شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر در حفظ منابع پایه (آب، خاك، هوا و پوشش گیاهی) اهمیت بسیاری دارند زیرا سبب می‌شود مردم کمتر به سوخت‌های فسیلی و استفاده از چوب نیاز داشته باشند. به گزارش «فرصت امروز» پرویز گرشاسبی با اشاره به نخستین كنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه پایدار كه قرار است 24 و 25 دی‌ماه جاری در زابل برگزار شود، گفت: این كنفرانس می‌تواند بستری برای استفاده از انرژی‌های نو در منطقه محروم سیستان و بلوچستان باشد. 

وی با تاكید بر اینكه این كنفرانس و كنفرانس‌های مشابه باید با مصادیق عملی همراه باشد تصریح كرد: باید از انرژی‌هایی استفاده کنیم که کمترین آثار تخریبی را داشته باشند. با استفاده از انرژی‌های نو دی‌اکسیدکربن کمتری به محیط وارد شده و سلامت انسان به خطر نمی‌افتد. 

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها استفاده از انرژی‌های نو در روستاهای واقع در مناطق بیابانی را كه سوخت فسیلی كمی در اختیار دارند، ضروری دانست و گفت: با ایجاد بستر مناسب برای تولید انرژی‌های نو، می‌توان بخش عمده‌ای از انرژی مورد نیاز مناطق روستایی و بیابانی كشور را تامین كرد. بسیاری از مناطق كشور از جمله منطقه محروم سیستان و بلوچستان از قابلیت‌های فراوانی برای تولید انرژی نو برخوردار هستند. 

وی استفاده از انرژی‌های نو را همسو با سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و محیط‌زیست و در راستای حفظ طبیعت توصیف كرد و افزود: به‌تازگی سازمان جنگل‌ها در سه روستای طرح بین‌المللی مدیریت یكپارچه حوزه آبخیز (منارید) طی قراردادی با بخش خصوصی، اقدام به نصب آبگرمکن خورشیدی کرده ‌است. 

گرشاسبی اضافه کرد: اعتبارات این طرح از محل یارانه‌هایی که دولت به حساب مردم واریز می‌کند، تامین شده‌ است. هزینه آبگرمکن خورشیدی نصب‌شده در 12 قسط به حساب شرکت نصب‌کننده این سیستم‌ها واریز می‌شود. وی گفت: متاسفانه در ایران امکان استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین تمام انرژی مورد نیاز منازل به‌صورت یک پکیج وجود ندارد. معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها همچنین از تلاش این سازمان برای ورود دانش بومی کشور چین در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، در بخش گلخانه‌ای خبر داد. 

وی اضافه کرد: کشاورزان چین حتی در دمای منهای 23 درجه نیز با استفاده از این گلخانه‌ها از انرژی فسیلی استفاده نمی‌کنند. گلخانه‌های خورشیدی چین دیوارهای گلی دارد و هزینه ساخت یک واحد 600 متر مربعی آن حدود 40 میلیون تومان است. 

گرشاسبی همچنین استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تثبیت شن در بیابان‌ها را یک روش مرسوم در بیابان‌زدایی کشور چین دانست. وی گفت: در این کشور 10 هزارهکتار از بیابان‌ها در اختیار یک شرکت خصوصی قرار داده شده تا پنل‌های خورشیدی در آن نصب کند. با این شیوه علاوه بر اینکه بدون استفاده از مالچ‌پاشی شن‌های بیابان تثبیت می‌شود، برق حاصل نیز به شهرداری فروخته می‌شود تا نیازهای مردم تامین شود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uiICtyz4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه