دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا مدیر قدردانی هستید؟ آیا به شیوه‌ای خاص از شیوه تفکر و اجرای وظایف کارمندان‌تان و ارزشی که آنها به سازمان می‌دهند تشکر می‌کنید؟ مدیران زیادی وجود دارند که زمان کافی برای سپاسگزاری یا توجه به تیم و تلاش‌های فــــردی کــارمنــدان‌شـان اختصاص نمی‌دهند. آنها تنها از کارمندان انتظار دارند که آنچه به آنها گفته شده است انجام دهند، بدون اینکه سرمایه و زمانی را برای قدردانی، حمایت و آموزش آنها در نظر بگیرند.

354645768687098

اگر جزو مدیرانی هستید که سیستم مدیریت بالا به پایین را می‌پسندید، باید بدانید یک مدیر شایسته همان‌طور که در هنگام ضعف عملکرد سختگیری‌های لازم را به عمل می‌آورد و نکات خاص را به آنها گوشزد می‌کند، باید در زمان مناسب نیز از زحمات کارکنان تقدیر کرده و به آنها اهمیت دهد. حقیقت این است که بعضی از مدیران سپاسگزار زحمات کارکنان نبوده و تنها برای اینکه اقتدار خود را به‌عنوان رهبر تیم نشان دهند، حتی سختگیری‌های بی‌جا انجام می‌دهند. اگر نمی‌دانید که جزو این دسته مدیران هستید یا خیر، ما پنج نشانه یک مدیر ناسپاس را ذکر می‌کنیم.

حمایت و احترام، خواسته کارمندان از مدیران

وظیفه مدیریت توانمندسازی کامل پتانسیل‌های موجود در زیردستان است. گاهی اوقات مدیران مسئولیت‌شان در جهت بهتر شدن شرایط کارمند و پیشرفت آنها را فراموش می‌کنند. کارکنان تمایل دارند که مدیران از صمیم قلب با آنها تعامل داشته باشند. آنها دوست دارند فرهنگ محل کار به‌گونه‌ای باشد که هم مدیر و هم کارمندان هوای یکدیگر را داشته باشند. آنها می‌خواهند مدیر به تفاوت‌های فردی آنها و تلاش‌شان در جهت غلبه بر مسائل سازمانی و رسیدن به موفقیت احترام بگذارد.

 فرصتی که مدیران برای آینده کارکنان ایجاد می‌کنند مستقیما به چگونگی مدیریت فرصت‌هایی بستگی دارد که امروز پیش روی آنهاست. اگر آینده سازمان‌تان برای‌تان مهم است، این چند نشانه مدیر ناسپاس را دریابید تا جزو این دسته کارمندان نباشید.

1-‌ مدیران ناسپاس به اندازه کافی به کارمند اهمیت نمی‌دهند

مسئولیت مدیر توانمندسازی پتانسیل بالقوه کارمندان است و نیاز به درک عمیق از توانایی‌ها و شایستگی‌های آنان دارد. اگر شما کارمندان‌تان را درست نمی‌شناسید، چگونه می‌توانید به درستی آنها را هدایت و راهنمایی کنید؟ کارکنان شما به هم شبیه نیستند و یک مدیر باهوش باید بداند که چگونه بیشترین بهره‌وری و تعامل را از کارمندانش به‌دست آورد. او باید از تفاوت‌های منحصر به فرد آنها استقبال کرده و آنها را به‌ جهتی سوق دهد که از تمام ظرفیت و توانایی آنها استفاده کند. اگر به اندازه کافی به کارمندان‌تان ارزش نمی‌دهید، چگونه می‌توانید قدردان کاری باشید که آنها در آن سهیم هستند. زیردستان به مدیری احترام می‌گذارند که بتواند یک ارزیابی عینی از ارزش‌های آنان و آنچه سزاوارش هستند داشته باشد.

2-‌ تقدیر بیش از حد

تقدیر کار کارمندان مهم است، اما قدردانی بیش از حد از آنها ارزش درک شده از تقدیر را کاهش می‌دهد. نمی‌توان گفت که کارمندان قدردانی را دوست ندارند، اما باید در موقعیت خاص خودش از آنها قدردانی کرد تا تقدیر مدیر را درک کنند. تقدیر می‌تواند ارزش بیشتری برای گشایش در‌های جدید ایجاد فرصت در آینده ایجاد کند. به‌عنوان یک مدیر از تعادل میان احترام و تقدیر آگاه باشید. اگر آنها قدردانی لازم را از شما نبینند، نسبت به مجموعه بی‌تفاوت می‌شوند.

3-‌ نبود فرصت‌های پیشرفت

رهبران باید همیشه از نیـــازهای مسیر استعداد سازمان و چگونگی توانمندسازی استعداد زیردستان در مجموعه‌شان آگاه باشند. هنگامی که مدیران زمان کافی برای توسعه استعدادهای با پتانسیل بالا یا شناسایی حوزه‌های پیشرفت برای کارکنان را در بخش خود یا کل سازمان مدنظر قرار نمی‌دهند، نشانه‌های یک مدیر ناسپاس را دارند. آنان باید همیشه یک استراتژی برای ایجاد فرصت پیشرفت داشته باشند. در صورت نداشتن این استراتژی آنها مسئولیت کافی در جهت سازمان و افرادی که آنها را به‌کار گماشته است، ندارند.

4-‌ مسئول خطاها نبودن

یکی دیگر از این ویژگی‌ها، ناپختگی در پذیرش اشتباهات یا کسر شأن دانستن تقدیر از کارمند است. رهبری و مدیریت تنها انجام کارهای درست نیست، بلکه پذیرفتن این حقیقت است که تنها فردی نیستید که مسائل سازمانی را حل می‌کنید و یک تیم در امور دخالت دارند. عدم پذیرش این مسئله نشان ضعف مدیران است. آنها باید اسم و رسم خود را کنار گذاشته و از استعدادهایی که دور و اطراف‌شان هستند تشکر کنند.

5-‌ مدیرانی که مغرورند و تشکر نمی‌کنند

مدیران که واژه متشکرم را به‌کار نمی‌برند، نشانه‌های یک مدیر ناسپاس را دارند. انتخاب کلمات توسط مدیران، تفاوت در روابط میان آنها و کارمندان ایجاد کرده و بهره‌وری و رقابت را افزایش می‌دهد. بعضی مدیران تصور می‌کنند که گفتن واژه متشکرم آنها را کوچک کرده و کسر شأن است و قدرت آنها را پایین می‌آورد. مدیران باید بدانند که کارکنان نیازمند قدردانی و احترام هستند. در نتیجه این احترام، باید برنامه‌هایی برای مشارکت کارمندان به عمل آورید و سپس از آنها در جهت مشارکت و رفع مسائل سازمانی با تمام پتانسیل‌شان تشکر کنید. مطمئن باشید که تشکر و گفتن واژه متشکرم چیزی از ارزش‌های شما کم نمی‌کند، بلکه احترام کارمندان به شما را زیاد می‌کند و نتایج خوبی در بهره‌وری به‌دست می‌آید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vyYHqEo8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه