یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
افت تولید خودرو های داخلی در فروردین 1403

قیمت خودرو ها در حالت صعودی باقی خواهد ماند

1 هفته پیش ( 1403/2/18 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، بررسی آمار تولید خودرو در فروردین 1403 نشان می دهد که سه شرکت بزرگ خودروسازی ایران یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو تیراژ کمتری نسبت به فروردین 1402 داشته اند. ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو طی فروردین 1403 تعداد 42 هزار و 400 دستگاه اتومبیل سواری را به تولید رساندند. این آمار افت 24 درصدی تولید اتومبیل را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. سه شرکت خودروساز در فروردین 1402، حدود 55 هزار دستگاه اتومبیل سواری تولید کرده  بودند.

بررسی در حوزه تولید اتومبیل نشان می دهد که تولید خودروهای سورن، شاهین، گروه کوییک، پژو و گروه ساینا نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است. همچنین ایران خودرو در فروردین 1403، هیچ خودرویی از گروه رانا تولید نکرده است.

قیمت خودرو ها در حالت صعودی باقی خواهد ماند

جزئیات بیشتر از افت تولید خودرو در فروردین 1403

ایران خودرو طی فروردین 1403، 14 هزار و 204 محصول تولید کرد که نسبت به فروردین 1402 افت 19 درصدی را نشان می دهد. سایپا و پارس خودرو نیز در کنار یکدیگر 19 هزار دستگاه خودرو تولید کردند که نسبت به فروردین سال گذشته، افت 29 درصدی را تجربه کردند.

افت تولید اتومبیل از سوی سه شرکت سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو درحالی رخ می دهد که وزیر صمت از افزایش 15 درصدی تولید خودرو در سال جاری خبر داد. تمامی خودروسازان کشور در سال گذشته یک میلیون و 133 هزار دستگاه خودرو سواری تولید کردند. مطابق وعده جدید، تیراژ تولید آن ها در سال جاری باید یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو سواری باشد. به عبارتی تمامی خودروسازان ازجمله بزرگ و کوچک، باید ماهانه 110 هزار دستگاه اتومبیل تولید کنند. بخش قابل توجهی از این ظرفیت تولید برعهده سه شرکت اصلی خودروسازی است. بااین حال به نظر نمی رسد که این خودروسازان توانایی تولید 90 یا 80 هزار دستگاه اتومبیل سواری در ماه را داشته باشند.

سه خودروساز بزرگ کشور در سال گذشته موفق شدند تا 65 درصد از تولید وعده داده شده را محقق کنند. بنابراین در سال جاری نیز نباید انتظار داشت که هدف وعده داده شده، محقق شود. خودروسازان سال جدید را با افت تولید آغاز کرده اند و برای رسیدن به رشد، در ابتدا باید این میزان از افت را جبران کنند. بدیهی است که تا زمان عدم عرضه کافی خودرو به بازار، قیمت ها در حالت صعودی باقی خواهند ماند و بازار خودرو نیز از رکود تورمی خارج نخواهد شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/z3bRjZ4l
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه