شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دانشجو، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز شنبه نداشته، اما در آستانه اولین کاهش هفتگی طی یک ماه گذشته قرار دارد. سرمایه گذاران انتظار خود از کاهش نرخ بهره آمریکا را به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور که حاکی از افزایش تورم بوده پایین آورده اند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۲۱۵۵ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۲۸ درصدی به ۲۱۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد قیمت های مصرف کننده در این کشور بیش از حد انتظار در فوریه افزایش یافته و قیمت های تولیدکننده هم بالا رفته که در کل نرخ تورم در این کشور را بالاتر از هدف بانک مرکزی نگه داشته است.

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

انتظار می رود سیاستگذاران آمریکا سیاست های سختگیرانه پولی را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

تحلیلگران عقیده دارند گرچه طلا فضای نرخ بالای بهره را دوست ندارد، اما اگر دلیل بالا ماندن نرخ بهره افزایش تورم باشد، تمایل برای خرید طلا به طور طبیعی در بین مردم افزایش پیدا می کند.

تورم بالاتر از حد انتظار فشار بر فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره را افزایش داده که بر قیمت طلا تاثیر می گذارد. از طرف دیگر همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم بالا یاد می شود.

تاجران هنوز هم احتمال می دهند کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن آغاز شود، اما این احتمال تا ۵۹ درصد نسبت به ۷۲ درصد هفته گذشته پایین آمده است.

ارزش دلار در آستانه بزرگترین افزایش هفتگی از اواسط ژانویه قرار دارد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز های دنیا گران تر می کند.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس عقیده دارند متوسط قیمت طلا در سال جاری میلادی بین ۲۰۹۰ تا ۲۱۸۰ دلار خواهد بود و تا پایان سال به ۲۳۰۰ دلار می رسد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۲۸ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۳۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۱.۲۴ درصدی ۹۳۸ دلار و ۸۹ سنت معامله می شود.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YoW8IjyW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه