یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

بازاریابی امری حیاتی است؛ چون به کمک آن می‏توان نیاز مشتریان خود را شناسایی کرد و آنها را برآورده ساخت. هر‌کسی که کسب‏و‏کاری را اداره می‌کند چه کوچک و چه بزرگ تمایل دارد آن را توسعه داده و به آن رونق بیشتری دهد. حتی اگر صاحب کسب‏و‏کار کوچکی هستیم آشنایی با روش‏‏های بازاریابی کم‌هزینه برای توسعه و حرکت کسب‏و‏کار ما بسیار مهم و حیاتی است.

امروزه برای بازاریابی راه‏هایی از روش‏‏های اینترنتی تا چاپ تبلیغات مختلف‌ و روش‏‏های پرهزینه تا روش‏‏های کم‏هزینه و حتی رایگان وجود دارد. دستیابی به روش‏‏های بازاریابی سودمند که ما را به اهداف فروش برساند و نیاز به هزینه‏‏های سنگین نداشته باشد نیازمند کسب اطلاعات و کمی هوشمندی در این زمینه است. بیان ویژگی‏‏های شرکت و محصولات به طرق مختلف امکان‏پذیر است. روش‏‏های کم‌هزینه فراوانی وجود دارد که می‏توان در کسب‏و‏کار خود به کار برد تا باعث موفقیت کسب‏و‏کار شود.

برای دستیابی به روش بازاریابی مخصوص کسب‏و‏کار خود به‏صورت بومی باید یک برنامه بازاریابی وجود داشته باشد که در آن اهداف و بودجه اختصاص یافته و زمان لازم آماده باشد. با این کار دید وسیع‏تری نسبت به نیازمندی‌‏های بازاریابی خود و هزینه‌ای که صرف آن خواهد شد پیدا خواهیم کرد. برنامه‏ریزی جریان مستمر از تصمیم‏‏های سیستماتیک است که با دردست داشتن بهترین اطلاعات نسبت به آینده به مرحله اجرا‌ در‌می‏‏آید.

برنامه ‏ریزی در زندگی روزانه

هر انسانی به‏ عنوان موجودی که در حصار مسائل و مشکلات زندگی محاصره شده فقط با برنامه‏ریزی و تعیین اهداف مورد‌نظر و روش دستیابی به آنها در زمان مشخصی اعم از کوتاه‏مدت در جهتی صحیح حرکت کرده و از موانع عبور می‌کند. برنامه‏ریزی اصولا یک نگرش و راه زندگی است که متضمن تعهد به عمل برمبنای اندیشه و تفکر آینده‏نگر و تصمیم قاطع در اجرای امور منظم و مداوم بوده و بخش انفکاک‌ناپذیر حرکت انسان در طول سال محسوب می‌شود و برنامه ‏ریزی در سازمان‌ها رکن اساسی هرگونه اقدام و حرکت و عاملی برای تبدیل به نتایج پیش‏بینی شده است.

پس از دقت نظر به اهمیت برنامه‏ریزی در زمینه بازاریابی ‌می‏توان امیدوار بود که با روش‏‏های مختلف می‏توان کسب‏و‏کار خود را رونق بخشید. در تمام این روش‏ها باید به این موارد دقت کنیم که مشتریان بیشتری جمع کنیم: مشتریان را ترغیب کنیم کالا‏های بیشتری از ما بخرند، مشتریان را ترغیب کنیم کالا‏های گران‏تری از ما بخرند و مشتریان را ترغیب کنیم کالایی که سود بیشتری دارد از ما بخرند. هر‌کدام از این موارد به افزایش درآمد و سود کمک می‌کند. ابتدا به این موضوع می‏پردازیم که چگونه با بازاریابی می‏توان مشتریان بیشتری پیدا کرد. برای تحقیق و فراهم کردن یک طرح بازاریابی استراتژیک بهتر است وقت کافی صرف شود تا بتوان کالای خود را به سمت مشتریانی که تاکنون جذب نکرده‏ایم هدایت کرد و توجه آنها را به سمت کالای خود جلب کنیم. برای این هدف می‏توان قیمتی رقابتی برای کالا و خدمات مان فراهم کنیم.

همچنین بازار هدف در مشاغل بسیار اهمیت دارند. علت اهمیت بازار هدف این است که فقط یک قسمت از عموم مردم پتانسیل خرید کالا و خدمات شما را دارند. با گذشت زمان باید تلاش خود را روی بازار با ارزش و پر‌سود متمرکز کنیم تا وقت و زحمات ما تلف نشود. بسیار مهم است که تقسیم‏بندی فرضی خود را از بازار هدف با واقعیت‏هایی که برای ما رخ خواهد داد تطبیق دهیم و در هر قسمت از بازار بیشترین فروش و سود را مشخص کنیم تا بدانید احتمال فروش هر بخش در عمل چقدر است. این کار نیز از هدر‌رفت وقت و هزینه‏ ما خواهد کاست. باید به اهمیت زمان در بازاریابی کسب‏و‏کار خود دقت کنیم. به یک تعبیر «مدیریت زمانی» در واقع همان مدیریت بر خویشتن است و جالب است بدانیم مهارت‏هایی که ما برای اداره کردن کسب‏و‏کارمان نیازمندیم، همان مهارت‏هایی است که برای اداره خود نیازمندیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GPj3XxEh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۳۰ آذر ۱۴۰۴ سلاح پنهان رهبران کسب وکار در عصر شلوغی اطلاعات شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه