پنجشنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Thu, 1 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز

بازاریابی امری حیاتی است؛ چون به کمک آن می‏توان نیاز مشتریان خود را شناسایی کرد و آنها را برآورده ساخت. هر‌کسی که کسب‏و‏کاری را اداره می‌کند چه کوچک و چه بزرگ تمایل دارد آن را توسعه داده و به آن رونق بیشتری دهد. حتی اگر صاحب کسب‏و‏کار کوچکی هستیم آشنایی با روش‏‏های بازاریابی کم‌هزینه برای توسعه و حرکت کسب‏و‏کار ما بسیار مهم و حیاتی است.

امروزه برای بازاریابی راه‏هایی از روش‏‏های اینترنتی تا چاپ تبلیغات مختلف‌ و روش‏‏های پرهزینه تا روش‏‏های کم‏هزینه و حتی رایگان وجود دارد. دستیابی به روش‏‏های بازاریابی سودمند که ما را به اهداف فروش برساند و نیاز به هزینه‏‏های سنگین نداشته باشد نیازمند کسب اطلاعات و کمی هوشمندی در این زمینه است. بیان ویژگی‏‏های شرکت و محصولات به طرق مختلف امکان‏پذیر است. روش‏‏های کم‌هزینه فراوانی وجود دارد که می‏توان در کسب‏و‏کار خود به کار برد تا باعث موفقیت کسب‏و‏کار شود.

برای دستیابی به روش بازاریابی مخصوص کسب‏و‏کار خود به‏صورت بومی باید یک برنامه بازاریابی وجود داشته باشد که در آن اهداف و بودجه اختصاص یافته و زمان لازم آماده باشد. با این کار دید وسیع‏تری نسبت به نیازمندی‌‏های بازاریابی خود و هزینه‌ای که صرف آن خواهد شد پیدا خواهیم کرد. برنامه‏ریزی جریان مستمر از تصمیم‏‏های سیستماتیک است که با دردست داشتن بهترین اطلاعات نسبت به آینده به مرحله اجرا‌ در‌می‏‏آید.

برنامه ‏ریزی در زندگی روزانه

هر انسانی به‏ عنوان موجودی که در حصار مسائل و مشکلات زندگی محاصره شده فقط با برنامه‏ریزی و تعیین اهداف مورد‌نظر و روش دستیابی به آنها در زمان مشخصی اعم از کوتاه‏مدت در جهتی صحیح حرکت کرده و از موانع عبور می‌کند. برنامه‏ریزی اصولا یک نگرش و راه زندگی است که متضمن تعهد به عمل برمبنای اندیشه و تفکر آینده‏نگر و تصمیم قاطع در اجرای امور منظم و مداوم بوده و بخش انفکاک‌ناپذیر حرکت انسان در طول سال محسوب می‌شود و برنامه ‏ریزی در سازمان‌ها رکن اساسی هرگونه اقدام و حرکت و عاملی برای تبدیل به نتایج پیش‏بینی شده است.

پس از دقت نظر به اهمیت برنامه‏ریزی در زمینه بازاریابی ‌می‏توان امیدوار بود که با روش‏‏های مختلف می‏توان کسب‏و‏کار خود را رونق بخشید. در تمام این روش‏ها باید به این موارد دقت کنیم که مشتریان بیشتری جمع کنیم: مشتریان را ترغیب کنیم کالا‏های بیشتری از ما بخرند، مشتریان را ترغیب کنیم کالا‏های گران‏تری از ما بخرند و مشتریان را ترغیب کنیم کالایی که سود بیشتری دارد از ما بخرند. هر‌کدام از این موارد به افزایش درآمد و سود کمک می‌کند. ابتدا به این موضوع می‏پردازیم که چگونه با بازاریابی می‏توان مشتریان بیشتری پیدا کرد. برای تحقیق و فراهم کردن یک طرح بازاریابی استراتژیک بهتر است وقت کافی صرف شود تا بتوان کالای خود را به سمت مشتریانی که تاکنون جذب نکرده‏ایم هدایت کرد و توجه آنها را به سمت کالای خود جلب کنیم. برای این هدف می‏توان قیمتی رقابتی برای کالا و خدمات مان فراهم کنیم.

همچنین بازار هدف در مشاغل بسیار اهمیت دارند. علت اهمیت بازار هدف این است که فقط یک قسمت از عموم مردم پتانسیل خرید کالا و خدمات شما را دارند. با گذشت زمان باید تلاش خود را روی بازار با ارزش و پر‌سود متمرکز کنیم تا وقت و زحمات ما تلف نشود. بسیار مهم است که تقسیم‏بندی فرضی خود را از بازار هدف با واقعیت‏هایی که برای ما رخ خواهد داد تطبیق دهیم و در هر قسمت از بازار بیشترین فروش و سود را مشخص کنیم تا بدانید احتمال فروش هر بخش در عمل چقدر است. این کار نیز از هدر‌رفت وقت و هزینه‏ ما خواهد کاست. باید به اهمیت زمان در بازاریابی کسب‏و‏کار خود دقت کنیم. به یک تعبیر «مدیریت زمانی» در واقع همان مدیریت بر خویشتن است و جالب است بدانیم مهارت‏هایی که ما برای اداره کردن کسب‏و‏کارمان نیازمندیم، همان مهارت‏هایی است که برای اداره خود نیازمندیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GPj3XxEh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیما
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه