معاون وزیر کار گفت: با راهاندازی بازار مجازی تعاون، همه مردم، دستگاهها، سازمانها و صادرکنندگان میتوانند از آخرین دستاوردهای بخش تعاون کشور اطلاع یافته و به طور مستقیم از تولیدات تعاونیها خرید کنند.
سیدحمید کلانتری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به راهاندازی بازار مجازی تعاون و تشریح مزیتهای آن اظهار کرد: بازار مجازی تعاون بخشی از پورتال جامع تعاون است که به دلیل ضرورت جدی تقویت بخش تعاون لازم بود شکل بگیرد بنابراین به شکل مستقل و بدون وابستگی به دولت در قالب شرکت تعاونی سهامی عام رونمایی شد و آغاز به کار کرد.
وی هدف این بازار را گسترش تعاملات اقتصادی و انجام خریدوفروش میان تعاونیها ذکر کرد و گفت: جریان فعالیت بازار مجازی تعاون به این شکل است که از تعاونیهایی که در دورترین نقطه کشور یا نقاط مرزی هستند تا تعاونیهای بزرگ، امکان عرضه کالاهای خود در این بازار مجازی را به دست میآورند.
کلانتری تصریح کرد: تعاونیهای تولیدی ضمن عرضه کالاهای خود تولیداتشان را به طور مستقیم در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهند و تعاونیهای بزرگتری که کار صادراتی میکنند هم میتوانند خریدار این کالاها باشند و به این شکل با کسبوکارهای مختلف نیز ارتباط و تعامل برقرار میشود.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان را نبود بازار و فروش محصولات ذکر کرد و گفت: تلاش ما این است که با اطلاعرسانی مناسب به تمام اتحادیهها و تعاونیها زمینه فروش و بازاریابی محصولاتشان را فراهم کنیم و امیدواریم با معرفی این بازار و گسترش روز افزون فعالیت آن، مردم نیز از این بازار مطمئن خرید کنند.
وی اطلاع مردم و صادرکنندگان از کیفیت و مشخصات کالاهای عرضه شده را یکی از مزیتهای بازار مجازی تعاون برشمرد و گفت: همه دستگاههای دولتی و سازمانهای وابسته به دولت میتوانند در این بازار وارد شده و اجناس مورد نیاز خود را از تولیدات تعاونی خریداری و با این کار از بخش تعاون حمایت کنند.