پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در سال 2015، تویوتا تنها شرکت خودروسازی بود که توانست با فروش 10 میلیون خودرو مقام اول را در دنیا به خود اختصاص دهد. بعد از شکست بی‌سابقه فولکس واگن که با ارائه موتورهای قلابی کاهش فروش را در پی داشت، شرکت ژاپنی تویوتا می‌دانست بار دیگر عنوان نخستین شرکت خودروسازی دنیا را حفظ خواهد کرد. جایگاه این گروه خودروسازی حضور او را در این مقام با بیان اینکه در سال 2015 تنها شرکت در این حوزه بوده که توانسته است با فروش 10میلیون خودرو این جایگاه افسانه‌ای را رد کند تایید می‌کند. با جمع‌آوری همه مدل‌ها حتی مدل‌های لوکس مثل لکسوس، کامیون‌های هینو و خودروهای مینی، این غول ژاپنی موفق شد در مدت 12 ماه 10.151 خودرو وارد بازار جهانی کند. 

دو رقیب اصلی تویوتا در سطح جهانی هرکدام توانستند تنها ماهانه چندصد هزار خودرو به بازار عرضه کنند. شرکت آلمانی فولکس واگن شامل 12‌برند مختلف می‌شود که از میان آنها آئودی، اسکودا، پورشه و اسکانیا 9.93 میلیون فروش را برای این شرکت درپی داشت. درحالیکه شرکت آمریکایی جنرال موتور فروش 9.8 میلیون خودرو را در سال 2015 تایید کرده است. طبق پیش‌بینی‌های HIS این سه شرکت در آینده تقریبا یک سوم خودروهای موجود در بازار جهانی را تولید خواهند کرد. سال گذشته حدود 90 میلیون خودرو از مدل‌های مختلف در بازار جهانی به فروش رفت.

تمایلاتی که روز به روز بیشتر می‌شود

اگرچه تویوتا از عنوان نفر اول دنیا برای چهارمین سال پیاپی استفاده می‌کند اما هنوز هم مثل رقیب‌هایش هر روز بیشتر از قبل تمایل دارد به تعداد بازارهای اصلی خود اضافه کند. این گروه باز هم شاهد جریان پیدا کردن فروش کلی خود از سالی به سال دیگر بود. اگر نوسان‌های سالانه بازار را در نظر بگیریم، این کاهش به 80 درصد خواهد رسید. به‌طور کلی تویوتا سال گذشته در بازار ژاپن آسیب دید. به‌طوری‌که در سال گذشته شاهد کاهش فروش خود از 6.5 درصد به 2.17 میلیون واحد در بازار راکد ژاپن بود. این ضربه ناگهانی را بازگشت بیش از 4 درصد از حجم تولید در کارخانه‌های تویوتای کشور توضیح داد زیرا از شکنندگی تقاضای بازار داخلی در جهت افزایش صادرات خود استفاده نکردند. 

باوجود کاهش ین در برابر دلار و یورو که به‌طور نظری باید تحرک را دوباره به کارخانه‌های کشور می‌بخشید، میزان صادرات تویوتا 30 هزار خودرو کاهش پیدا کرده و مثل همه تولیدکنندگان در این حوزه ترجیح می‌دهد به تولید در کارخانه‌هایی که در نزدیکی بازارهای بزرگ قرار دارد، ادامه دهد. با درنظر گرفتن کاهش تقاضا در بسیاری از کشورهای پیشرفته و همچنین کاهش رشد در بازار چین که همچنان بزرگ‌ترین بازار جهانی شناخته می‌شود، به نظر می‌رسد تویوتا تصمیم دارد پیشرفت خود را درکشورهای درحال توسعه که تاکنون از نفوذ در بازارهای آنها غافل بوده سرعت بخشد. 

شریک جدید تویوتا

Nikkei، مهم‌ترین روزنامه اقتصادی ژاپن از شراکت تویوتا و سوزوکی موتور در آینده‌ای نزدیک خبر داد. طبق گزارش‌های این روزنامه نمایندگان این دو شرکت همچنان در حال بحث و تبادل نظر پیرامون شراکت خود در زمینه تولید هستند. همچنین تویوتا درنظر دارد به وسیله موقعیت‌های قدرت رقیب خود Nippon در هند توانایی‌های خود را در برخی تکنولوژی‌ها با این بازار که پتانسیل بالایی دارد، مبادله کند.

منبع: les échos

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t1erfDqI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه