شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در سال 2015 میلادی اتفاقات بسیار زیادی در سراسر جهان به وقوع پیوست. در سال گذشته که قیمت نفت خام به روند نزولی خود ادامه داد، قیمت بنزین نیز کاهش یافت و مالکان خودرو در کشورهای وارد‌کننده نفت از این حیث سال خوبی را سپری کردند. براساس اطلاعات و گزارش‌های منتشر شده، قیمت هر گالن بنزین در سال 2015 میلادی دو دلار و 40 سنت بوده که این میزان در مقایسه با قیمت سه دلار و 34 سنتی آن در سال 2014 کاهش نشان می‌دهد. این موضوع سبب شد تا مالکان خودرو در آمریکا بیش از‌115‌میلیارد دلار در هزینه‌های سوخت خود صرفه‌جویی کنند.

35735783572345724345735753845845

زمانی که قیمت فعلی بنزین را با قیمت این فرآورده نفتی در سال 2012 و 2013 میلادی مقایسه می‌کنیم، متوجه وضعیت بسیار مناسب قیمت آن در حال حاضر می‌شویم. گفتنی است متوسط قیمت بنزین در حال حاضر، برای دومین بار در 10سال اخیر به پایین‌ترین قیمت خود رسیده، این در حالی است که پیش از این فقط یکبار در سال 2009 میلادی قیمت بنزین به سطحی پایین‌تر از میزان فعلی آن رسید.

در همین رابطه، بیشترین منفعت عاید ایالت کارولینای جنوبی شده است، چرا‌که با توجه به قیمت 2 دلار و 10 سنتی هر گالن بنزین در این ایالت، ارزان‌ترین بنزین موجود در آمریکا در کارولینای جنوبی به فروش رفته است. پس از کارولینای جنوبی ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی، آلاباما و تنسی در جنوب شرق آمریکا بیشترین میزان کاهش قیمت بنزین را تجربه کرده‌اند.

این در حالی است که برای نخستین‌بار ایالت کالیفرنیا با توجه به قیمت سه دلار و 16 سنتی هر گالن بنزین در ایالت، عنوان گران‌ترین بنزین در ایالات متحده را به ثبت رساند. گفتنی است هاوایی که قیمت بنزین در آن به‌صورت سنتی گران است با قیمت سه دلار و 10 سنت در هر گالن، پس از کالیفرنیا گران‌ترین بنزین را در بازار سوخت آمریکا به خود اختصاص داد. آلاسکا، نوادا، واشنگتن و اورگان نیز پس از کالیفرنیا و هاوایی به ترتیب گران‌ترین قیمت بنزین را در آمریکا به نام خود ثبت کردند.

در ادامه سیر نزولی قیمت بنزین در بازار سوخت آمریکا، متوسط قیمت بنزین در روز 31 دسامبر سال 2015 میلادی به میزان دو دلار در هر گالن کاهش یافت تا ماه عسل مالکان خودرو در آمریکا در سال جدید میلادی نیز ادامه داشته باشد. این کاهش شدید قیمت در حالی است که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان و فعالان حوزه سوخت و انرژی، انتظار می‌رود قیمت هر گالن بنزین در هفته‌های آینده نیز به میزان 10 سنت کاهش یابد.

منبع: www.motortrend.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BUtygRx0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه