پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اعتماد و شخصیت برند به‌عنوان عناصر مهم برای کسب اطمینان از کیفیت محصول و خدمات شناخته شده‌اند. حتی در کشورهای توسعه‌یافته این دو عنصر اهمیت بالاتری نسبت به کیفیت دارند. اعتبار شخصیت برند را هسته مرکزی و نزدیک‌ترین متغیردر تصمیم‌گیری مشتری هنگام انتخاب می‌دانند. در زیر به روش‌هایی برای ساخت اعتبار و اعتماد برند برای کسب وکارتان اشاره می‌کنیم.

453769

اعتبار برند، یکی از معیارهای مشتری برای خرید

در ادبیات کلاسیک اقتصاد، نیروی کار، سرمایه و زمین سه عنصر اصلی تولید و سرچشمه‌های اصلی ثروت به شمار می‌آیند. ولی این الگو قادر نیست توضیح دهد که چگونه یک کالا با کارایی، کیفیت و زیبایی مشابه به سه برابر قیمت کالایی دیگر به فروش می‌رسد. رویکردهای نوین بازاریابی این پدیده را با هویتی که برند برای مشتری دارد توضیح می‌دهد. یکی از معیارهای مطلوب مشتری در انتخاب و خرید یک محصول، برند معتبر است. در بسیاری از بازارها، برند هویت ویژه‌ای برای یک محصول می‌آفریند و آنها را به گروه خاصی از جامعه پیوند می‌دهد. از نظر روانشناسی این‌گونه کالاها علاوه بر کاربرد ظاهری، برای مشتری تشخص و اعتماد به نفس می‌آفرینند، از این رو مشتری آماده است بهای متفاوتی برای آن بپردازد.

نام تجاری برتر یعنی کیفیت برتر

علاوه بر این، نام تجاری برتر به‌طور ناخودآگاه برای مشتری به مفهوم کیفیت بهتر محصول است. مشتری با خرید یک محصول برند باور دارد که در مقابل پول خود چیز با ارزشی دریافت کرده است. واقعیت این است که نام تجاری، همانند سرمایه یا فناوری و مواد اولیه در ایجاد ارزش افزوده برای یک سازمان نقش دارد. مشتری و سازمان هر دو از مزایای برند بهره می‌برند. زمانی که مصرف‌کننده تجربه یک بار استفاده از یک برند را داشته باشد، با آن احساس راحتی بیشتری داشته، تمایل به استفاده از آن محصول بالا می‌رود. نام تجاری به صاحبان آنها معنا می‌بخشد و همچنین جزو ثروت آنها محسوب می‌شود.  اگر به فکر توسعه ارزش و شخصیت برندتان هستید، پیشنهادهای زیر می‌تواند مفید باشد.

1- ارزش‌ها و ماموریت‌تان را شرح دهید

قبل از اینکه به فکر توسعه ارزش‌ها باشد، نیاز دارید بدانید که خواهان تعهد به کدام ارزش‌ها هستید. آیا تعهد شما به معیاری خاص به دلایل خاصی است؟

2- شخصیت خود و شخصیت برندتان را بشناسید

باید بررسی کنید که آیا شخصیت شما و شخصیت برندتان با یکدیگر همخوانی دارد؟ ‌ شما آیینه تمام نمای شرکت‌تان هستید و باید مطمئن شوید که برند شما با شخصیت درونی خودتان نیز همخوانی داشته باشد.

3- مرز و محدودیت‌ها را تعریف کنید

مهم است که از مرزبندی‌های‌تان و تفاوت میان استراتژی خود و رقبای‌تان آگاه باشید تا بتوانید ارزش و اعتبار خلق کنید.

4- از فرصت‌ها استفاده کرده و اعتبارتان را آشکار کنید

از فرصت‌های پیش‌رو به‌عنوان وسیله‌ای برای کسب اعتبار بیشتر برای برندتان استفاده کنید. تعیین کنید که از چه ابزاری برای نشان دادن اعتبار و افزایش اعتماد مشتری استفاده کنید. وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی و تعاملات می‌تواند ابزاری برای شناخت بیشتر مشتری و فعالیت‌های ارزش‌آفرینی برای او باشد.

5- منسجم باشید

پیام‌های‌تان را منسجم نگه دارید. پیامی که از طریق بازاریابی، فعالیت‌های ترویجی و رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، باید با اهدافی که برای مشتری فراهم می‌کنید، همسو و منسجم باشد.

6- برای واکنش‌ها آماده باشید

در نهایت اینکه برای هرگونه مخالفت آماده باشید. هنگامی که سطح معینی از اعتبار را کسب می‌کنید و برندتان معتبر می‌شود، باید بدانید که مخالفانی نیز خواهید داشت. اجازه ندهید که این مباحثات شما را از ارزش و ماموریت اصلی‌تان منحرف کند. به خود اعتماد داشته باشید تا از محیط نیز اعتماد و احترام جذب کنید. مشتری وفادار به شما بازخواهد گشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QHqIhLyf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه