شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیر گروه جانوری دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز گفــت: میــزان تلفــات در مرغـــداری‌های ایــران 5/10 درصد گزارش شده در صورتی که در کشورهای توسعه‌یافته و استاندارد جهانی این آمار دو تا سه درصد است. سیدمهدی‌بانان‌خجسته در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرغداری، صنعت حساسی نسبت به پرورش دام است، چون تلفات مرغداری در قیاس با دامداری بیشتر است.

بانان‌خجسته با اشاره به یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی در صنعت مرغداری تشریح کرد: استانداردسازی وسایل نقلیه در حمل‌و‌نقل جوجه، مرغ‌زنده و تخم‌مرغ از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی در صنعت مرغداری است. مدیر گروه جانوری دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز یادآور شد: ساختار سنتی و قدیمی از عوامل اصلی در کاهش راندمان تولید است که با اعمال تغییرات، تلفات در مرغداری‌ها کاهش می‌یابد چون تهویه، تصفیه هوا و ضدعفونی به شکل استاندارد تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به مزایای کنترل بیماری و افزایش تولید افزود: کنترل بیماری‌ها نیز در کاهش تلفات و افزایش تولید نقشی تاثیرگذار دارد، در حال حاضر ارتباط خوبی بین سازمان دامپزشکی و مرغداری‌ها برقرار است و اکثر مرغداری‌ها مسئول فنی دارند و دامپزشک بر بهداشت، بیماری‌ها و تغذیه نظارت دارد ولی باز هم کار برای انجام زیاد است. مدیر گروه جانوری دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز گفت: واکسیناسیون، نابودسازی و از بین بردن محصولات مرتبطی که در اشاعه بیماری‌ها نقش دارند در برطرف شدن بیماری‌های شایع نقشی بنیادین دارند. وی گفت: ضایعات خوراک یا دان مرغ زیاد است. رطوبت زیاد در دانخوری‌ها کپک‌زدگی دان و آلودگی به قارچ را در پی دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YwIpk3Fq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه