چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تلفیقی از خلاقیت و بازاریابی کم‌ هزینه

8 سال پیش ( 1394/2/19 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

احتمالا همه‌ ما با روش‌های تولید ایده‌ها و راه‌حل‌ها آشنا هستیم و بارها از این روش‌ها استفاده کرده‌ایم حتی اگر نام آنها را ندانیم. سیستم تصمیم‌گیری گروهی برای انتخاب یکی از روش‌های موجود بازاریابی کم‌هزینه یا خلق و ایجاد روشی نوآورانه، بسیار مناسب است. نوآوری هیچ‌گاه نتیجه کار و کوشش و تفکر یک یا چند انسان با استعداد و نابغه نیست، بلکه حاصل جمع مشارکت هزاران و حتی ده‌ها هزار نفراست که در زمینه خاصی فعالیت خاصی می‌کنند.

cost

عدم تغییر و تحول را می‌توان نمایانگر انحطاط تدریجی تلقی کرد. خلاقیت زمانی پا به عرصه وجود می‌گذارد که فرد یا افرادی، سطح دانش زمان خود را درباره پدیده‌های طبیعی یا خود انسان کافی ندانسته و خود را ناچار به بهره‌گیری از طیف وسیع توانایی‌ها ببینند تا فرارسیدن آن برهه از زمان که دیگر جست‌وجوگری در جست‌وجوی راه‌های تکمیل فنون باقی نماند یا آن لحظه که تحقیق برای ازدیاد سطح تولیدهای صنعتی به توقف درآمده و ضرورت جهاد ملی در راه دستیابی به خودکفایی و خودیابی در جامعه بین‌المللی، بی‌اهمیت تلقی شود. نبرد خستگی ناپذیری که در نهایت به نوآوری و تحول می‌انجامد، ادامه خواهد داشت و پایانی بر آن متصور نیست. نوع بشر را هنوز می‌توان درگیر نوعی تنازع بقا دانست که عمل سرنوشت‌ساز در آن، پیشرفت و تغییر و تحول در صنایع و فنون است و هرگونه وقفه‌ای در این زمینه، نتیجه‌ای جز شکست به بار نمی‌آورد.

جایی که دوراندیشی نیست موجبات نابودی مردمان فراهم است. بنابراین مدیران یا رهبران موفق در هر کسب‌وکار بهتر است برای انتخاب و انجام هر کدام از روش‌های بازاریابی هرچند رایگان و کم‌هزینه به جای پیروی از سایرین در پی خلق ایده‌هایی نو در این زمینه باشند یا از روش‌های ترکیبی استفاده کنند. روشی که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد روشی است تلفیقی از توفان فکری و افکارنویسی. فایده كاربرد این روش نه فقط در تنوع ایده‌ها و راه‌حل‌های احتمالی، بلكه در كمك به افراد برای مشاركت و احساس ارزشمند تلقی شدن كمك و نقش آنهاست. نوشتن به جای حرف زدن هنگام بارش افكار گروهی می‌تواند امتیازهای دیگری هم داشته باشد، به افكار افراد اجازه می‌دهد آزادانه و بدون وقفه روی كاغذ جاری شوند و می‌تواند شرایط این میدان را برای شركت‌كنندگان كم‌حرف و ساكت و شركت‌كنندگان پرحرف برابر ساخته و به افراد اجازه مشاركت برابر می‌دهد.

به علاوه وقتی كمك‌های انفرادی در كنار هم در گروه‌های متشكل از ایده‌های مشابه قرار می‌گیرند، احساس خواهیم كرد ایده‌ها درون تیم ما محبوبیت پیدا كرده‌اند. تلفیقی از افکارنویسی و توفان فکری نیز وجود دارد که به روش تلفیقی مشهور است. در این روش شرکت‌کنندگان هرکدام شخصا فهرستی از کلمات مرتبط به مسئله را تهیه می‌کنند. مزیت این روش بر روش توفان فکری در این است که قابلیت بسط و گسترش پیشنهادها را دارد. این روش نیز مانند سایر تكنیك‌های خلاق روی تولید ایده‌ها تمركز می‌کند، نه چگونگی استفاده از آنها برای پدید آوردن یك نتیجه گروهی. رییس جلسه از گروه می‌خواهد تا به مفهوم با اصول مسئله پرداخته و مسئله را ریشه‌ای مورد بررسی قرار دهند، رفته‌رفته با مطرح شدن نظرات متفاوت، افراد اطلاعات بیشتری پیدا کرده و پیشنهادات جدیدی مطرح می‌کنند. مزیت عمده این روش امکان بررسی سایر پیشنهادات و عدم تمرکز بر یک پیشنهاد است. در نتیجه این روش مانع تصمیم‌گیری ناپخته در فرآیند حل مسئله می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Mq5hrbA8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه