جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تاثیر تبلیغات بر جوانان و كودكان

9 سال پیش ( 1393/12/9 )
پدیدآورنده : منیژه صادقی  

در جهان امروز تلویزیون تبدیل به یكی از اجزای بسیار مهم زندگی كودكان و جوانان شده است. در انگلیس كودكان روزانه حداقل دو ساعت و نیم از زمان خود را در مقابل تلویزیون می‌گذرانند و 63 درصد از آنان برای خود یك تلویزیون شخصی دارند. تبلیغات می‌توانند تاثیر مستقیمی بر كودكان داشته باشند و خصوصا كودكانی كه زیر هفت سال سن دارند بیشترین تاثیرپذیری را از تبلیغات تلویزیونی دارند. با توجه به ظرفیت محدود حافظه این كودكان، آنها نمی‌توانند این پیام‌های تبلیغاتی را بعدا به‌درستی به خاطر آورند اما تاثیراتی از آنها در ناخودآگاه‌شان باقی می‌ماند.

مكانیسم شناختی كودكان در آن دوران چندان كامل شده نیست تا بتوانند خوب را از بد تشخیص دهند، بنابراین آنها در آن شرایط سنی مستعد قانع شدن در مقابل همه نوع پیام تبلیغاتی هستند. علاوه بر این، در برخورد با كودكان یك علامت سوال بزرگ دیگری هم وجود دارد كه آنان تا چه حد می‌توانند بین برنامه‌های تلویزیونی و پیام‌های تبلیغاتی تلویزیونی تفاوتی قائل شوند. اكثر پدر و مادرها اعلام می‌كنند كه كودكان‌شان قادر به تشخیص این تفاوت هستند، اما مشكل اینجاست كه آنان دركی از انگیزه فروش و تبلیغات ندارند.

آنها گمان می‌كنند كه تبلیغات یكسری اطلاعات است كه برای كمك به دیگران در اختیار مردم قرار می‌گیرد. كسانی كه مخاطب تبلیغات قرار می‌گیرند بهتر است به سن و سالی رسیده باشند كه قدرت تشخیص آنان در درجه معقولی باشد تا بتوانند در مقابل هجوم تبلیغات در رسانه‌ها با شك و تردید روبه‌رو شوند. كودكان فاقد قوه درك این نكته هستند كه چرا در آگهی‌های تبلیغاتی همیشه اطلاعات مثبت درباره محصولات و خدمات منتقل می‌شود و چرا هیچ‌گاه نكات منفی درباره این محصولات ذكر نمی‌شود.

به‌طور مثال در تحقیقات «آلوییس» از كودكان خواسته شد كه خود را برای دیگران معرفی كنند. كودكانی كه زیر هفت سال سن داشتند شروع به توصیف خصوصیات منفی و مثبت خود كردند اما آنهایی كه بزرگ‌تر بودند با سانسور خصوصیات منفی خود به توصیف خصوصیات مثبت‌شان پرداختند.

ادبیات فروش

كودكان كم‌سن‌وسال دركی از بازارهای تجاری ندارند و نمی‌دانند كه تبلیغات با هدف رسیدن به سوددهی تنظیم و ساخته می‌شوند. 80 درصد از كودكان 4 تا 13‌ساله می‌دانند كه تبلیغات برای این هستند كه به شما چیزی را بفروشند اما فقط یك درصد از 4 تا 5‌ساله‌ها می‌دانند كه هدف تبلیغات این است كه شما حتما چیزی را از آنان بخرید؛ آماری كه در سنین 11‌تا 12سالگی به 25 درصد می‌رسد. پس زبان و ادبیات فروش مخصوص كسانی است كه به سن بلوغ و درك از محیط پیرامون خود رسیده باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OVUf3RLs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
خواجه محمد ممتاز علوی :
11 ماه پیش
می خواستم این را داشته باشم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه