آیا میدانستید برای ایجاد نیمرخ حاوی اطلاعات مشتریان میتوان از دو نوع سیستم ارتباطی استفاده کرد؛ سیستمهای بازاریابی آفلاین و سیستمهای بازاریابی آنلاین یا ترکیبی از دو سیستم؟ بخشهای درگیر در بازاریابی مبتنی بر پایگاه داده، یک طرف بنگاه و در طرف مقابل خریداران دریک بازار هدف خاص هستند که اقدام به مبادله کالا/ خدمت و اطلاعات با یکدیگر میکنند. داراییهای بازاریابی در استراتژی مبتنی برپایگاه داده شامل تاکید بر ارتباطات، اطلاعات و توانمندیهای فناوری و بهویژه فناوری اطلاعات است که توسط بازاریابهای متخصص مثل مدیر خدمات مشتریان، مدیر وفاداری و بهطورکلی واحد بازاریابی (استراتژیک) شرکت دریک چارچوب زمانی نسبتا بلندمدت با تاکید بر مشتریان دربازارهای هدف خاص، اجرا میشود.