آیا میدانستید باید برای معرفی محصولات یا خدمات جدید اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار داد و برای ترغیبشان به خرید در آنان ایجاد انگیزه کرد؟ جهت ایجاد انگیزه از راهبردهای متفاوتی میتوان سود برد ولی یکی از این روشها ایجاد انگیزه از طریق قیمتگذاری و ارائه تخفیف در برابر خرید بیشتر است. سیستم قیمتگذاری شما اگر به نحوی طراحی شده باشد که مشتری با خرید بیشتر از تخفیف بیشتری برخوردار شود و در مورد این قیمتگذاری نیز اطلاعرسانی به اندازه کافی شده باشد، آنگاه میتوان انتظار داشت ایجاد انگیزه خرید به روش قیمتگذاری به انجام رسیده است.