شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با گذشت یک ماه از سال 2015 مـیـلادی، عـمـلکرد بازارهای جهانی تشریح شد و در این میان، در قاره آمریکا روند شاخص‌ها با سقوط همراه بوده است. در قاره آمریکا، این هفته همه شاخص‌ها قرمزرنگ بودند و ازاین‌رو به‌جز بورس کانادا، بازده ماهانه همه شاخص‌های این منطقه منفی شد. در این بین، بازده بورس کانادا 0.3 درصد بوده اما شاخص بورس برزیل بیش از شش درصد روند نزولی داشته و بازده هر سه شاخص ایالات متحده هم منفی بوده است. در منطقه آسیا، آفریقا و خاورمیانه نیز اگرچه عمده بورس‌های توسعه‌یافته عملکرد هفتگی مثبتی را به ثبت نرساندند اما به غیر‌از دو بورس سوییس و یونان، عملکرد یک ماهه مناسبی را از خود به‌جای گذاشتند. این میزان برای بورس آلمان بیش از 9 درصد، بورس‌های ایتالیا، فرانسه و سوئد بیش از هفت درصد و هلند بیش از سه درصد بوده است.

دو بورس توسعه‌یافته دیگر، یعنی بریتانیا و اسپانیا هم روند صعودی داشتند و به ترتیب بیش از دو درصد و یک درصد افزایش را به نام خود به ثبت رساندند. از بین بورس‌های توسعه‌یافته تنها شاخص بورس سوییس به دلیل تصمیم این کشور مبنی بر برابری نرخ فرانک با یورو و طلا موجب افت شاخص‌های این بازار شد و یک ماه گذشته را با کاهش 6.6 درصدی همراه کرد. در این بین، بورس یونان نیز این هفته پس از انتخابات ریاست‌جمهوری با سقوط آزاد 14 درصدی همراه شد و بازده یک ماه خود را با کاهش 12 درصدی به پایان رساند.

در روسیه نیز شاخص اصلی بورس MICEX روسیه با رشد 18 درصدی در یک ماه گذشته همراه بوده است درحالی‌که بورس RTS این کشور در یک ماه گذشته با رشد 6.5 درصدی همراه بوده است. دو بورس آفریقای جنوبی و ترکیه نیز در یک ماه گذشته با رشد بیش از سه درصدی همراه بوده‌اند. در منطقه آسیا – اقیانوسیه، این هفته شاخص بورس شانگهای سقوط 4.2 درصدی را شاهد بود و از این رو بازده ماه ژانویه خود را با افت 0.7 درصدی به پایان برده است.

تحرک شاخص بورس‌های این منطقه در هفته گذشته به غیر‌از فیلیپین که رشد سه درصدی را شاهد بوده، کم‌نوسان و در محدوده یک درصد گزارش شده است. بازده دو بورس هند بیش از شش درصد، کراچی بیش از پنج درصد، هنگ‌کنگ و استرالیا بیش از سه درصد بوده است و بازده شاخص بورس‌های ژاپن، مالزی، اندونزی و کره‌جنوبی هم ناچیز و بیش از یک درصد اعلام شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uJXZMQav
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه