پنج شنبه, 19 فروردين 1395 - 07:40

شرکت پژو سیتروئن  (PSA) در راستای استراتژی خود برای افزایش فروش، برنامه‌ای 10 ساله برای تولید و ورود محصولات پژو، سیتروئن و DS به بازار ایالات متحده معرفی کرد. در جلسه یک ساعته «کارلوس تاوارس» مدیر اجرایی شرکت «PSA» با خبرنگاران و سرمایه‌گذاران در مقر این شرکت در پاریس، وی با اشاره به طرح جدید شرکت متبوعش اظهار داشت: «طرح جدید این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا مجددا به بازار خودروی آمریکای شمالی بازگردیم.» وی ادامه داد: «ما عمیقا بر این باوریم که می‌توانیم در بازار ایالات متحده سود قابل توجهی را کسب کنیم.»طرح جدید مدیر اجرایی پژو در حالی مطرح می‌شود که هنوز اطلاعی از جزییات آن در دست نبوده و برنامه مذکور، نخستین تلاش تاوارس برای ایجاد تحول در پژو – سیتروئن و رساندن این شرکت به سوددهی طی مدت دو سال و با کمک دولت فرانسه است.

در راستای تحقق برنامه‌ریزی شرکت  «PSA» برای حضور در آمریکای شمالی، مدیران این شرکت تیمی را مامور بررسی و مطالعه بازار خودروی ایالات متحده کرده‌اند. شناخت نیازها و سلایق مشتریان و همچنین الزامات قانونی بازار خودروی آمریکا از جمله وظایف تیم مذکور به شمار می‌رود. با وجود اقدام اخیر مدیران  «PSA» برای کسب شناخت بهتر از بازار خودرو در آمریکا، به گفته مدیر اجرایی این شرکت، تولید خودرو در آمریکای شمالی سومین مرحله از برنامه سه مرحله‌ای پژو – سیتروئن محسوب می‌شود.

به گفته «کارلوس تاورس»، نخستین مرحله حضور پژو سیتروئن در بازار آمریکا فعالیت به‌عنوان تأمین‌کننده برخی قطعات مورد نیاز در خودروها خواهد بود. در این رابطه از شرکت فرانسوی «Bollore»  که در حوزه تولید خودروهای برقی و کوچک فعالیت می‌کند به‌عنوان شرکت احتمالی پژو – سیتروئن نام برده می‌شود. مرحله دوم طرح شرکت «PSA» برای حضور در بازار ایالات متحده، ارائه راهکارهایی برای استفاده از خودروهای این شرکت توسط مشتریان است.

در این طرح مالکیت خودروها به مشتریان منتقل نشده و آنها همچنان در مالکیت شرکت «PSA» باقی می‌مانند. مدیر اجرایی شرکت «PSA» در رابطه با مرحله سوم فعالیت این خودروساز فرانسوی در آمریکا می‌گوید: «چنانچه مراحل اول و دوم طرح مورد نظر ما نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، در آن صورت می‌توانیم به مرحله سوم که تولید خودرو در بازار خودروی ایالات متحده است بپردازیم.»

گفتنی است طرح اخیر مدیر اجرایی شرکت «PSA» در حالی مطرح می‌شود که دو سال قبل «یوس بنفونت»، مدیر اجرایی برند لوکس «DS» که زیرمجموعه پژو – سیتروئن محسوب می‌شود از تمایل شرکت متبوع خود برای حضور در بازار خودروی آمریکا و خصوصاً شهرهای بزرگ این کشور خبر داده بود. در همین ارتباط «بنفونت» در سال 2014 میلادی و در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس به خبرنگاران گفت: «ما قصد داریم تا به یک برند لوکس بین‌المللی بدل شویم و بدون حضور در بازار آمریکا شما نمی‌توانید ادعا کنید که برندی بین‌المللی هستید.»

در چارچوب طرح اخیر شرکت پژو – سیتروئن برای حضور در بازار آمریکا، مدیر اجرایی برند  «DS» معتقد است این بازگشت زودتر از سال 2017 میلادی امکان‌پذیر نبوده و در صورت موفقیت برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مدیران این خودروساز فرانسوی، «PSA» می‌تواند از سال 2020 میلادی به تولید خودرو در آمریکای شمالی بپردازد. اظهارات مدیر اجرایی برند «DS» در حالی مطرح می‌شود که «کارلوس تاوارس» مدیر اجرایی «PSA» ضمن رد سخنان و جاه‌طلبی‌های «بنفونت» اعلام کرد که هرگونه حضور محصولات شرکت «DS» در بازار آمریکا باید در چارچوب استراتژی و طرح جدید پژو – سیتروئن باشد.

لازم به ذکر است شرکت پژو در سال 1991 بازار خودروی آمریکا را ترک کرد و حضور شرکت سیتروئن در ایالات‌متحده نیز بسیار محدود شد. محصولات برند  «DS» هرگز در آمریکا به فروش نرسیده و در حال حاضر هیچ‌کدام از پنج خودروی تولید شده در این شرکت از استانداردهای لازم جهت حضور در بازار خودروی ایالات متحده برخوردار نیستند.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خوردوهای پژو  به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید