یکشنبه, 10 اسفند 1393 - 06:36

آیا می‌دانستید بازاریابی صنعتی به‌عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیت‌های تجاری و بازرگانی تعریف شده‌ است که فرآیندهای مبادله را بین تولید‌کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می‌کند؟ ماهیت بازاریابی صنعتی را می‌توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق می‌بخشد.

این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی تفاوت‌هایی دارد. اگرچه در بازاریابی صنعتی مانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواسته‌های بازار وجود دارد ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی قرار دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید