دوشنبه, 06 بهمن 1393 - 13:20

اگر کسب‌و‌کاری کوچک دارید که با هزینه اندک در پی روش‌های بازاریابی کم‌هزینه هستید، ستون امروز را دنبال کنید.

برنامه ارجاع مشتری

یک برنامه کالای مرجوعی مشتری راه بیندازید. به مشتریانی که به اشتباه کالای خراب نصیب‌شان شده بود، یک محصول رایگان جایگزین، یک ماه خدمات رایگان یا پاداش‌های دیگر به مشتریان ارجاعی وعده دهید. به یاد داشته باشید که دهان‌به‌دهان شدن، یک ابزار قدرتمند است، به‌گونه‌ای که هر فرد به دوستان و آشنایانش درباره ارزشمندی خدمات شما خواهد گفت.

بازیابی محتوا

همان‌گونه که می‌توانید اطلاعات موجود قدیمی را دوباره هدف‌بندی کنید، می‌توانید محتوای قدیمی‌تان را نیز به محتوای جدید تبدیل کنید. از روش وبینار به آموزش ویدیویی تغییر جهت دهید. مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگی را به شکل یک کتاب الکترونیکی در بیاورید. از تغییر محتوای قدیمی نترسید، شانس یک بار در خانه شما را می‌زند. اگر با محتوای قبلی تعداد مشخصی مشتری داشتید، با تغییر محتوا می‌توانید مخاطبان جدیدی جذب کنید.

رقابت آنلاین

شما برای جلب توجه و دیده شدن بیشتر در میان رقبا، نیاز به کارهایی مانند جایزه گذاشتن و برگزاری مسابقه دارید. تعداد شرکت‌کنندگان و پتانسیل‌های بالقوه میزان ارزش جایزه شما را تعیین می‌کند. اگر بودجه‌تان محدود است نیاز به جایزه بسیار گران و پرهزینه برای شرکت‌کنندگان ندارید. حتی می‌توان با آخرین مدل یک بطری نوشیدنی یا کوله‌پشتی‌های جذاب هم مشتریان را خشنود کرد. از ایده‌پردازان برای برگزاری یک مسابقه جذاب کمک بگیرید. مثلا شرکت‌های مواد‌غذایی می‌توانند مسابقه آشپزی برگزار کرده و به کسانی که با محصول آنها بهترین دستور پخت مواد‌غذایی را پیشنهاد دهند جایزه بدهند.

همکاری صنعتی

با کسب‌و‌کارهای مرتبط با صنعت خود (و نه رقبای مستقیم) به‌صورت تیمی روی یک پروژه مشترک همکاری کنید. این امر می‌تواند از طریق انواع مختلف وقایع خاص مکانی یا آنلاین با یک وبینار یا روش‌های پروموشن انجام شود. شراکت با دیگر کسب‌و‌کارها دوبرابر از حالت معمولی بیشتر دیده می‌شود. اگر با یک کسب‌و‌کار مرتبط با صنعت خود شریک شدید، علاوه بر مشتریان قبلی به طیف جدیدی از مشتریان دست می‌یابید. با شراکت دو شرکت مردم با یک تیر دو نشان می‌زنند و بنابراین حاضرند برای آن پول بپردازند.

کارت‌ویزیت‌های جذاب

برای شرکت خود کارت‌ویزیت‌های جذاب سفارش دهید و سپس آن را به هر کسی که به ذهن‌تان می‌رسد بدهید. سلام و احوالپرسی با هر فردی می‌تواند با دادن کارت‌ویزیت از جانب شما همراه باشد. هرچه تعداد بیشتری از افراد درباره کسب‌و‌کار شما بدانند، شانس بیشتری برای فروش محصولات‌تان دارید، حتی اگر آنها تنها نگاهی گذرا به کارت شما بیندازند.

بالن‌های تبلیغاتی

در رویدادهایی مانند نمایشگاه کتاب و... می‌توانید با استفاده از بالن‌های بزرگ رنگی، اجاره یک مخزن هلیوم و طرحی زیبا نظر ده‌ها هزار نفر را به نام برندتان جلب کنید. هم کودکان و هم بزرگ‌تر‌ها بالن را دوست دارند، پس در انجام این کار تردید نداشته باشید. شما می‌توانید با مبلغی نه‌چندان زیاد، نام برندتان را بر فراز جمعیتی عظیم به اهتزاز درآورید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید