جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بخش‌ های مختلف طرح‌ های بازرگانی

8 سال پیش ( 1394/3/25 )
پدیدآورنده : مسلم نوری  

تمامی طرح‌های کسب‌و‌کاری که توسط کارآفرینان طرح‌ریزی می‌شود، از بخش‌های متفاوتی نظیر استراتژی‌های سازمان، تیم مدیریت محصول، برنامه‌اجرایی، داده‌های مالی و سایر بخش‌های دیگر که بستگی به کوچکی و بزرگی کسب‌و‌کار مذکور دارد، تشکیل می‌شوند که هر کدام بعدهای متفاوت آن موسسه را روایت می‌کنند. در ادامه به بررسی چند قسمت از یک طرح بازرگانی می‌پردازیم.

اهداف و روش‌های اجرایی

کارآفرینان باید در نظر داشته باشند که محصول خود را با چه برنامه‌هایی می‌خواهند وارد بازار کنند و چگونه مشتری را وادار به خرید آن نوع محصول با توجه به گستردگی تعداد محصولات مشابه کنند. یک کارآفرین موفق با توجه به در نظر گرفتن یک برنامه دقیق و منسجم و با توجه به تعیین زمان و مکان، کنترل هزینه و نیروی انسانی در بهترین موقعیت محصول خود را به سمت بازار و در نهایت دست مشتری گسیل می‌دهد و سپس با استفاده از تکنیک‌های کنترل پروژه، برای کارهای مختلف سررسیدهای زمانی دقیق تعریف کرده و اطمینان حاصل می‌کند در هر زمان، دریافت درصد پیشرفت پروژه ممکن است.

همچنین برای بقا در بازار باید سیاست‌ها و راهبردهای فروش و بازاریابی در این بخش مشخص شوند و نحوه عمل این سیاست‌ها و راهبردها روی هر بخش بازار بحث و بررسی شود. همچنین نوع تیم بازاریابی برای هر بخش بازار و پشتیبانی‌ها و آموزش‌هایی که به آنها داده شود باید لحاظ شود. در ادامه، میزان فروش و تخمین‌های اولیه در مراحل آغازین و در ادامه کار باید گنجانده شود.

در نهایت باید تمام تهدیدها و مشکلات بالقوه را تا حد امکان برآورد کنید. به یاد داشته باشید که واقعیات را منعکس کنید؛ زیرا که سرمایه‌گذاران می‌دانند که هیچ‌کسب‌و‌کاری کامل و بی‌نقص نیست و در جریان مذاکره، این تهدیدها را با شما مطرح می‌کنند. پس سعی کنید تا جایی که می‌توانید در طرح خود به این مسائل پاسخ دهید. از این موضوع نیز نگران نباشید که با درج تمام این مشکلات، سرمایه‌گذاران و حامیان خود را از دست بدهید، زیرا با درج تمام این مسائل به آنها نشان خواهید داد که توانسته‌اید بیشتر مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کرده و تا حد امکان برای آنها راه‌حل بیابید و در برنامه خود آنها را منظور کنید، که این موضوع باعث افزایش حس اعتماد آنها شده و در مجموع پروژه را واقع بینانه‌تر جلوه می‌دهد.

اعضای هیات‌مدیره

باید در نظر داشته باشید انتخاب افراد در پست‌های کلیدی یا تیم مدیریتی بسیار مهم است، در نتیجه در تعیین افراد نهایت دقت را داشته باشید، سهامداران و سرمایه‌داران یک برند را با توجه به تیمی‌ که پشت سر آن قرار گرفته می‌شناسند. انتخاب افراد خوشنام و موفق در تیم مدیریتی همواره باعث جذب سرمایه‌داران می‌شود. اگر سمت‌هایی وجود دارند که برای آنها هنوز فرد لایقی را نیافته‌اید، آنها را مشخص کنید و نامزدهای این پست‌ها را مشخص سازید. همچنین بودجه و برنامه زمان‌بندی را که برای یافتن آنها در نظر دارید، عنوان کنید. این بخش محل مناسبی است تا افرادی را که در پروژه همراه شما هستند معرفی کنید. بدون هیچ‌گونه اغراقی رزومه‌های هیات‌مدیره را که نکات کلیدی در رابطه با تجارب، فعالیت‌ها، تقدیرها و تحصیلات در آن تشریح شده، به سرمایه‌داران نشان دهید. 

ارزیابی صادقانه رقبا

شاید سخت‌ترین بخش یک طرح کسب‌و‌کار، ارزیابی صادقانه رقبا باشد. در این بخش باید رقبای خود را معرفی کرده و بگویید که چرا آنها می‌توانند به‌عنوان تهدیدی برای شما محسوب شوند. همچنین نقاط ضعف و قوت آنها و راه‌های فائق آمدن بر آنها یا احیانا دلایل ناتوانی رقابت با آنها نیز باید ارائه شوند. در اینجا از شما انتظار می‌رود که بتوانید بر همه رقبا پیروز شوید، همان‌گونه که در واقعیت نیز رقبا در کنار هم به فعالیت می‌پردازند و همواره تهدید رقبا وجود دارد. سعی کنید با استفاده از وب‌سایت شرکت مذکور تمامی اطلاعاتی را که در مورد تنوع و تعداد محصولات وجود دارد، جمع‌آوری کنید. در نظر داشته باشید که همراه با رشد سازمان شما، رقبا نیز پیشرفت می‌کنند و شما باید همواره برای مقابله با آنها برنامه و راهبرد داشته باشید. البته به یاد داشته باشید که شما هیچ‌گاه نمی‌توانید همه چیز را درباره رقبای خود بدانید.

جذب سرمایه‌گذار

زمانی پیش می‌آید که شما به دلایل مختلف با کمبود سرمایه مواجه می‌شوید و به ناچار به دنبال سرمایه‌گذار خواهید بود، باید توجه داشته باشید سرمایه‌گذاران مشتاق هستند که بدانند کسب‌و‌کار شما به چه میزان سرمایه نیاز دارد و همچنین سرمایه مذکور در چه امری هزینه می‌شود و در نهایت بازگشت سرمایه و سود آن به چه نحوی است. تا جایی که می‌توانید موارد مصرف را ریز کنید. در دوره 3 تا 5 ساله، آنها را مشخص کرده و طریقه بازگشت سرمایه را نیز در این برنامه ریز شده بگنجانید، تعریف برهه‌های منطقی در این طرح بسیار سودمند است. اگر پیش‌بینی می‌کنید که در آینده ممکن است به سرمایه بیشتری نیاز پیدا کنید، مقدار و برهه آن را در طرح منعکس کنید. در نهایت شما باید میزان بازگشت سرمایه را برای سرمایه‌گذاران خود مشخص کنید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3zBGLcn2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه