شنبه, ۲۹ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 20 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

تبلیغات و اطلاع‌رسانی در کسب‌و‌کار، امروز به جزیی لاینفک در واحدهای اقتصادی تبدیل شده است؛ به‌گونه‌ای که بقا و تداوم هر تجارتی تا حدود زیادی به موفقیت یا عدم‌موفقیت فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، بازاریابی، بازارسازی و تبلیغاتی محصولات آن واحد بستگی دارد. از سوی دیگر، یکی از محبوب‌ترین و شخصی‌ترین وسایل ارتباطی انسان امروزی تلفن‌همراه است.بنابراین با هوشمندی می‌توان از این وسیله سودمند در جهت اهداف بازاریابی خود سود برد. در واقع تلفن‌همراه، راهکار جالبی برای فعالیت‌های بازاریابی فردبه‌فرد فراهم آورده که از این طریق و با توجه به نکته‌هایی ظریف می‌توان رابطه ای‌ موفق میان بازاریاب و مشتریان، فراهم کرد.

درست است که هزینه ارسال پیام کوتاه چندان زیاد نیست، اما بدون اندیشه وارد آن شدن نیز به هیچ‌وجه هوشمندانه نیست و تعیین اهداف جغرافیایی نخستین گام هوشمندانه در بازاریابی از طریق موبایل محسوب می‌شود. منطقه جغرافیایی مشتریان بالقوه ما بسیار اهمیت دارد، شرکت‌های خدمات بازاریابی موبایلی امکان هدف قراردادن منطقه‌ جغرافیایی خاصی را برای بازاریابی به شما می‌دهند. به همین‌دلیل ابتدا باید در مورد اینکه کدام مناطق برای بازاریابی شما مناسب هستند تصمیم‌گیری کنید.

یافتن مکان با توجه به کسب‌و‌کار ما پیچیدگی‌هایی دارد. اگر این شما هستید که محصول را برای مشتری می‌فرستید دیگر دلیلی ندارد که از این منظر منطقه جغرافیایی مشتری را مدنظر قرار دهید و به جای آن بهتر است مناطقی را مدنظر قرار دهید که احتمالا کالای شما برای آنها جذابیت بیشتری دارد. 

بهتر است در پیامی که فرستاده می‌شود، به سرعت وجه تمایزی قانع‌کننده ذکر شود. هدف از ارسال پیام‌کوتاه برای مصرف‌کنندگان تنها این نیست که به آنها اطلاع دهید که شرکت ما وجود دارد، بلکه باید آنها را تشویق کند تا از ما خرید کنند. به‌همین‌دلیل پیامی که برای آنها فرستاده می‌شود، نمی‌تواند حجم چندان زیادی داشته باشد، پس باید به سرعت وجه تمایز خود را مشخص کنید. مثلا ارسال رایگان، تخفیف ویژه یا کالای هدیه در ازای افزایش خرید، پیام‌هایی هستند که می‌توانند باعث شوند تا مشتری به سرعت پیام کوتاه شما را پاک نکند.

شیوه‌های مناسب و آسان برقراری ارتباط مشتریان با شرکت بسیار اهمیت دارد. اگر با پیامی موفق به ترغیب مشتری شده‌ایم این بخشی از راه است و تضمین‌کننده فروش نخواهد بود، بخش اصلی ماجرا تازه از اینجا آغاز می‌شود و این دقیقا همان مرحله‌ای است که بسیاری از فروشندگان و صاحبان کسب‌و‌کار از آن غفلت می‌کنند، زیرا اگر مشتری تصمیم بگیرد که از ما خرید کند یا اطلاعات بیشتری در‌ مورد کالا یا خدمات ما به‌دست آورد، آن‌گاه باید شیوه‌های مناسبی را در اختیار او قرار دهیم. ذکر شماره تلفنی که همواره اشغال است، راه مناسبی برای بازاریابی از طریق موبایل نیست.

در انتهای پیام خود شیوه‌های مختلفی را در اختیار مشتری قرار دهید، از شماره تماس گرفته تا وب‌سایت کسب‌و‌کارتان و آدرس ایمیل و آدرس صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی. هرچه شیوه‌های در دسترس‌بودن خود را گسترش دهیم، امکان اینکه مشتری با ما تماس بگیرد بیشتر است. سعی کنیم راه‌حلی را پیش پای مشتری قرار دهیم که برای او ساده باشد. مثلا می‌توان ذکر کرد برای کسب اطلاعات بیشتر یک پاسخ بدون متن برای ما بفرستند. در این‌صورت آنها تنها با فشار چند دکمه می‌توانند نسبت به کالا یا خدمات ما ابراز علاقه کنند.

برخورداری از وب‌سایت مناسب به‌عنوان بخشی تفکیک‌ناپذیر از بازاریابی از طریق موبایل است. برای ورود به این بازاریابی باید وب‌سایت مناسبی برای خود طراحی کنیم که برای مرورگرهای تلفن‌همراه نیز مناسب باشد تا مخاطبانی که برای خرید محصول ما ترغیب شده و قصد بازدید وب‌سایت را از طریق موبایل دارند، به راحتی این کار را انجام دهند.

بازاریابی از طریق موبایل فرآیندی است که در هر مرحله باید بهبود یابد و هدفمندتر شود و باید پس از هر مرحله بازخوردهایی را که دریافت کرده‌ایم، مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. میزان افزایش مراجعه به وب‌سایت یا تماس‌ها پس از ارسال پیام‌های تبلیغاتی را مدنظر قرار دهیم. همچنین توجه داشته باشیم که چه گروه‌های اجتماعی واکنش بهتری نسبت به پیام‌ها نشان می‌دهند. چنین تحلیل‌هایی باعث خواهد شد تا بتوانید در هر مرحله از بازاریابی‌های پیامکی هوشمندانه‌تر عمل کنید. بازاریابی موبایلی فقط در ارسال پیامک خلاصه نمی‌شود بلکه دنیایی کاملا جدید و نو‌آورانه است که فرصت پیاده‌سازی آن در ایران نیز وجود دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VvOPg0KB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ سونی کنترل «Peanuts» را گرفت؛ وقتی نوستالژی به دارایی استراتژیک تبدیل می شود قیمت دلار بازار آزاد امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ Resolve AI با ARR کم اما ارزش گذاری ۱ میلیارد دلاری؛ بازی جدید «اتوماسیون عملیات» قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ Lovable و «ویب کدینگ»؛ جذب ۳۳۰ میلیون دلار برای ساخت نرم افزار با زبان طبیعی قیمت طلا ۱۸ عیار امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ چرا شکایت مشتری، بهترین هدیه برای رشد کسب و کار شماست؟ قیمت دلار امروز مرکز مبادله ارزی شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه