گوگل را یک تالار کامپیوتر پر از سرورهای چشمک زن نبینید. گوگل بزرگ و هوشمندترین کتابدار تاریخ بشریت است. کتابخانه ای بینهایت که هر روز میلیاردها نفر برای پیدا کردن پاسخ سوالات شان به آن مراجعه می کنند. سایت شما تنها یک کتاب در این کتابخانه عظیم است. حالا سوال اینجاست: وقتی کسی از این کتابدار دانا کتابی در مورد موضو...
در دنیای دیجیتال دو نوع تولیدکننده محتوا وجود دارد. دسته اول، شکارچیان خبر هستند. آنها هر روز با تفنگ دوربین دار خود به دنبال ترندهای داغ و اتفاقات روز می گردند. یک شلیک موفق می کنند، غوغایی به پا می شود و فردای آن روز شکارشان ارزشی ندارد و باید به دنبال یک شکار جدید بگردند. دسته دوم باغبانان صبور هستند. آنها بذری می ک...
اگر بخواهیم جادویی ترین نوع محتوا را در دنیای بازاریابی نام ببریم، بدون شک محتوای آموزشی یکی از جدی ترین گزینه هاست. محتوایی که نه جار، نه التماس و نه فریب می دهد. فقط یک کار ساده می کند: کمک. همین کلمه ساده، همین نیت انسانی، می تواند دری را باز کند که بسیاری از کمپین های پرهزینه قادر به گشودنش نیستند. آموزش در دنیای ب...
تصور کنید وارد یک خیابان شلوغ شده اید. از هر طرف رنگ و نور و صدا هجوم می آورد. هر مغازه ای سعی دارد توجه شما را جلب کند. در این ازدحام ناگهان یک پرده بزرگ در گوشه ای از میدان ویدئویی چند ثانیه ای از یک برند پخش می کند. حرکت تصویر، صدا، نورپردازی و ریتم همه با هم کاری می کنند که نگاه تان ناخودآگاه به آن خیره شود. حالا ه...
در دنیای واقعی اگر بخواهید حرفی بزنید یا چیزی را به کسی نشان دهید کافی است کلماتی ساده را به زبان بیاوریم، اما در دنیای شبکه های اجتماعی این کار اصلا به این سادگی نیست. اینجا نه تنها باید حرفی برای گفتن داشته باشید، بلکه باید امید داشته باشید که چشم هایی آن را ببینند، اما چه کسی تعیین می کند که پست شما دیده شود یا نه؟...
در دنیای امروزی که آدم ها بیشتر از اینکه ایمیل چک کنند، در حال بالا و پایین کردن اینستاگرام و واتس اپ هستند، شاید فکر کنید ایمیل مارکتینگ دیگر تاریخ مصرفش گذشته است. پیام های متنی، ریلزهای رنگارنگ، استوری های ۲۴ ساعته و نوتیفیکیشن های مختلف اپلیکیشن ها روز همه ما را پر کرده است. با این همه رقابت، چه کسی اصلا حوصله باز...