چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دستیابی به روش‌های مناسب و موثر بازاریابی کم‌هزینه برای هر کسب‌و‌کار به این موضوع بستگی دارد که چگونه قفل در صندوق آگاهی جمعی و ایده‌های تیم را باز می‌کنید و چگونه این كار را به نحوی انجام می‌دهید كه صدای همه افراد مقتدر شنیده شود. روش افکارنویسی یك نوع ساده اما موثر بارش افكار است كه به عقیده همه اعضای تیم، هر قدر هم ساكت باشند، وزن مساوی می‌دهد. میزان رفاقت و همبستگی که پس از مدتی میان اعضای یک تیم ایجاد می‌شود، به‌ویژه در شرایط سخت، باورنکردنی است. این رفاقت به اعضای تیم امکان می‌دهد دست به اقداماتی بزنند که در حالت معمولی شاید جرات یا انگیزه انجام آن را ندارند.

اگر بخواهیم واقع‌گرا باشیم باید علاوه بر مزایای کار تیمی به معایب احتمالی کار تیمی نیز اشاره کنیم. نخست آنکه کار تیمی در درون خود برنده و بازنده ندارد. کسی سرزنش نمی‌شود و کسی نیز سود ویژه یا ارتقای مقام نمی‌یابد. این موضوع می‌تواند مسئولیت‌پذیری افراد را کم کند که به نوبه خود، به اختلال در پیشبرد کار منجر می‌شود. آن اعضایی که اجتماعی‌تر و ماهرترند ممکن است به‌گونه‌ای بر دستیابی به هدف متمرکز شوند که افراد کم‌تجربه‌تر و کم‌روتر تیم، به حاشیه رانده شوند. در این صورت این افراد دلسرد می‌شوند.

23423636474575

همبستگی تیمی در درازمدت کاهش می‌یابد و ممکن است اختلافات درونی را شدت بخشیده و رفته‌رفته موجودیت تیم را با خطر مواجه سازد و همه اعضا را متضرر کند. یکی دیگر از معایب احتمالی که ممکن است در برخی تیم‌ها روی دهد این است که تیم مبتلا به توافق بیش از حد یا به اصطلاح افراد دچار جو‌گیری شوند. یعنی همبستگی تیمی بیش از اندازه لازم افزایش یابد، به‌طوری که در مواجهه با مشکلات و در اتخاذ تصمیمات اساسی، همه افراد با شتاب زدگی و بدون انجام بررسی‌های لازم با یکدیگر هم رأی شوند. در این حالت ممکن است افرادی که مخالفتی هم با موضوع دارند، از ترس طرد شدن از جمع، ترجیح دهند که خاموش بمانند. بروز این حالت، دشمن خلاقیت است و می‌تواند رفته‌رفته کارایی تیم را کاهش دهد.

نقطه مقابل این حالت، حالتی است که فردیت افراد و بروز اختلاف‌نظرها چنان عنان گسیخته شود که وحدت نظر تیم را از بین ببرد، کنترل امور را از دست مدیر یا رهبر تیم خارج کرده و ادامه فعالیت تیم را مختل کند. در این روش از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا نظرات خود را در مدتی کوتاه به رشته تحریر درآورند. روش افکارنویسی نیز از جمله تکنیک‌های مشابه توفان فکری است. این روش به‌ویژه در مواردی کاربرد دارد که اعضا تمایل بیشتر به کار کتبی از خود نشان می‌دهند. از روش افکارنویسی نیز به نوبه‌ خود روش‌های متنوعی منتج شده است که می‌توان برای دستیابی به روش‌های خلاق بازاریابی کم‌هزینه از آنها استفاده کرد. بنابر توضیحات بیان شده به سازمان‌هایی که در پی دستیابی به روش‌های سریع و زودبازده بازاریابی کم‌هزینه هستند توصیه می‌شود که از طریق این روش به عمق ذهن کارکنان دسترسی داشته و از خلاقیت آنها در جهت اهداف سازمان استفاده کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nekXJLar
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه