یکشنبه, 03 خرداد 1394 - 10:10

آیا می‌دانستید استراتژی مایکروسافت که بسیار مورد اعتراض قرار گرفته اما به‌صورت عمومی اعلام نمی‌شود، عبارت است از «نفوذ، توسعه و نابودسازی»؟

545678080890

در این استراتژی، مایکروسافت ابتدا با استانداردهای رایج وارد بازار محصول خاص می‌شود، سپس استانداردها را با توجه به توانایی‌های خود ارتقا می‌دهد و پس از آن از این تمایزات برای ناکام کردن رقیب استفاده می‌کند. آنها در مرحله آخر با استفاده از سهم بازار بزرگ خود، رقیب را به حاشیه می‌رانند و محصول را طوری گسترش می‌دهند که مصرف‌کننده برای تداوم استفاده خود مجبور باشد از شرکت مایکروسافت استفاده کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید