سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ارزان‌ ترین روش جذب مشتری

8 سال پیش ( 1394/3/6 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

احترام، ارزان‌ترین روشی است که مخاطبان ما را به مشتری و مشتری‌های ما را به مشتریانی وفادار تبدیل می‌کند. رفتار و برخورد با مشتری موضوعی مهم و كلیدی در هر کسب‌و‌کار است. این موضوع در کسب‌و‌کارهایی که همواره و همیشه در ارتباط و برخورد مستقیم با مشتری هستند بیشتر نمود پیدا می‌كند و از اهمیت و حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. چه بسا كه بعضی مواقع بدون اینكه كارمند متوجه باشد اسباب ناراحتی و نارضایتی مشتری را به‌وجود آورد.

56568767796

آنچه مسلم است این است كه در فضای رقابتی کسب‌و‌کارها كه روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود بالطبع خواسته مشتریان نیز افزایش می‌یابد. حال این زنجیره خواسته‌ها از نوع خدمات مورد نیازشان شروع شده و تا نیازهای عاطفی و احساسی آنان ادامه دارد.

راهكار این است كه در برخورد با مشتری همواره خود را به‌جای وی بگذارید و همان رفتاری كه دوست دارید با شما شود در قبال وی اعمال کنید یا تصور كنید كه وی پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر یا فرزند شماست، حال انتظار دارید با خانواده شما چه رفتاری صورت پذیرد. پس همان‌گونه با مشتری رفتار کنید. احترام امری متقابل است. البته در یك برخورد و تعامل منطقی و با طرفین منطقی، پس زمانی که ما با مشتری با نهایت ادب و احترام برخورد می‌کنیم مشتری نیز در مورد کسب‌و‌کار ما همین رفتار را در پیش می‌گیرد و دیدگاه او نسبت به ما در مقایسه با سایر رقبا متفاوت خواهد بود. احترام به دیگران احترام به خودمان است. پس بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌های بازاریابی این است که به خودمان احترام بگذاریم تا دیگران را واداریم که ما شایسته‌ احترام هستیم. 

آنچه گفته شد شعار نیست بلكه نیاز است. نیازی كه در هر کسب‌و‌کاری وجود دارد و مدیران بهتر است به آموزش کارکنان در این زمینه بپردازند. احترام به مخاطب هر محصول یا خدمت، الفبای ورود به دنیای فروش است و زمانی که کارکنان الفبا را به خوبی بیاموزند در ادامه‌ مسیر نیز به موفقیت دست خواهند یافت. همان‌طور که می‌دانیم در عصر حاضر مشتریان از اهمیت بالای خود آگاه هستند و با توجه به اینکه برای نیازهای‌شان حق انتخاب دارند. پس به دنبال بهترین راه برای رفع آن هستند. در این میان فروشنده‌ای برنده بازی است که با هوشیاری زمینه جذب و جلب نظر مشتری را فراهم آورد. حق را به مشتری بدهد و او را گرامی بدارد.

نخستین خواسته مشتری احترام است. در برخورد اول با مشتری باید با متانت و بانشاطی برخاسته ازعلاقه از وی استقبال کرد، با این کار هم شخصیت انسانی او را پاس داشته‌اید و هم نوع پاسخ مشتری به رفتارهای خود را ترسیم کرده و به او اثبات کرده‌اید. وقتی مشتری با برخوردی مشتاقانه و محترمانه رو‌به‌رو شود، درصدد پاسخی مشتاقانه و محترمانه برخواهد آمد. از این رو فضایی به وجود ‌آوریم که در آن مشتری احساس بیگانگی نکند. عصر حاضر عصر رقابت است و این را مشتریان به‌خوبی درک کرده‌اند و می‌دانند که نازشان خریداران زیادی دارد. مشتری می‌داند که انتخاب‌های زیادی دارد پس سعی می‌کند انتخابی داشته باشد که علاوه براینکه نیازش را برطرف می‌کند، رضایت خاطرش هم برآورده شود. دیگر مشتری محتاج عرضه‌کننده کالا و خدمات نیست بلکه ورق برگشته و مشتری به تماشا می‌نشیند تا ببیند چگونه و چه کسی بهتر و برتر او را درک می‌کند. در این میان رقابت در بازار رقابت بسیار سخت‌تر است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iY6WkXS7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه