پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ممنوع است ولی به هر حال اجتناب‌ناپذیر است و به زودی با اتومبیل‌ها ادغام خواهند شد! به یاد دارید كه در دهه ٨٠ میلادی رادیو٢٠٠٠ و یك گیرنده ٨ واتی در كنسول جلو یك ویژگی لوكس محسوب می‌شد. زمانه تغییر كرده، طبق تحقیقات به عمل آمده توسط مؤسسه Inserm كه در سال ٢٠١١ به چاپ رسید، امروزه بیش از ده‌ها هزار فرانسوی صاحب تلفن همراه هوشمند هستند و بسیاری از رانندگان هنگام رانندگی از آن استفاده می‌كنند. همچنان كه استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی غیرقانونی و خطرناك بوده، احتمال تصادف را تا سه‌برابر افزایش می‌دهد. به طوری که استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی علت یكی از هر ١٠ تصادف در خیابان‌هاست.

برنامه‌ای كاربردی كه گوشی‌های همراه را هنگام رانندگی غیر فعال می‌كند

امنیت جاده‌ای برنامه تنظیم گوشی برای حالت رانندگی mode driving را كه تمام تماس‌ها و پیامك‌ها را برای كسانی كه واقعا نمی‌توانند خودشان از تلفن همراه هنگام رانندگی استفاده نكنند، لغو می‌كند. گوشی‌های همراه هوشمند می‌توانند به ابزاری بسیار عالی تبدیل شوند. این تلفن‌ها دارای صفحه نمایش لمسی بزرگ و سنسور اتصال برای استفاده در خودرو، Gps، دوربین و دسترسی به اینترنت نسل چهار 4G، اتصال بی‌سیم به شبكه WiFi بلوتوث و شتاب سنج هستند. با این حال این زرادخانه تجهیزات بدون برنامه‌های كاربردی بی‌شماری كه در طول سال برای آنها فراهم می‌شود، بی‌فایده است.

این گوشی‌های هوشمند به ابزاری تبدیل شده‌اند، به دستگاهی مسیریاب كه می‌تواند شما را از اخبار ترافیكی آگاه سازد، نزدیك‌ترین محل سوخت‌گیری را به شما نشان می‌دهد، شما را از فضاهای موجود برای پارك خودرو در نزدیكی مقصدتان آگاه می‌سازد، آخرین اطلاعات مربوط به موتور خودروی شما را نمایش می‌دهد و بهترین شیوه صحیح رانندگی را به شما می‌آموزد.

اگر نگوییم كه فرشته‌ای نگهبان است ولی به جادوگری واقعی تبدیل شده است! قادر به صرفه جویی در وقت و پول شماست، بهبود بخش امنیت سفرهای شما، از طریق سخت‌افزاری خاص به خودرو متصل می‌شود و به كاربر اجازه می‌دهد از قابلیت تشخیص صدا، تایپ متن، گوش دادن به پیامك‌های دریافتی یا در خواست اطلاعات، استفاده كند.

خودروی خود را با گوشی هوشمندتان كنترل كنید

گوشی‌های تلفن همراه مثل قارچ روی داشبورد ماشین‌ها رشد كرده‌اند! ولی طی دو مرحله ناپدید خواهند شد. در ابتدا به‌عنوان عنصر ثابت برای اتصال به سیستم چند رسانه‌ای و رفته رفته می‌شود صفحه نمایش گوشی را به صفحه پخش خودرو انتقال داد. سپس زمانی كه خود ماشین‌ها هوشمند سازی شوند، دیگر جایی برای استفاده از گوشی‌های هوشمند در خودرو‌ها باقی نمی‌ماند.

با این حال، می‌توان از آنها به‌عنوان كلیدی مجازی كه امكان به اشتراك گذاشتن اطلاعات را فراهم می‌كند، استفاده كرد یا برای نگهداری اطلاعات یا برای نظارت از راه دور برای پارامترهای مقدار سوخت، قفل در، سان‌روف یا اجرای تهویه مطبوع و یا حتی برای اینكه خودرو را از پارك خارج كنیم برای اینكه بیاد دنبالمون!بسیاری از تولیدكنندگان خودرو در حال حاضر این برنامه‌های كاربردی و برخی از این امكانات را ارائه می‌دهند. حتی می‌توانیم برخی از این امكانات را در خودرو لندروور مدل Gaydon امتحان كنیم. با برنامه‌ای كاربردی در یك گوشی هوشمند می‌توان كنترل خودرو را به‌دست گرفت و طی مسافتی سرعت را كاهش داد.

تمرینی برای عبور یا مانورهای ظریف اما رفته رفته ماشین‌ها با سیم‌كارت هم پیوند خواهند خورد و به دلیل وابستگی رانندگان این خودرو‌ها به اینترنت به آنها اجازه می‌دهد به شبكه همراه متصل شوند. چند هفته پیش مارتین وینتركورن، مدیر عامل سابق فولكس واگن اعلام كرد: تا سال ٢٠٢٠ تمام خودرو‌ها به گوشی‌های هوشمندی تبدیل می‌شوند كه چهار چرخ دارند! تمام این موارد برای این است كه بگوییم اتصال به شبكه كلید قابل توجهی است برای مسئله خودكارسازی رانندگی.

این دو با پروتكل V2X مرتبط هستند كه تبادل اطلاعات بین وسایط نقلیه و زیرساخت‌های مربوط را ممكن می‌سازد، ما در آغاز انقلابی آرام ولی واقعی هستیم. طبق آمار GFK تعداد٢٥ میلیون دستگاه هوشمند و تبلت در سال ٢٠١٥ در فرانسه به فروش رفت. پارك گوشی‌های همراه در حال حاضر حدود ٦٠میلیون واحد فعال دارد كه نیمی از آنها را گوشی‌های هوشمند تشكیل می‌دهند. به گزارش انجمن بازاریابی موبایل، ٦٨ درصد ١٥ساله‌ها در فرانسه صاحب گوشی هوشمند هستند.سیستم عامل اندروید، گوگل و سایر سیستم عامل‌ها حدود ٧٠ درصد سهم بازار و سیستم عامل ios اپل تا حدود ٢٠ درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5vktgVrc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه