ایلان ماسک در ادامه پاسخگویی به سوالات کاربران شبکه اجتماعی توئیتر، جزییات جدیدی را درباره وانت برقی تسلا سایبرتراک منتشر کرد.
به گزارش زومیت، در دوران همه گیری ویروس کرونا، پاسخگویی به سوالات کاربران یکی از تفریحات اصلی ایلان ماسک است. پس از جنجال ایجادشده درباره دستگاه های ونتیلاتور، مدیرعامل تسلا از پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب خود برای ارائه جزییاتی درباره نحوه تولید وانت برقی سایبرتراک، نزدیک به شش ماه پس از رونمایی آن در نمایشگاه خودرو لسآنجلس استفاده کرده است.
ظاهراً دلیل ارائه این جزییات توسط ایلان ماسک، پرسش یکی از کاربران کنجکاو توئیتر درباره وانت پیکاپ الکتریکی متقارن تسلا سایبرتراک بود. ایلان ماسک در پاسخ گفت:
ما در حال افزایش حرکت عمودی تعلیق بادی دینامیک برای عملکرد بهتر در جاده های آفرود هستیم. سایبرتراک نیاز به آماده شدن و تطابق با مسابقات باجا دارد.
این اشاره ای آشکار به مسابقات سالانه آفرود Baja 1000 است که پاییز هر سال در مکزیک برگزار می شود؛ جایی که تصور می کنیم ایلان ماسک مشتاق دیدن سایبرتراک برای رقابت و نمایش قابلیت های آفرودی آن است. ماسک پیش از این وعده داده بود که سیستم تعلیق بادی انطباقی با ارتفاع سواری حدود ۱۶ اینچ در سایبرتراک مورد استفاده قرار می گیرد، اما او در توئیتر افزود که این سیستم جدید و نه براساس نمونه موجود در تسلا مدل اس و ایکس خواهد بود. ماسک اعلام کرد که قصد دارد هفته آینده سیستم کلی سایبرتراک را با تیم مهندسی خود مرور کند.
از ماسک درباره بزرگ ترین تغییر این وانت پیکاپ برقی نسبت به نسخه اولیه رونمایی شده در نمایشگاه خودرو لسآنجلس سؤال پرسیده شد و او فاش کرد که سایبرتراک کارهای طراحی را طی می کند که آن را تقریبا ۳درصد کوچکتر خواهد کرد و از جمله سایر تغییرات آن می توان به خط وسط هموارتر و پایین آوردن لبه پنجره خودروی الکتریکی اشاره کرد.
کاهش اندازه می تواند به پایین آمدن وزن سنگین این وانت کمک کند تا کمی اسپرت تر به نظر برسد؛ هرچند که باید منتظر تصاویر جدیدی باشیم تا بتوانیم درباره نحوه تأثیر آن بر زیبایی وانت بحث برانگیز تسلا قضاوت کاملی انجام دهیم.
به عنوان یادآوری بد نیست بدانید، تسلا سایبرتراک با یک تا سه موتور الکتریکی، مربوط به پیکره بندی های محرک عقب یا تمام چرخ محرک، با پیشرانه سه موتوره «Plaid» و ظرفیت پیمایش ۸۰۰ کیلومتر عرضه می شود. این خودروی الکتریکی می تواند در زمان ۲/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد و ظرفیت یدک کشی آن حدود ۶،۳۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.
در همین حال، ایلان ماسک و تسلا در حال جست وجوی مکان هایی در بخش مرکزی ایالات متحده برای کارخانه جدید هستند تا بتوانند سایبرتراک و تسلا مدل Y را در آن بسازند. گزارش های اخیر نشان می دهد که تسلا مشغول ارتقای کارخانه نشویل در ایالت تنسی است؛ درحالی که کارخانه آستین تگزاس و جاپلین میسوری نیز از جمله گزینه های تسلا به شمار می روند. مدل های محرک عقب تسلا سایبرتراک از اواخر سال ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داده خواهد شد و تحویل نسخه های سریع تر آن نیز در سال ۲۰۲۲ انجام می شود.