پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

نوجوانی، یکی از دوران های حساس زندگی فرد است که از آن می توان به عنوان دوران شکل گیری شخصیت نام برد. در این دوران نوجوان در مرحله ای قرار دارد که نه کودک است و نه جوان. این مرحله که با تغییرهای جسمی و روحی همراه است، دغدغه های مختلفی را در ذهن سبب می شود. بیشتر مواقع تریبونی برای بیان درد و دل و حرف های این نوجوانان وجود نداشته و ندارد.

آپارات در کمپین اخیر خود به نام «تو تنها نیستی» درصدد برآمده تا این شکاف را پوشانده و مجالی برای بیان مشکلات و دغدغه های نوجوانان فراهم کند. برای آگاهی بیشتر از این موضوع با محمد بیاتی، کارشناس ارشد بازاریابی و تبلیغات و برای کسب جزییات بیشتر در خصوص این کمپین و هدف آن با احسان عمرانی معاونت بازاریابی صبا ایده، مجری این کمپین به گفت وگو پرداختیم که حاصل آن را در ادامه می خوانید.

حضور استارتاپی در حوزه مسئولیت اجتماعی

محمد بیاتی، کارشناس ارشد بازاریابی و تبلیغات ارزیابی خود از این کمپین را چنین بیان می کند که به نظر می رسد آپارات تصمیم گرفته یک حضور استارتاپی را در حوزه مسئولیت اجتماعی نشان دهد. هدف کلی که آنها از این کمپین انتظار دارند، آماده سازی محیطی است که مردم و جوانان از طریق این تریبون بتوانند حرف های شان را بزنند. اگر دقت کرده باشید از طریق همین تریبون و کمپین تو تنها نیستی، یک دختر 14ساله افغانستانی حرف های خود را از طریق کانال های مختلف انعکاس داده است.

نشر توسط خود مخاطب

او در خصوص مزیت رقابتی آن نسبت به کمپین های مشابه می گوید: این نخستین برند استارتاپی موفق در بین VOD ها  video on demand-  (ویدئو بر بستر تقاضا) و استارتاپ هاست. پیش از این در میان VOD ها چنین چیزی وجود نداشت که یک برند استارتاپی، موضوعی بکر و جذاب را برای مردم هدف بگیرد و این موضوع توسط خود مردم نشر پیدا می کند چرا که حرف دل خود آنهاست.

در واقع افراد درون یک جامعه یا انتظار حمایت دارند یا دوست دارند از افراد دیگر حمایت کنند. در کمپین دختر 14 ساله افغان عنوان می شود که در ایران به او توهین می شود و این کمپین با حمایت معنوی خود بیان می کند که او تنها نیست.

هشتگی برای مخاطبان انگلیسی زبان

این کارشناس ارشد بازاریابی در مورد جامعه هدف این کمپین می گوید: مخاطبانی که بیشتر وقت شان را در فضای مجازی می گذرانند و کمتر در بین جامعه هستند و حرف های شان را به صورت مجازی می زنند، مخاطب هدف اصلی این کمپین هستند. کافی است یک ویدئو را با هشتگی خاص در سایت آپارات و اینستاگرام آنها نشر کنید تا میلیون ها نفر آن را ببینند. عموم مردم می توانند درد و دل خود را در قالب ویدئو به اشتراک بگذارند. جالب این است که هشتگ انگلیسی آنها به نام #you_are_not_alone  درد و دل این افراد را به مخاطبان انگلیسی نیز انعکاس می دهد.

بازدید بالا

بیاتی در مورد کانال های ترویج این رویداد می گوید: آپارات زیرمجموعه صبا ویژن محسوب می شود؛ صبا ویژن یک سری وب سایت و بستر برای تبلیغ این کمپین استفاده کرده که مهم ترین آن وب سایت آپارات است که کلیپ های مرتبط با این قضیه را صفحه اول سایت و قسمت پربازدیدترین ها به اشتراک با مخاطبان خود می گذارد.

طبق آمار روزانه این وب سایت بیش از 5/7 میلیون بار بازدید توسط اپلیکیشن آپارات و وب سایت داشته اند. حال تصور کنید هنگامی که در صفحه اول سایت آپارات این ویدئو را به اشتراک بگذارند، چه میزان بازدید بالا خواهد رفت.

شنیده شدن حرف های اعتراضی از رسانه های مختلف

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه میزان از این کمپین و هشتگ آن در شبکه های اجتماعی استقبال شده است، می گوید: با توجه به اینکه این موضوع، مسئله ای داغ و بحث روز است و مردم به نوعی توسط این هشتگ درد و دل می کنند، این هشتگ در دیگر شبکه های آنلاین هم نشر پیدا کرده و ده ها هزار بار دانلود و به اشتراک گذاری شده است.

آخرین بار همین ویدئوی دختر افغانی بارها و بارها به اشتراک گذاشته شده و استقبال از آن به کانال های خبری ماهواره ای هم کشیده شده است و به این ترتیب حرف اعتراضی یک نوجوان را میلیون ها نفر از رسانه های مختلف می شنوند.

رسالت رسانه نسبت به مخاطبان

در ادامه برای تکمیل گفت وگوی احسان عمرانی، معاونت بازاریابی صبا ایده، مجری این کمپین به سوالات ما پاسخ داده و در مورد هدف این کمپین می گوید: همان طور که می دانید آپارات یک رسانه قدرتمند و مخاطب محور است و هر رسانه ای، نسبت به مخاطبان خود رسالتی دارد.

بخش قابل توجهی از مخاطبان آپارات را نوجوانان تشکیل می دهند. تاکنون در فضای رسانه ای و به طور کلی در جامعه، کمتر به این گروه سنی پرداخته شده و معمولا این گروه، یا با گروه سنی کودک یا جوان ادغام شده و آن طور که باید به نوجوانان پرداخته نشده است.

این گروه سنی خاص در جامعه دارای حساسیت های روحی و رفتاری هستند که اقتضای سن و سال و شرایطی است که در آن قرار دارند. به دلیل اینکه نوجوانی دوره ای است که در آن، افراد تصمیم گیری های مهم آینده و زندگی خود را اتخاذ می کنند، بنابراین گروه سنی بسیار پراهمیتی در جامعه به حساب می آید. چرا که تفکر نسل نوجوان، زندگی آینده آنان و در نتیجه آینده جامعه را می سازد.

بستری برای صحبت درباره دغدغه ها

او ادامه می دهد: به دلایل گفته شده و براساس دغدغه های آپارات، این کمپین شکل گرفت. در یک توضیح ساده «تو تنها نیستی» کمپینی است در حوزه مسئولیت های اجتماعی آپارات که به نوجوانان و مشکلات مربوط به آنان می پردازد. این کمپین بستری را فراهم کرده تا نوجوانان، خانواده ها و به نوعی تمام اقشاری که با نوجوانان در ارتباط هستند، بی واسطه و بدون ترس و دغدغه از مشکلات خود صحبت کنند، به بیان عقاید خود بپردازند و واقعیت های مربوط به خود را از دل جامعه منعکس کنند.

با وجود زمان کمی که از شروع کمپین گذشته، ویدئوهایی از نقاط مختلف کشور و از لایه های اجتماعی متفاوت برای شرکت در کمپین ارسال شده که نشان می دهد در تمام سطوح طبقاتی جامعه نوجوانان دغدغه هایی دارند، در هر طبقه به شکلی متفاوت؛ اما دغدغه داشتن آنها موضوعی غیرقابل انکار است.

حضور مشاوران روانشناسی کودک و نوجوان

این کارشناس در مورد مزیت رقابتی این کمپین می گوید: «تو تنها نیستی» یک کمپین تجاری نیست و بنا نبوده که با جایی یا کسی رقابت کند. اما دارای شاخصه های ارزشمندی است که قابل ذکر است. مخاطبان آپارات را به عنوان یک پلتفرم شجاع می شناسند و چنین کمپین هایی اعتماد به نفس لازم را به کاربران می دهد تا بدون ترس و دغدغه از مشکلات خود صحبت کنند.

علاوه بر این، سعی داشته ایم در این کمپین از حضور مشاوران و متخصصان روانشناسی کودک و نوجوان مانند دکتر محمودی قرائی و دکتر شهریور بهره ببریم تا موضوعات مطرح شده نوجوانان یا خانواده ها را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم.

در کنار این موارد، با هماهنگی هایی که با تعدادی از هنرمندان به عمل آمده، زمینه لازم برای حضور این عزیزان در کمپین فراهم شده که از جمله می توان از علی شادمان، نیکی نصیریان، محمدرضا شیرخانلو، مهدی قربانی، امیرحسین رستمی و لیلی رشیدی نام برد. در مورد مخاطبان هدف هم همان طور که گفته شد، گروه مخاطب اصلی این کمپین، نوجوانان جامعه هستند. در درجه بعد، همه افرادی که به نوعی با این گروه اصلی در ارتباط هستند نیز مخاطب این کمپین هستند، مانند پدر و مادر نوجوانان، مربیان مدرسه و...

اقدامات زنجیره ای فعالیت های مارکتینگی

عمرانی در پاسخ به این سوال که چه کانال های تبلیغاتی برای معرفی و تبلیغ این کمپین استفاده شده، می گوید: با وجود اینکه «تو تنها نیستی» یک کمپین تجاری نیست و حتی اجرای آن هزینه های مستقیمی برای آپارات در برداشته، مجموعه از تمام توان تبلیغاتی خود برای نفوذ هرچه بیشتر کمپین در اقشار مختلف جامعه استفاده کرده است.

در این زمینه با برخی از اینفلوئنسرهای تاثیرگذار در این حوزه مانند دکتر شیری مذاکره کرده ایم تا با راه اندازی کمپین، این بزرگان در کنار کمپین حضور داشته باشند و اقدام به انتشار محتوای کمپین کرده و همین طور نظرات کارشناسانه خود را به عنوان افرادی خارج از محیط کمپین اعلام کنند.

علاوه بر این می توان به اختصاص یک سطر در صفحه اصلی آپارات به ویدئوهای کمپین، اقدام به تولید تیزرهای تبلیغاتی متعدد برای اطلاع رسانی هرچه بهتر، تبلیغات محیطی در سطح شهر، استفاده از ظرفیت سوشال نت ورک ها و اطلاع رسانی در کانال های پرکاربر تلگرامی که گروه مخاطب کمپین در آن عضویت دارد، ارسال نوتیفیکیشن روی اپلیکیشن آپارات، تبلیغات بنری در وب سایت های پربازدید کشور و ارسال بالک اس ام اس تبلیغاتی روی اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد. چنین اقداماتی زنجیره فعالیت های مارکتینگی و تبلیغاتی آپارات را کامل می کند.

او در انتها درباره میزان استقبال از این کمپین می گوید: با اینکه هنوز مدت زیادی از شروع کمپین نگذشته، شاهد استقبال بسیار خوبی از کمپین بوده ایم. در روزهای اخیر گزارش های خبری به شکل قابل توجهی به کمپین «تو تنها نیستی» پرداخته اند. تعداد ویدئوهای ارسالی کاربران از نقاط مختلف کشور نیز نشان از موفقیت آمیز بودن کمپین در همین روزهای ابتدایی دارد.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1kStoDpx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه