یک فیلتر آب پیشرفته را در نظر بگیرید. وظیفه این دستگاه، خلق آب نیست، بلکه تمایز قائل شدن بین آب خالص و ناخالصی ها و سپس حذف سیستماتیک تمام آلاینده ها، رسوبات و ذرات مضر است. هوش مصنوعی مولد، در نوع خود در حال تبدیل شدن به یک فیلتر اطلاعاتی غول پیکر و بسیار پیچیده برای تمام بشریت است. این ابزار دیگر فقط به دنبال پیدا کر...
برای بیش از یک دهه یک استراتژی ساده بر دنیای بازاریابی محلی حکمرانی میکرد کافی بود کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید، چند کلمه کلیدی مانند «رستوران ایتالیایی نزدیک من» را هدف قرار دهید و منتظر مشتریان بمانید. کسب و کارها مانند نقطه های سیاه رنگی بودند که روی یک نقشه کاغذی بزرگ و بی روح پراکنده شده...
تا همین چند سال قبل شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها یک بلندگوی دیجیتال ساده بود. یک خیابان یک طرفه که در آن برندها پیام های تبلیغاتی خود را با صدای بلند فریاد می زدند و امیدوار بودند که کسی آن طرف خیابان صدای شان را بشنود. موفقیت با معیارهای ساده و قابل شمارشی سنجیده می شد: تعداد لایک، تعداد فالوور و تعداد بازدید. هر...
تمام تیم های بازاریابی در طول دو دهه اخیر یک ماموریت واحد داشتند: خودت را به صفحه اول گوگل برسان. تمام استراتژی ها، بودجه ها و نبوغ تیم های بازاریابی صرف یک هدف مقدس می شد: قرار گرفتن در میان آن 10 لینک آبی گران بها در صفحه نخست نتایج گوگل. بهینه سازی برای موتورهای جست وجو یا همان سئو هنر و علم رسیدن به این جایگاه بود....
شرکت های بزرگ برای نیم قرن مانند معماران حرفه ای و با سابقه عمل می کردند. آنها با بودجه های هنگفت، بناهای تبلیغاتی عظیمی می ساختند که از هر نقطه شهر قابل رویت بود. تبلیغات تلویزیونی شیشه های رنگی و پر نقش و نگار این شرکت ها بودند که داستانی حماسی و یک طرفه را روایت می کردند. بیلبوردهای غول پیکر، ستون های سنگی و سر به ف...
تصور کنید مدیر بازاریابی یک برند لباس مدرن هر دوشنبه با یک چالش بزرگ روبهرو است: ساختن ایمیل هفتگی عالی. این فرآیند یک هنر دقیق بود؛ او و تیمش ساعت ها صرف انتخاب بهترین محصولات، نوشتن متنی هوشمندانه و طراحی یک قالب بصری زیبا می کردند. در نهایت آنها یک شاهکار خلق می کردند و آن را برای صدها هزار مشترک خود ارسال می ن...