جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

روز جهانی خاک با شعار «خاک، کیمیای زندگی» در حاشیه همایش ملی مدیریت خاک و آب در تولید گندم گرامی داشته شد. دبیر علمی همایش ملی مدیریت خاک و آب در تولید گندم در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با ایانا اظهارکرد: شعار امسال روز‌جهانی خاک با عنوان «خاک، کیمیای زندگی» همزمان با تمام جهان گرامی داشته شد. علیرضا فلاح‌نصرت‌آباد افزود: از دو سال گذشته روز جهانی خاک در کشور با برگزاری همایش گرامی داشته و به چالش‌های پیش‌روی این بخش پرداخته شد. وی خاطرنشان کرد: امسال در حاشیه همایش ملی مدیریت خاک و آب در تولید گندم، این روز نیز با سخنرانی نماینده فائو در ایران جشن گرفته می‌شود. 

دبیر انجمن علوم خاک ادامه داد: فرسایش و شوری خاک از مهم‌ترین مسائل پیش رو در کشور محسوب می‌شود که ایران در آسیا رتبه نخست و دوم را در این بخش‌ها دارد. 

فلاح‌نصرت آباد تصریح کرد: شور شدن خاک‌ها که بر اثر برداشت‌های بی‌رویه آب‌های زیرزمینی و آبیاری نامناسب حادث شده است، به‌تدریج باعث کاهش مواد آلی خاک شده و مشکلاتی را در این بخش به‌وجود می‌آورد.  وی اظهار امیدواری کرد  برگزاری این گرامیداشت‌ها باعث شود که با توجه به نیاز، تغییراتی در نحوه آبیاری و کشت محصولات کشاورزی صورت گیرد. دبیر علمی همایش ملی مدیریت خاک و آب در تولید گندم تعداد مقاله‌های پذیرفته‌شده در این همایش را 100 عنوان برشمرد و یادآور شد: تمامی این مقاله‌ها به‌صورت پوستر ارائه می‌شود و 16 سخنرانی کلیدی نیز به غیر‌ از تعداد مقالات فوق در نظر گرفته شده است. 

فلاح‌نصرت‌آباد تاکید کرد: مقالات حول 9 محور خواهد بود و در حاشیه این همایش، سه کارگاه تخصصی نیز برپاست که به راهبردهای مدیریت تلفیقی حاصلخیزی خاک و تغذیه گندم در ایران، گندم و اقتصاد آب، مدیریت تغذیه گندم در شرایط شور، ارزیابی کارایی مصرف آب، توان تولید اراضی و مدیریت آبیاری گندم در شرایط کم‌آبی و خشکسالی، نقش کودهای بیولوژیک، عوامل اقلیمی و آب مصرفی در زراعت این محصول استراتژیک خواهد پرداخت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZcU4Bf91
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه