یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

موسسه «Reputation»، یك شركت آمریكایی كه عهده‌دار بررسی میزان شهرت شركت‌ها از هفت بعد مختلف است، نتایج آخرین مطالعه خود را با عنوان«The Global RepTrak® 100» در دو ماه ژانویه و فوریه سال 2015 در 15 كشور جهان منتشر كرد. BMW Group، گوگل، Daimler، رولكس، LEGO، شركت والت دیزنی، Canon، سونی، Apple و Intel در ابعادی شامل محصولات و خدمات، نوآوری، محل كار، مدیریت، شهروندی، رهبری و عملكرد توانستند به ترتیب 10 رتبه فهرست مشهور‌ترین شركت‌های جهان را به خود اختصاص دهند.

324535634

مصرف‌كنندگانی از استرالیا، برزیل، كانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، مكزیك، روسیه، اسپانیا، كره‌جنوبی، انگلستان و ایالات متحده آمریكا درباره میزان آمادگی خود برای خرید، سرمایه‌گذاری، معرفی یك شركت به دیگران، استخدام و نقل مكان به نزدیكی آن مورد سوال قرار گرفتند تا با مرور مفید آنها، راه‌حل‌هایی برای برخی مشكلات 100 شركت مشهور جهان پیدا شود.

در رده‌بندی سال 2015 صدشركت معروف جهان، بی‌ام‌دبلیو از سال 2013 تاكنون رتبه برتر را به دست آورد. گوگل نیز جایگاه دوم سابق خود را حفظ كرد. LEGO امسال در حالی از رتبه نهم در سال 2014 به رتبه پنجم صعود کرد كه سونی، برعكس، از پله پنجم به پله نهم سقوط كرد. به هر حال، شهرت این شركت‌ها در مناطق مختلف جهان بسیار با هم فرق می‌كند. در آمریكای شمالی، LEGO، آمازون و Kellogg’s سه رتبه برتر را به خود اختصاص دادند اما برند‌هایی مشابه از قبیل Levi’s، Campbell و Hershey در میان 10 نام اول فهرست منطقه‌ای قرار دارند كه در لیست جهانی نامی از آنها شنیده نمی‌شود.

در فهرست 10 شركت مشهور در اروپا با وجود كسب رتبه نخست توسط BMW Group، فولكس واگن و سامسونگ نیز وجود دارند كه نام‌شان در فهرست 10 شركت مشهور در جهان نیست. مصرف‌كنندگان در آمریكای لاتین آن قدر به مایكروسافت، نستله، نایك و فولكس واگن امتیاز بالا دادند تا نام‌شان در لیست 10 شركت مشهور منطقه‌ای دیده شود. مصرف‌كنندگان در آسیا و اقیانوسیه نیز نام آدیداس را در میان 10 شركت مشهور برتر جای دادند. به‌طور كلی، فقطه 9 شرکت از 100 شركت این فهرست در میان 10 نام برتر شش كشور مورد بررسی قرار گرفتند. از سوی دیگر، فقط بی‌ام دبلیو، سونی، گوگل، Daimler و LEGO 10جایگاه برتر را در 9كشور مورد بررسی كسب كردند.

32422

نكته قابل توجه این است كه رتبه‌بندی‌های شركت‌ها باتوجه به میزان شهرت‌شان در ابعاد مختلف بسیار با هم فرق دارد. هیچ كدام از برند‌ها امتیاز كامل را در كل هفت شاخه درك مصرف‌كننده به دست نیاوردند. برای مثال، شركت برتر جهانی BMW Group فقط از لحاظ مدیریت امتیاز كامل را كسب كرد. گوگل در دو زمینه محل كار و شهروندی و Apple در سه زمینه نوآوری، عملكرد و رهبری به این موفقیت دست یافتند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q38WUiwO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه