دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

رقابت یکی از اصول مهم در دنیای بازاریابی است. شرکت‌هایی که بهتر بازاریابی کنند بهتر رقابت کرده و به سود بیشتری می‌رسند. رقابت انواع و اقسام مختلف دارد: رقابت در صنعت، رقابت بر سر نام و نشان تجاری، رقابت بر سر محصول و... برای مثال امکان دارد شرکتی همه شرکت‌هایی را که کالاها و خدماتی مشابه تولید و عرضه می‌کنند رقیب خود بداند.

امکان دارد شرکت فولکس واگن در صحنه رقابت خود را در برابر شرکت‌هایی ببیند که وسیله نقلیه مانند موتورسیکلت، دوچرخه و کامیون تولید و عرضه می‌کنند. برای اینکه در رقابت سربلند بیرون آیید بهتر است به انواع رقیبان توجه کنید.

رقبای مستقیم 

رقیب مستقیم شرکتی است که محصول یکسان با شرکت شما با همان فرآیند تولید کند. آنها از همان کاری که شما می‌کنید، پول درمی‌آورند.

رقبای غیرمستقیم

رقبای غیرمستقیم همان کالا یا خدمت را اما با هدفی متفاوت می‌فروشند. آنها درآمدشان را از راه مشابه شما کسب نمی‌کنند.

رقبای جایگزین

رقیب جایگزین فردی است که یک مشتری به جای شما کالای مورد نیازش را از او می‌خرد. این رقبا از همان منابعی استفاده می‌کنند که شرکت شما آنها را برای تولید محصولاتش به‌کار برده است. شناسایی این مشتریان بسیار چالش برانگیز است. باید به یاد داشت که این مشتریان هستند که رقابت را برای ما تعریف می‌کنند. پس باید با مشتریان صحبت کرده و به مکالمات آنها در رسانه‌های اجتماعی گوش دهیم و روش انتخاب آنها را برای خرید درک کنیم.

برای اینکه بتوانید برتر از رقبا باشید بهتر است اصولی را مدنظر قرار دهید. راهکارهای زیر می‌تواند مفید باشد:

از روش‌های بازاریابی غیر‌قــراردادی، غیر‌كلیشه‌ای و نامتعارف استفاده كنید

متاسفانه در بیشتر كسب و كارها از روش‌های بازاریابی مشابه آنچه سایر رقبا به كار می‌برند، استفاده می‌شود. سعی كنید، از روش‌های جدید و غیر‌كلیشه‌ای برای متمایز كردن خود از رقبا استفاده كنید. اگر روش‌ بازاریابی شما منحصر به فرد باشد، به‌طور قطع توجه بیشتری را به خود جلب می‌كنید و فروش شما افزایش خواهد یافت.

برای نمونه، بیشتر كسب و كارهای اینترنتی فقط از روش‌های بازاریابی online برای ایجاد ترافیك روی وب‌سایت‌هایشان استفاده می‌كنند. با استفاده از بعضی روش‌های بازاریابی offlineمی‌توانید در رقابت سنگین و تنگاتنگ online پیروز شوید و ترافیك بیشتری را روی وب‌سایت خود ایجاد و فروش‌تان را بیشتر كنید.

در جست و جوی بازارهای ناب و دست نخورده باشید

وقتی برای تسخیر مشتریان یا بازارهایی مشخص هدف‌گذاری بازاریابی می‌كنید، به یاد داشته باشید كه رقبای شما هم همین عمل را انجام می‌دهند، در این حالت شما هرگز نمی‌توانید از رقابت دوری كنید. سعی كنید در جست‌وجوی بازارهای ناب و دست ‌نخورده‌ای باشید كه هنوز مورد توجه رقبای شما قرار نگرفته‌اند. شما می‌توانید با كمترین تلاش یا حتی بدون دردسر در رقابت این بازارهای ناب را تسخیر كنید.

حرفه‌ای باشید

یكی از موثرترین روش‌های پیروزی در یك رقابت این است كه در زمینه كاری خود متخصص و حرفه‌ای باشید و این امر را به مخاطب‌تان ثابت كنید. مشتریان آینده شما یك فرد حرفه‌ای را به چشم یك كارشناس خبره می‌نگرند و اطمینان دارند كه او دانش و آگاهی لازم را در زمینه كاری موردنظر، برای كمك به مشتریان دارد. البته باید اضافه کرد که شما مجبور نیستید كه نظام بازاریابی فعلی خود را به اثبات حرفه‌ای بودن خود محدود كنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1ro7AqiP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه