در دنیایی با فناوری امروز بانکداری سواره با تصور مشتریانی که از داخل خودرو عملیاتهای بانکی را در جایگاه انجام میدهند درست به نظر نمیرسد، با این وجود این روش در برخی کشورها از جمله ایالات متحده محبوبیت خاصی دارد. به گزارش اخبار بانک، بانکداری سواره در میان مردم آمریکا محبوبیت خاصی دارد. افراد زیادی هستند که بهخاطر از دست ندادن آهنگ ضبط یا تنها نگذاشتن بچههای کوچک در ماشین در صف بانکداری سواره قرار میگیرند.
به هر حال این روش بانکداری، راحت و بدون نیاز به خارج شدن از ماشین است اما از طرف دیگر هزینههای بالای ارائه این دست خدمات برای بانکها و خطرات امنیتی برای مشتریان نیاز به راه دادن فناوری به این سبک را الزامی کرده است. وارد کردن تلفن همراه در فرمول بانکداری سواره برای کنار زدن کاغذ و پلاستیک و سریعتر کردن فرآیند، گزینه خوبی است. این ایده از دیگر تجربیات سرچشمه گرفته است. بسیاری از موسسات بهطور روزافزون در حال آزمودن کاربرد تلفن همراه در شناسایی مشتریان هستند و با این ابزار به مشتری امکان سفارش پیش از رسیدن به جایگاه را میدهند.
همچنین این ویژگی مانع اسکیمینگ خودپرداز (از جمله خودپردازهای مخصوص سواره) میشود، سرعت تراکنش را افزایش میدهد، استفاده از کیف پول همراه را تقویت میکند و کنترل بیشتری به مشتری میدهد. بانکهای زیادی تلاش کردند در این زمینه نوآوری ایجاد کنند از جمله «ولز فارگو» سانفرانسیسکو که در یک دوره آزمایشی روی کارمندان بانک اپلیکیشنی را آزمود که به کاربر امکان تعیین نوبت در شعبه بانکی یا صف بانکداری سواره پیش از رسیدن به بانک را میدهد و برخلاف نمونههای دیگر به جای کد QR از کدهای یک زمانه برای شناسایی استفاده کرد. در نمونه آزمایشی که با کارمندان ولزفارگو انجام شد کدها در نیمه شب روزی که شخص نوبت تراکنش را از پیش تعیین کرده بود باطل میشد.