جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

انفجار در کارخانه تأمین فولاد تویوتا منجر به کمبود شدید فولاد شده است. در حال حاضر شرایط برای تویوتا مناسب نیست. به نقل از خبرگزاری رویترز، این شرکت ژاپنی که پرفروش‌ترین خودروساز حال حاضر است مجبور است به دلیل کمبود فولاد به‌طور موقت تولیدات خود را در ژاپن متوقف کند. این امر به دلیل انفجاری بود که اوایل ماه در کارخانه ‌«‌آیچی‌»‌ ‌ژاپن رخ داد. سخنگوی تویوتا در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که این شرکت دارای مقدار کافی فولاد برای ادامه تولیدات خود تا 6 فوریه بوده است، اما تصمیم بر این بوده که به‌طور موقت تولیدات متوقف شود.

46573457345735734572476247642734358353

به گزارش رویترز، 40 درصد از تولیدات این کمپانی در کشور ژاپن صورت می‌گیرد، یعنی 14‌هزار دستگاه خودرو در روز. سال گذشته، تویوتا 4 میلیون دستگاه از خودرو‌های خود را در ژاپن تولید کرد و قصد داشت که آمار تولید محصولات ژاپنی خودش را به 4 میلیون و 130 هزار خودرو در سال 2016 برساند. این توقف موقتی باعث به وجود آمدن شوک‌های اساسی در رابطه با این امر شده است. در حالی که کمبود فولاد مشکلی اساسی برای تویوتا است، می‌توانیم آن را با زمین‌لرزه و سونامی در ماه مارس سال 2011 مقایسه کنیم که باعث نابودی تولیدات خودرو‌های ژاپنی شد. تویوتا به‌سادگی خود را از آن بحران نجات داد، در نتیجه می‌دانیم که این کمپانی به‌سادگی از این بحران نیز جان سالم به در می‌برد. 

این شرکت قصد دارد تا ابتدای ماه مارس دوباره کارخانه فولاد ‌«‌آیچی‌»‌ ‌را احیا کند، اما تا آن زمان، اوضاع برای تویوتا سخت خواهد بود. تویوتا ‌«‌پریوس‌»‌ ‌2016 که اخیرا رونمایی شد و برای این شرکت بسیار مهم است در ژاپن تولید می‌شود. با اینکه تویوتا عمده تولیدات خود را در خارج از ژاپن تولید می‌کند، اما اوضاع کمی برای این خودروساز ژاپنی پیچیده می‌شود.

شرکت تویوتا در اعلامیه‌ای کوتاه اشاره کرده که تولیدات باید از 15 فوریه بازیابی شوند و اضافه کرده است که خطوط تولید خارج از ژاپن این شرکت تحت تأثیر این حادثه قرار نخواهند گرفت. روز هشت ژانویه انفجاری در سایت فولاد‌سازی Aichi Steel رخ داد که باعث ایجاد خسارت به کوره شد و نیز براساس بیانیه‌ای از این کمپانی وابسته به تویوتا، این شرکت امیدوار است که تولیدات تا پایان ماه مارس سال 2016 از سر گرفته شوند. تویوتا وعده داد که تمام اقدامات لازم در جهت کمینه ساختن تأثیر این واقعه بر تولید خودروهایش مانند کار در سایر خطوط تولید فعالAichi Steel یا همکاری با سایر تولیدکنندگان فولاد را پیگیری خواهد کرد.

برترین شرکت خودروسازی جهان که در سال 2015 بیش از 10میلیون خودرو به فروش رسانده است، بیش از 40درصد محصولاتش را در ژاپن تولید می‌کند. سخنگوی این شرکت تأکید می‌کند که اقدامات مقتضی برای بازیابی تولیدات از دست رفته انجام خواهد شد. روش تولید تویوتا براساس کمتر ساختن انبارها و تأمین قطعات به‌صورت در لحظه مونتاژ است. در بازار بورس توکیو، مقام این غول اتومبیل‌سازی تحت تأثیر این رخداد دوشنبه صبح قرار نگرفت: این شرکت 1.43درصد همراه 7303 ین یک ساعت پس از بازگشایی بازار به‌دست آورد.

منبع: Reuters

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VitRfnYg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه