چهارشنبه, ۱۹ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Wed, 10 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

در دو شماره قبل درباره اهمیت بازاریابی و برنامه بازاریابی براتون گفتم و تو این قسمت می خوام به بازاریابی با توجه به نوع کسب و کار بپردازم.

به طور کلی دو نوع کسب وکار وجود داره. کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با مردم دارن مثل گل فروشی و سوپرمارکت و خشکشویی و . . . و دوم کسب و کارهایی که ارتباط با خواص داره مثلاً اگه پرورش کرم خاکی یا زالو داری نیازی نیست که همه مردم بدونن تو چه کار می کنی.

بازاریابی های زیادی برای کسب و کار تو وجود داره. که می شه به بعضی از اونا اشاره کنم مثل بازاریابی تلفنی، اینترنتی، موبایلی، بازاریابی مستقیم، مویرگی یا بازاریابی سنتی و عصبی و . . . تو می تونی از همه اینا بنا به ضرورت کسب و کارت برای پیدا کردن بازار کالا و خدمات استفاده کنی و به کار و کاسبی ات رونق بدی.

هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی داره. تو هر تولیدی که داری ناگزیر باید اونو تو بازار بفروشی. اون پیرزنی که یه باغ سبزی داره قبل از اینکه تخم شاهی و تره و تربچه رو بکاره به بازار محلی اش فکر می کنه اینکه کجا باید اون رو بفروشه. پس هر کالایی یه بازار داره که تو باید بازار کالا تو یا پیدا کنی یا یه بازار برای اون بسازی. این کار رو به زبان ساده می گن بازاریابی.

باید از ابتدا برای بازاریابی یه بودجه ای در نظر بگیری مثلاً اگر کل سرمایه تو 20میلیونه 10 تا 15درصد را به بازاریابی اختصاص بدی؛ یعنی چیزی در حدود 2تا 3میلیون تومن.

بهترین آگهی های خودتو به صورت کارت چاپ کن و برای مشتریان بازار هدف ارسال کن بعدش روش هاى بازاریابى را مرتب عوض کن تا کسی به شیوه بازاریابی ات عادت نکنه. به مشتریان برای پیدا کردن محصول کمک کنی و اطلاعات خوب و مفید در اختیارش بذاری. جواب همه مشتریان رو حضوری و تلفنی و ایمیلی بدی و با احترام تمام باهاشون برخورد کنی. با مشتریان ارتباط ایمیلی یا تلگرامی برقرار کنی و اونا رو از آخرین دستاوردها و محصولات و خدمات آگاه کنی و بهشون که از قدیم باهات کار کردن تخفیف بدی.

برای اینکه بازاریابی محصول تو شکل بگیره باید تو یه استراتژی داشته باشی یعنی باید ها و نباید های کارت را بدونی و محصول رو خوب بشناسی. رقبا رو بشناسی و بازارهای مختلف داخل و خارج رو بشناسی. مشتری های کالا یا محصول رو بشناسی تا بتونی یه بازار خوب برای محصول پیدا کنی.

اگه این نکات رو رعایت کنی خوب در کار هم موفق می شی. پس به چند تا نکته در بازاریابی کسب و کار توجه کن:

اول: بازار هدف محصول یا خدمات شرکت رو مشخص کن. چه کسانی باید مشتری تو باشند و تو به اونا خدمات بدی یا کالایی رو بفروشی. اگه بتونی به این سوال جواب بدی خیلی از مشکلات بازاریابی و فروش تو حله. همین که تو مشتری ات رو بشناسی می تونی بهش دست پیدا کنی. خیلی از کاسبا نمی دونن مشتریان اونا دقیقا چه کسانی هستن.

دوستی داشتم که کتابفروشی داشت و خودش هم کتابخوانی حرفه ای بود. اون دقیق می دونست بازار کتاب اون کجاست. واسه همین هر وقت تو مغازه اش نبود یا تو آموزش و پرورش شهرش بود یا دانشگاه. می دونست خریداران اصلی کتابش اهل مدرسه و دانشگاه هستند واسه همین فروش اون به نسبت بقیه خیلی بهتر بود. دوستی دیگه ای داشتم که تو همون شهر اونم کتابفروشی داشت اما موفق نبود می دونی واسه چی؟ اول اینکه فروشگاه اون تو یکی از پاساژهای مدرن شهر بود و طبعا هزینه اجاره بالایی داشت و دوم اینکه اون با آوردن کتاب های روشنفکری که موافق ذوق و سلیقه اش بود فکر می کرد مردم هم با او هم عقیده اند و ازش کتاب های روشنفکری درباره سیاست و ادبیات و فلسفه می خرند غافل از اینکه در یه شهر کوچک چند درصد از مردم کتابخوان خواننده کتاب های روشنفکری یا مدرن هستند.

در این شهر های کوچک طبیعی است که دیوان حافظ بیشتر از شعرهای نیما یا منوچهر آتشی می فروشه. بنابراین باید بازار کالا را مشخص کنی، بازار کتاب های روشنفکرانه در شهرستان های کوچک ایران بازار خیلی بزرگ و مهمی نیست.

ادامه دارد. . .

کارشناس فروش

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JyTmLvpX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۱۹ آذر ۱۴۰۴ شماره 2840 روزنامه فرصت امروز قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۱۸ آذر ۱۴۰۴ تکنیک های تبلیغات ویدئویی: ویروس هایی که کمپین را نابود می کنند ثروت میلیاردرها به رکورد جدیدی رسید — نسل بعدی ابرثروتمندان با ارث تحول بزرگ در رباتیک: آینده از آنِ نرم افزارهای هوشمند است، نه سخت افزارهای سنگین بازگشت موج سرمایه گذاری به استارتاپ ها با تمرکز بر زیرساخت های هوش مصنوعی هویت برند در عصر دیجیتال قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۸ آذر در کانال ۱۲۵ هزار تومان IBM در آستانه خرید میلیاردی Confluent برای تقویت زیرساخت داده و هوش مصنوعی قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۱۸ آذر ۱۴۰۴ Kalshi به ارزش گذاری ۱۱ میلیارد دلاری رسید؛ بازگشت قدرت به بازارهای پیش بینی مالی شاخص کل بازار بورس در کانال ۳.۵ میلیون واحد قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ سرمایه گذاری میلیارد دلاری SoftBank و انویدیا روی استارتاپ Skild AI در آستانه نهایی شدن
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارها
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d