یک بار دیگر زمین زیر پای بازاریاب های دیجیتال در حال لرزیدن است، اما این بار این یک لرزش جزئی یا یک تغییر الگوریتم موقت نیست؛ این یک گسست بنیادی در خود قاره دیجیتال است. ما در حال ورود به عصری هستیم که در آن گوگل دیگر یک کتابدار دقیق و منظم که ما را به سمت قفسه های مختلف کتاب (همان سایت ها) هدایت می کند، نیست. گوگل در...
در دنیای شلوغ و پر از نوتیفیکیشن بازاریابی دیجیتال صندوق ورودی ایمیل برای نسل زد حکم یک قلعه را دارد؛ یک حریم خصوصی و به شدت محافظت شده که ورود به آن نیازمند کسب اجازه، اثبات ارزش و از همه مهمتر داشتن اصالت است.
این نسل اولین بومیان واقعی دنیای دیجیتال هستند. آنها با اینستاگرام، تیک تاک و ارتباطات آنی بزرگ شده ا...
دنیای بازاریابی در یک بن بست تکراری گرفتار شده است. مصرف کنندگان مدرن باهوش تر و بدبین تر از همیشه هستند. آنها به راحتی تبلیغات را نادیده می گیرند، از بنرهای پرزرق و برق عبور می کنند و به پیام های حساب شده و صیقل خورده برندها با دیده تردید نگاه می کنند.
در این میدان نبرد برای جلب توجه، جایی که اعتماد به یک کالای...
در فرهنگ سازمانی سنتی یک دیوار بلند و اغلب نامرئی میان دپارتمان های فروش و بازاریابی وجود داشت. در یک سوی این دیوار تیم بازاریابی قرار داشت؛ گروهی خلاق که با کمپین های هوشمندانه و محتوای جذاب در حال پر کردن بالای قیف فروش با سرنخ های جدید (لیدها) بودند. در سوی دیگر تیم فروش، یعنی گروهی عمل گرا و رقابتی، این سرنخ ها را...
لحظه ای چشمان خود را ببندید و فضای بی کران اینترنت را مانند یک کلانشهر شلوغ و پرهیاهو تصور کنید. در این شهر میلیاردها نفر در حال گفت وگو، خرید، جست وجو و به اشتراک گذاری هستند. حال برند خود را در نظر بگیرید. آیا برند شما در این ازدحام عظیم چهره ای آشنا و صدایی قابل تشخیص دارد؟ یا تنها یک غریبه در میان جمعیت است که فریا...
در فروشگاه های آمازون گو یک پدیده جادویی و کمی نگران کننده رخ می دهد؛ شما وارد می شوید، کالای موردنظر خود را از قفسه برمی دارید و به سادگی از فروشگاه خارج می شوید. هیچ صندوق داری، کارت کشیدنی و فرآیند پرداختی وجود ندارد. این تجربه که توسط شبکه ای پیچیده از دوربین ها و سنسورها ممکن شده، بسیار عمیق تر از یک نوآوری فناورا...
مسیر رسیدن یک محصول از کارخانه به دست شما برای دهه ها یک جاده طولانی و پر از واسطه بود. یک برند، محصولی را طراحی و تولید می کرد، آن را به یک عمده فروش می فروخت، عمده فروش آن را به قفسه های یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ می رساند و در نهایت شما آن را از آن قفسه برمی داشتید. در این مدل سنتی برندها تقریبا هیچ ارتباط مستقیمی با...
در سال ۲۰۰۱ جهان شاهد رونمایی از یک اختراع انقلابی بود؛ ماشینی آنچنان هوشمند و پیشرفته که مخترع اش با اطمینان پیش بینی می کرد که شهرها برای تطبیق خود با آن معماری شان را تغییر خواهند داد. این اختراع سگوی (Segway) نام داشت. یک شگفتی مهندسی که با سرمایه گذاری سنگین از سوی معتبرترین نام های سیلیکون ولی پشتیبانی می ش...
در میدان بزرگ و پرزرق و برق کسب و کار یک افسانه خطرناک و فلج کننده وجود دارد؛ افسانه ای که می گوید موفقیت در بازاریابی نیازمند جیب های پرپول و بودجه های هنگفت است. این افسانه هر روز در گوش هزاران کارآفرین خلاق و صاحب کسب وکار کوچک نجوا می کند و به آنها می گوید: «تا زمانی که به اندازه رقبای بزرگ خود پول نداش...