چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آب و هوای مارماریس و بهترین زمان سفر

آب و هوای مارماریس، این شهر ساحلی سرزنده ترکیه، آنقدر مطبوع و متعادل است که هر فصل مسافران خاص خودش را دارد و رضایت خاطر آنان را جلب می کند. اگر هوای سفر به مارماریس و لذت بردن از سواحل بی نظیر، طبیعت بکر و سرزنده و جاذبه های تاریخی آن را دارید، حتما دل تان می خواهد بدانید آب و هوای مارماریس در زمان های مختلف چگونه است و بهترین زمان سفر به مارماریس چه زمانی است تا بتوانید برنامه ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا پاسخ سوال تان را بگیرید.

آب و هوای مارماریس چگونه است؟

اگر قصد دارید با تور مارماریس یا به صورت شخصی به این شهر سفر کنید، احتمالا اولین سوالی که در ذهن شما پیدا می شود شرایط آب و هوایی مارماریس است. همانطور که می دانید مارماریس در جنوب شرق ترکیه و ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. از این رو آب و هوای این شهر به صورت کلی و در یک کلام، مدیترانه ای است. به این معنا که تابستان های نسبتا گرم و خشک و زمستان های معتدل دارد. در ادامه آب و هوای مارماریس در هر فصل را بررسی می کنیم.

آب و هوای مارماریس در نوروز

آب و هوای مارماریس در فصل بهار و به ویژه در ایام نوروز (اواخر ماه مارس میلادی، ماه اول بهار) بسیار معتدل و مطبوع است. دمای هوای مارماریس در ایام نوروز، بین ۹ تا ۱۸ درجه سانتی گراد متغیر بوده و گاهی کمی بارندگی نیز اتفاق می افتد.

به صورت کلی در فصل بهار آب و هوای مارماریس خوشایند است و از گرمای آزاردهنده خبری نیست. تا اواخر فصل بهار دمای هوا به حدود ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد که دمایی ایده آل برای گردش در شهر، استراحت و آفتاب گرفتن در سواحل و طبیعت گردی است. به صورت کلی بهار به ویژه ایام نوروز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به مارماریس محسوب می شود.

آب و هوای مارماریس در تابستان

تابستان بهترین زمان سفر برای گردشگرانی است که می خواهند لذت شنا در سواحل، گرفتن حمام آفتاب و انجام تفریحات آبی را در شهر مارماریس تجربه کنند. علاوه بر طبیعت بکر و مکان های گردشگری مشهور، بسیاری از هتل های مارماریس به پارک آبی، استخر سرپوشیده و باز، ساحل اختصاصی و استخر مخصوص کودکان مجهز هستند که به شما این امکان را می دهد تا بدون ترک هتل از انواع تفریحات آبی لذت برده و هیجان بیشتری را در کنار خانواده در طول اقامت خود در هتل تجربه کنید.

هتل های مارماریس

در فصل تابستان آب و هوای مارماریس کاملا گرم است، رطوبت هوا به کمترین میزان خود می رسد و خبری از بارندگی نیست. همین مسئله باعث می شود گردشگران برای اینکه نهایت لذت را از سفر خود ببرند، این فصل را برای سفر انتخاب می کنند.

البته توجه داشته باشید که دمای هوا در این فصل در اواسط تابستان (اواخر تیرماه یا اواسط ماه جولای) بین ۲۳ تا ۳۴ درجه در نوسان است و حتی ممکن است دمای بالای ۴۰ درجه هم ثبت شود. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که از گرما بیزار هستید، باید این نکته را در نظر بگیرید.

بسیاری از گردشگران تابستان را بهترین زمان سفر به مارماریس می دانند؛ چراکه این فصل پررونق ترین فصل حضور مسافران، اوج تفریحات تابستانی و ساحلی و بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی مارماریس است.

آب و هوای مارماریس در پاییز

از نیمه شهریورماه به بعد، به تدریج شاهد کاهش دما و افزایش رطوبت در مارماریس و آغاز سلطنت پادشاه فصل ها پاییز هستیم.

در پاییز به صورت کلی دمای هوا بین ۲۵ تا ۱۵ درجه است و بارندگی ها نیز افزایش می یابد. برخی از مسافران به خاطر کاهش هزینه های سفر به مارماریس این فصل را برای سفر انتخاب می کنند؛ چراکه تعداد گردشگران کمتر، هتل ها خلوت تر و هزینه اقامت در هتل و بلیط هواپیما کمتر است.

بهترین زمان سفر به مارماریس

آب و هوای مارماریس در زمستان

همانطور که پیش تر گفته شد، آب و هوای مارماریس در زمستان ها معتدل است و انتظار زمستان های خیلی سرد و برف و یخبندان در این شهر نمی رود. دمای هوا در فصل زمستان از حدود ۱۵ -۸ درجه در نوسان است و البته بارش ها و رطوبت در این فصل افزایش می یابد. اما یک مزیت مهم سفر در فصل زمستان این است که می توانید هتل های مارماریس را در این فصل با قیمتی ارزان رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به مارماریس کدام فصل است؟

بهترین زمان سفر به مارماریس بدون شک فصل بهار و تابستان است. در فصل بهار، دمای هوا کاملا مطبوع و معتدل بوده و به تدریج رو به گرم شدن می رود. بارندگی ها در فصل کم است و شما می توانید از یک هوای عالی لذت ببرید.

از سوی دیگر در فصل تابستان، هوا گرم تر، رطوبت و بارندگی کمتر و حضور گردشگران بیشتر است. اگر می خواهید بیشترین لذت را از تفریحات ساحلی، ورزش های آبی، پارک های آبی و استراحت در سواحل مدیترانه را تجربه کنید، پس بهترین زمان سفر به مارماریس برای شما فصل تابستان خواهد بود.

اما اگر در پی تور مارماریس ارزان هستید و می خواهید با قیمت پایین تر از امکانات این شهر به جز تفریحات آبی برخوردار شوید، فصل زمستان بهترین فصل سفر به مارماریس خواهد بود. در این زمان از سال می توانید از مراکز خرید مارماریس دیدن کنید، جاذبه های گردشگری را ببینید و از غذاهای لذیذ در رستوران های بین المللی ترکیه لذت ببرید.

خرید تور مارماریس از آژانس مسافرتی شباویز

خرید تور مارماریس از آژانس مسافرتی شباویز

در این مطلب، آب و هوای مارماریس را در چهار فصل سال بررسی کردیم تا برای انتخاب بهترین زمان سفر به این شهر اطلاعات دقیق تری داشته باشید. مناسب ترین زمان سفر به مارماریس به صورت کلی به نیازها و ترجیح شخصی شما وابسته است؛ مثلا اگر قصد انجام تفریحات آبی و شنا در سواحل مارماریس را دارید، بهار و تابستان و اگر به دنبال سفری کم هزینه هستید، فصل های غیرگردشگری یعنی زمستان انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود.

اگر به دنبال یک آژانس مسافرتی معتبر و باتجربه برای رزرو تور خود به شهرهای ترکیه هستید، ما به شما آژانس مسافرتی شباویز را پیشنهاد می کنیم. شباویز با سابقه برگزاری صدها تور موفق خارجی و امکان پرداخت اقساطی تور و تورهای لحظه آخری ارزان همه چیز را برای علاقه مندان به سفرهای خارجی مهیا کرده است. در صورتی که هرگونه سوال درباره شرایط و چگونگی برگزاری تور، هزینه ها، هتل ها، روز و ساعت پرواز و... دارید با شماره تلفن 02152916 تماس بگیرید یا به سایت www.shabaviztour.com مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NeaXP8gd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه