟

با حذف کامل موتورخانه های قدیمی به دلیل هزینه های بسیار بالای راه اندازی و نیاز به محل اجرای بزرگ، نیاز به سیستم گرمایشی مطمن بود تا علاوه بر پوشش معایب آن ها، می بایستی بهترین بازدهی را ارائه دهد و در عین حال کوچکترین فضا را اشغال کند، با این شرایط شرکت های تولید کننده پکیج اقدام به طراحی پکیج های دیواری برقی و گازی کردند که نسبت به سوخت مصرفی باید در محل مناسب خود نصب شود، اما در این محبث به دنبال آن هستیم تا با فهمیدن نحوه کارکرد پکیج برقی دیواری به این نتیجه برسیم که آیا برای انتخاب ما مناسب می باشد یا خیر؟

ساختار پکیج برقی دیواری

برای توضیح در مورد ماهیت و ساختار پکیج دیواری برقی بایستی چنین عنوان نمود که این تجهیزات گرمایشی دارای قطعاتی هستند که با هماهنگی بالایی با یکدیگر کار می کنند و دارای عملکرد ایمنی هستند. در این سیستم ها از المنت به عنوان منبع تامین حرارت و گرما استفاده می کنند، المنت ها زمانی که جریان الکتریکی از میان آنها عبور می کند داغ شده و گرمای خود را به مبدل های حرارتی که در مجاورت آنها قرار دارند منتقل می کنند.

مبدل ها در پکیج ها وظیفه ی مهمی را بر عهده دارند و با دریافت گرمایی که از المنت ساطع می گردد باعث گرم شدن آب می شوند. معمولا از 2 مبدل در این سیستم ها استفاده می شود که از نوع لوله ای و صفحه ای هستند و هر کدام وظیفه ی جداگانه ای را بر عهده دارند و باعث گرم شدن آب مصرفی بهداشتی و آب رفت به شوفاژها می شوند. پکیج ها در حالت کلی دارای یک مدار بسته هستند که آب گرم شده توسط المنت ها بوسیله ی پمپ به درون مدار بسته پمپاژ می گردد و وارد شوفاژها می گردد، پمپ علاوه بر این باعث برگشت دوباره ی آب شوفاژها به داخل پکیج می گردد و این عمل به صورت مکرر انجام می گیرد تا گرمایش محیط تامین گردد.

مزایا و معایب پکیج دیواری

حال که با کارکرد پکیج دیواری برقی آشنا شدید، اگر موافق باشید سری به مزایا و معایب این سیستم گرمایشی بپردازیم، از جمله دلایل اصلی توجه به پکیج های دیواری؛

  • بازده گرمایش بالا
  • امکان کارکرد با صدای پایین
  • توانایی تأمین حرارت بدون نیاز به مصرف انرژی زیاد
  • هزینه های سوخت مصرفی کم به نسبت سیستم گرمایشی قدیمی

با تکیه بر طراحی جمع و جور و حتی نصب آسان، پکیج های دیواری به راحتی در فضاهای کوچک داخل ساختمان مانند آشپزخانه ها و آبدارخانه ها استفاده می شوند. پکیج های دیواری در مقایسه با موتورخانه ها، هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری نیز دارند که این موضوع نیز استفاده از آنها را بیش از پیش پررنگ تر کرده است.

اما موضوعی که وجود دارد این است که برخی پکیج های دیواری در زمان افت و یا افزایش فشار آب، با مشکل مواجه میشوند و نمی توانند بطور پیوسته آب گرم تولید کنند. پس راه حل چیست؟ صنایع ماشین سازی هیمورا یکی از تولیدکنندگان مهم تجهیزات حرارتی، تمامی پکیج های دیواری برقی خود را مجهز به مخزن آبگرم کرده است؛ بدین ترتیب هر گونه تغییرات در میزان فشار آب، تاثیری در عملکرد پکیج نخواهد داشت. موضوع دیگر بحث طول عمر این دستگاه هاست که از این لحاظ سیستم های تولید حرارت مرکزی مانند موتورخانه ها بر پکیج های دیواری برتری دارند.

محدودیت های استفاده از این پکیج ها برای مکان هایی با فضاهای گسترده است که در ادامه به این موضوع به طور کامل پرداخته می شود. فهرستی از مهمترین مزایا و معایب پکیج های دیواری گردآوری شده است که میتواند بهترین دلیل برای انتخاب یا عدم انتخاب شما در مورد این دستگاه باشد:

مزایا

  • نصب و راه اندازی آسان
  • تولید صدای کم در حین کارکرد
  • هزینه های تعمیر و نگهداری پایین
  • مصرف بهینه انرژی و بازدهی بالا در مقایسه با موتورخانه ها
  • دارای ابعاد مناسب برای استفاده در مکانهای با محدودیت فضا

معایب

  • طول عمر پایین در مقایسه با موتورخانه ها
  • عدم توانایی در تامین گرمایش مکان های وسیع

چرا پکیج برقی زمینی تولید شد؟

خوب استفاده از پکیج های دیواری در هر شرایطی مقرون به صرفه نیست؛ گاهی ممکن است که نیاز به مصرف آب بسیار بالا بوده و همزمان باید تعداد زیادی سیستم گرمایشی روشن باشند و نیاز به تولید گرمای بیشتر احساس می شود. در این شرایط دیگر پکیج دیواری نمیتواند پاسخگوی نیازهای گرمایشی شما باشد. بنابراین توصیه ما به شما خرید پکیج زمینی است.

پکیج برقی زمینی

بدین ترتیب میتوان گفت که اولین مزیت استفاده از این دستگاه ها، قابلیت کارکرد آنها در شرایط مختلف و با هر نوع دسترسی به انرژی است. در ساختار تمامی انواع این دستگاه ها مخزن آبگرم تعبیه شده است و بنابراین میتوانند با هر نوع میزان فشار آبی سازگاری و هماهنگی داشته باشند. در ادامه به بیان مزایا و معایب مهم این پکیج ها می پردازیم:

مزایا

  • امکان کارکرد با سوخت های متنوع فسیلی و همچنین انرژی برق
  • قابلیت تولید حرارت بالا برای محیط های بزرگ و پرمصرف
  • مصرف سوخت کمتر برخلاف موتورخانه ها
  • سازگاری با هرگونه تغییرات فشار آب

معایب

  • کارکرد با صدای بالا
  • نیاز به مکان نصب مجزا
  • بازدهی کم در مقایسه با پکیج های دیواری بدلیل داشتن دودکش

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی

پکیج زمینی یا دیواری؟ اولین مسئله در پاسخ به این سوال این است که برای کجا می خواهید؟ هدف شما از استفاده این پکیج ها چیست؟ آیا مکانی که می خواهید آنجا را گرم کنید، بزرگ است یا کوچک؟ هر کدام از این نوع پکیج ها، مشخصه های به خصوصی دارد که آن ها را برای استفاده مناسب می کند. اولین قدم نیز برای انتخاب درست سیستم گرمایشی، تعیین نوع نیاز، مکان مورد نظر و میزان مصرف و استفاده از دستگاه است. با در نظر گرفتن این موضوع در ادامه به مواردی که می تواند در تعیین پکیج زمینی و دیواری تاثیرگذار باشد اشاره شده است:

پکیج زمینی یا دیواری؟

ابعاد و ظرفیت دستگاه ها

خوب باید بگوییم که ابعاد و ظرفیت تولیدی دستگاه ها، از مهم ترین عوامل موثر در تعیین پکیج زمینی و دیواری است. پکیج های دیواری عموماً در ابعاد کوچکتر و ظرفیت های پایین تولید می شوند؛ ولی پکیج های زمینی دارای اندازه های بزرگ تر و در نتیجه ظرفیت های بالاتر هستند.

تفاوت در میزان و نوع مصرف

نوع مصرف خانگی یا صنعتی نیز می تواند تعیین کننده پکیج زمینی و دیواری مناسب شما باشد. مدل های دیواری بدلیل داشتن ابعاد کوچکتر، بیشتر کاربرد خانگی دارند و استفاده آنها در داخل منازل مسکونی و محیط های با متراژ کم به خصوص واحدهای آپارتمانی توصیه میشود. چرا که این مکان ها معمولا نیاز به تولید گرمای کمتری نسبت به محیط های صنعتی دارند. اما پکیج های زمینی به دلیل قابلیت تولید ظرفیت گرمایی بالاتر برای مناطقی با میزان مصرف زیاد به خصوص ساختمان های چند طبقه، مکان های صنعتی، تجاری و عمومی و در واقع محیط های با متراژ وسیع، بسیار مناسب خواهند بود.

محل نصب دستگاه ها موثر در انتخاب پکیج زمینی و دیواری

امکان دارد که شما برای نصب و استفاده این دستگاه ها با محدودیت هایی رو به رو باشید؛ به عنوان مثال ممکن است که محل زندگی شما داخل آپارتمان بوده و فضای کمتری در اختیار شما باشد، در این شرایط، پکیج زمینی و دیواری، کدامیک بهتر خواهد بود؟ در این حالت استفاده از پکیج های دیواری بهترین راه حل برای نیازهای گرمایشی شما است. مدل های دیواری با قابلیت نصب روی دیوار و در فضای خالی بین کابینت ها و حتی با امکان نصب داخل بالکن و تراس ساختمان ها از تجهیزات مناسب حرارتی برای واحدهای خانگی و مسکونی به شمار می رود.

اما پکیج های زمینی دارای ابعاد بزرگتری بوده و حتما باید روی زمین نصب شوند. داشتن ابعاد بالا باعث شده که این دستگاه ها نیازمند مکانی مجزا همانند انباری، زیرزمین، پارکینگ یا محیطی مشابه موتورخانه برای نصب و راه اندازی باشند. البته شاید در نگاه اول این موضوع یک عیب بزرگ برای پکیج های زمینی قلمداد شود. ولی نصب دستگاهی با ابعاد بزرگ در یک محیط جداگانه میتواند یک مزیت مهم به حساب بیاید. چراکه در این صورت، امکان عملیات نگهداری، تعمیر و دسترسی به اجزای داخلی پکیج ها بدون مشکل فراهم میشود.

استقلال در استفاده از پکیج زمینی و دیواری

موضوع دیگری که می تواند در انتخاب پکیج زمینی و دیواری بسیار مهم باشد، امکان استفاده از یک دستگاه برای هر واحد، به خصوص در ساختمان هایی با تعداد چند طبقه و چند واحد است. شما میتوانید از پکیج های دیواری برای هر تعداد واحد، بصورت مجزا و مستقل استفاده کنید. البته باید مصارف بهداشتی آب گرم، پایین بوده و تعداد سیستم های پخش کننده حرارتی بالا نباشد.

اما اگر نیاز به تنها یک دستگاه برای تحت پوشش قرار دادن تمام واحدها هستید و نمی خواهید با فشار کم آب در هنگام باز شدن همزمان چند شیر آبگرم مواجه شوید؛ در این شرایط بهتر است پکیج زمینی با ظرفیت بالا انتخاب کنید.

تفاوت پکیج زمینی و دیواری

شاید این گونه به نظر برسد که ما با خرید پکیج زمینی و دیواری، هدفی جز گرم کردن آب و محیط نداریم. ولی راحتی استفاده، ایمنی در کارکرد، هزینه های مرتبط با مصرف سوخت و انرژی برق و حتی هزینه های نصب و راه اندازی دستگاه از جمله مواردی هستند که قبل از انتخاب پکیج زمینی و دیواری باید حتما به آنها توجه کرد. در ادامه سعی کرده ایم به تعدادی از موضوعات مهمی که می توانند تفاوت های این 2 مدل پکیج را رقم بزنند، اشاره کنیم.

تفاوت پکیج زمینی و دیواری

پکیج زمینی و دیواری، کدامیک راحتی و قابلیت اطمینان بالایی دارند؟

اولین مورد از تفاوت پکیج زمینی و دیواری این است که در مدل های دیواری امروزی، امکانات و سیستم های به خصوصی تعبیه شده است. این سیستم ها توانسته ایمنی دستگاه را در برابر شرایط مختلف و پیش بینی نشده کاری افزایش دهد. نمونه این قابلیت های جدید، سیستم ضد گیرپاژ پمپ و سیستم ضد یخ زدگی پکیج است. بحث هوشمند سازی، کارکرد اتوماتیک دستگاه و قابلیت پاسخگویی پکیج در شرایط ویژه نیز موضوعات دیگری است که می تواند در تفاوت بین پکیج زمینی و دیواری لحاظ شود.

 

مدیریت مصرف انرژی

برخی از مدل های پکیج های دیواری جدید می توانند با امکان تعیین کارکرد تابستانه و زمستانه، نقش بسیار مهمی در مدیریت مصرف انرژی داشته باشند. در فصول گرم سال نیازی به روشن شدن سیستم رادیاتوری نیست؛ لذا بحث میزان روشن ماندن پکیج و درنتیجه مصرف انرژی آن نیز میتواند به تفاوت بین پکیج زمینی و دیواری بی انجامد.

سخن پایانی

هدف این مقاله ارائه تمام نکات مرتبط در مقایسه دستگاه های حرارتی پکیج زمینی و دیواری بود. نکاتی که می تواند دغدغه های شما را از بابت انتخاب این دستگاه ها برطرف کند. با مقایسه کامل بین پکیج زمینی و دیواری شما متوجه خواهید شد که هر کدام از این دستگاه ها چه قابلیت هایی دارند و موارد استفاده مناسب آنها کجاست؟ همچنین تفاوت های مطرح شده در قسمت انتهایی مقاله نیز راهنمایی کاملی در خصوص خرید درست و اصولی در اختیار شما قرار خواهد داد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8eyjeber
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
وحیدی :
8 ماه پیش
باسلام و تشکر اطلاعات بسیار مفید شما من که برام خیلی عالی بود دقیق فهمیدم برای خونه خودم باید پکیج برقی دیواری بخرم ولی برای کارگاهم پکیج زمینی بخرم
حمیدی :
8 ماه پیش
سلام و خسته نباشین. دنبال پکیج برقی کم مصرف هستم فک کنم به جوابم در این خصوص رسیدم
خاقانی :
8 ماه پیش
سلام اطلاعات خیلی خوبی بودن در مورد پکیج برقی کلی اطلاعات کسب کردم
حمیدی :
8 ماه پیش
سلام و خسته نباشین. دنبال پکیج برقی کم مصرف هستم فک کنم به جوابم در این خصوص رسیدم
علیزاده :
8 ماه پیش
ممنون از توضیحات کامل. کلی اطلاعات درمورد پکیج برقی به دست آوردم که قبلا نمی دونستم
مهرداد :
8 ماه پیش
من قبلا از محصولات هیمورا خرید کردم، محصولات با کیفیتی دارن، در ست لبنیاتی من یه پکیج برقی زمینی بود.
امیر ممقانی :
8 ماه پیش
مقاله مفیدی بود . پکیج های برقی به نظر بنده راندمان بهتر و هزینه نگه داری کمتری دارند.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه