سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

بسیاری از مطالب وبلاگی و محتواهای اینترنتی با هم شباهت دارند و تفاوتی نمی کند که این مطالب در مورد طراحی باغچه، کاهش وزن، اجاره آپارتمان، مصاحبه شغلی موفق و یا طراحی یک وب سایت برای کسب و کار جدیدتان باشد.

چرا؟ خب، اغلب اوقات این مطالب شباهت زیادی دارند. بسیاری از آنها زبان مشابه، روش بازاریابی همسان و حتی کلمات کلیدی تکراری دارند. آیا تمایل دارید که محتوای وبلاگ تان با دیگران متفاوت بوده و این تمایز به نظر برسد؟ پس یاد بگیرید که چگونه می توان خود را با دیگران متمایز کرد. در این جا سه نکته مهم ارائه شده است:

1- از انتخاب عناوین ضعیف خودداری کنید

تا به حال دقت کرده اید که اکثر مقالات و مطالب وبلاگی با جملات زیر آغاز می شوند:

هنگامی که صحبت از... می شود.. .

در حالی که . . .

در مورد فلان چیز می گویند که ...

تمام این مثال ها نشان دهنده یک عنوان ضعیف و منفعل است. اگر مخاطب تان از وسط جمله وارد بحث شود، این عناوین جلب توجه خواهند کرد، اما مسلما چنین چیزی مد نظر نیست، چرا که خواننده به اولین کلماتی که در ذیل عنوان آورده شده است، توجه می کند.

مطلب مرتبط:ویژگی‌ های یک وبلاگ پربازدید

پس از انتخاب چنین عناوینی اجتناب کنید. به جای آن از عناوینی استفاده کنید که تا جای ممکن از ساختن جملات مجهول جلوگیری کرده و در نهایت منجر به خلق یک عنوان ضعیف نشود.

برای مثال اگر جمله خود را با توصیف چیزی آغاز کنید، احتمال ارتقا و دوباره نویسی آن وجود خواهد داشت، مگر اینکه این توصیف به جملات و یا پاراگراف های پیشین اشاره داشته باشد. برای نمونه می توانید جمله «می توان از راه هایی سخت، درس گرفت» را با جمله «بسیاری از درس ها را به سختی خواهید آموخت» تعویض کنید.

به همین نسبت بسیاری از شعارهای تبلیغاتی با موضوع کاهش وزن، با اعمال چنین اصلاحاتی قوی تر خواهند شد: «می توانید در اینترنت شعارهای تبلیغاتی بسیاری را بیابید.»

یکی دیگر از فرمت هایی که می توان به جای عبارات توصیفی استفاده کرد، عبارتند از: «عده ای اعتقاد دارند که»، «اغلب اوقات می بینیم که.»

دنبال مثال های بیشتری برای جایگزینی کلمات بهتر هستید؟ عبارت «در جایگاه یک...»، «به عنوان یک کارآفرین» یا «در جایگاه یک استارتاپ جدید» را با عبارت «هنگامی که یک ... هستید...» و یا «اگر یک ... هستید...» جابه جا کنید.

یک روش دیگر برای قوت بخشیدن به جمله ای که با «در حالی که» آغاز می شود این است که این کلمه را به کل حذف کرده و به جای آنکه جمله را با یک عبارت پیرو آغاز کنیم، آن را با یک اعلان شروع کنیم. سپس می توانید به سمت اطلاعات اصلاحی خود میل کرده و از عباراتی همچون «اما» و یا «بنابراین» و «اگرچه» استفاده کنید.

2-از صفات عالی بی مفهوم استفاده نکنید

من اغلب اوقات جملات زیر را در مقالات و وبلاگ های مختلف دیده ام:

• نمی توان انکار کرد که.. .

• هرگز نمی توانید بگویید که .. .

• یکی از برترین نکات در مورد.. .

این نمونه های ادبی و کلامی بار عاطفی خوبی دارند، اما هر خواننده ای که به اندازه کافی صبر کرده و به این جملات فکر کند، متوجه خواهد شد که موضوعات مد نظر نویسنده چندان مطابق با حقیقت نیستند.

به بیان دیگر، هنگامی که موضوعی غیرقابل انکار باشد، دلیلی برای بیان آن وجود ندارد. مردم اکثر اوقات از عبارت «هیچ جای انکاری نیست که...» استفاده می کنند، اما در حقیقت قصد دارند خواننده را به درستی موضوعی که هنوز زیر سوال و یا حتی قابل انکار است، مجاب کنند.

تولیدکنندگان محتوا به هنگام صحبت از آسیب دیدگی دندان کودکان و خرابی موتور خودرو از عبارت «همیشه می توان گفت» استفاده می کنند اما منظور واقعی آن ها عبارت «نمی توانید لزوما بگویید که...» است.

کلمه «همیشه» بدین معناست که دائما در حال تماشای دندان فرزندتان هستید تا از آسیب دیدگی آن اطلاع یابید و یا اینکه هر لحظه و هر ثانیه به صدای موتور خودروتان گوش می کنید تا متوجه کوچک ترین اشکال آن شوید.

در مورد عبارت «بهترین نکته در مورد...» همچنین مساله ای برقرار است، وقتی کسی از این عبارت استفاده می کند، من دیگر به بهترین نکته هایی که دیگران بیان کنند توجهی نمی کنم، حال فرقی نمی کند که این نکات چه باشند، اما به ندرت پیش می آید که این «بهترین نکات» موضوع یک مقاله وبلاگی باشند.

من هنگامی که محتوای وب سایت ها را ویرایش می کنم این عبارت را به عبارت «یکی از بهترین نکات در مورد...» تغییر می دهم، البته که قدرت این عبارت به اندازه عبارت پیشین نیست، اما صادقانه تر است.

3- از کلمات صرفا به خاطر تاثیرگذار بودن شان استفاده نکنید

چهار کلمه ای که بدون هیچ دلیلی در عمده مقالات اینترنتی دیده می شوند، عبارتند از:

• به شدت

• نمایی

• واقعا

• مطلقا

نویسندگان برای قدرت بخشیدن به افعال و جملات خود از این کلمات استفاده می کنند. متاسفانه در اکثر مواقع کلمه «به شدت» در محتوای مثبت مورد استفاده قرار می گیرد، مثلا «میزان فروش به شدت افزایش یافته است» اما فهوای سنتی این عبارت منفی است، مثلا «سیلاب به شدت آسیب رسانده است». سابقا کلمه «به شدت» با کلماتی نظیر خشن، رادیکال و وحشی ترادف معنایی داشت. من فکر می کنم نویسندگان این کلمه را با کلمات هم معنا و مناسب تر اشتباه گرفته اند. هر دو کلمه «نمایی» و «مطلقا» تعاریف ریاضیاتی دارند، اما تولیدکنندگان محتوا هر جا که احساس نیاز بکنند از این کلمات استفاده می کنند. عباراتی نظیر «به طور مشخص»، «در نتیجه»، و حتی «بسیاری» کفاف کار را می دهند.

مطلب مرتبط:با وبلاگ‌ تان بازاریابی کنید

تنها در شرایطی که می خواهید در مورد تعداد دقیق باکتری ها و شمارش تعداد اتم ها صحبت کنید، از کلمات «نمایی» و «مطلق» استفاده کنید.

آخرین نکته: شاید تا به حال دقت نکرده باشید که مردم تا چه میزان از کلمه «واقعا» استفاده نابه جا می کنند، مسلما ناامید خواهید شد، لطفا در گوگل جست وجو کنید!

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Cd6yaeip
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت خودرو های پرفروش ایران خودرو و سایپا امروز سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ معیارهای گوگل برای استخدام کارشناس سئو قیمت دلار و یورو بانکی / ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت خودرو امروز ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۲۵ آذر ۱۴۰۴ آنبوردینگ (Onboarding) نیروی کار تازه در شرکت شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d