در ذهن بسیاری از ما تصویر کلاسیک یک فروشنده ماهر ترکیبی از یک مناظره کننده چیره دست و یک شعبده باز روانشناس است. فردی که با کاریزما، زبانی چرب و نرم و پاسخی آماده برای هر اعتراضی می تواند شما را متقاعد کند چیزی را بخرید که شاید تا چند دقیقه قبل، حتی نمی دانستید به آن نیاز دارید.
در این دیدگاه سنتی فروش یک نبرد ا...
راه اندازی یک کسب و کار جدید، مسیری پر از هیجان، شب زنده داری و بلندپروازی است. در ذهن هر کارآفرین ایده ای ناب و محصولی انقلابی وجود دارد که قرار است دنیا را متحول کند، اما در این مسیر پر پیچ و خم، جایی که شور و اشتیاق به تنهایی کافی نیست، بسیاری از استارت آپ ها در دامی خطرناک گرفتار می شوند. این دام چیزی نیست جز بازار...
یک پازل هزار تکه بسیار زیبا را در نظر بگیرید. تصویر روی جعبه، چشم نواز و بی نقص است؛ یک چشم انداز هماهنگ و یکپارچه. حالا تصور کنید که هر بخش از این پازل، توسط یک تیم جداگانه در یک اتاق مجزا ساخته می شود. احتمالا نتیجه کار یک تصویر از هم گسیخته، ناهمگون و بی معناست؛ تصویری که هیچ شباهتی به آن چشم انداز رویایی روی جعبه ن...
برای بیش از دو دهه متخصص سئو در سازمان های مدرن نقشی شبیه به یک کیمیاگر داشت. او فردی بود که ادعا می کرد زبان اسرارآمیز و دائما در حال تغییر گوگل را می فهمد و با ترکیبی از هنر، دانش فنی و صبر استراتژیک می توانست یک وبسایت را از گمنامی مطلق به صدر نتایج جست وجو برساند.
ارزش این متخصصان در دانش انحصاری آنها ب...
یک بار دیگر زمین زیر پای بازاریاب های دیجیتال در حال لرزیدن است، اما این بار این یک لرزش جزئی یا یک تغییر الگوریتم موقت نیست؛ این یک گسست بنیادی در خود قاره دیجیتال است. ما در حال ورود به عصری هستیم که در آن گوگل دیگر یک کتابدار دقیق و منظم که ما را به سمت قفسه های مختلف کتاب (همان سایت ها) هدایت می کند، نیست. گوگل در...
در دنیای شلوغ و پر از نوتیفیکیشن بازاریابی دیجیتال صندوق ورودی ایمیل برای نسل زد حکم یک قلعه را دارد؛ یک حریم خصوصی و به شدت محافظت شده که ورود به آن نیازمند کسب اجازه، اثبات ارزش و از همه مهمتر داشتن اصالت است.
این نسل اولین بومیان واقعی دنیای دیجیتال هستند. آنها با اینستاگرام، تیک تاک و ارتباطات آنی بزرگ شده ا...
دنیای بازاریابی در یک بن بست تکراری گرفتار شده است. مصرف کنندگان مدرن باهوش تر و بدبین تر از همیشه هستند. آنها به راحتی تبلیغات را نادیده می گیرند، از بنرهای پرزرق و برق عبور می کنند و به پیام های حساب شده و صیقل خورده برندها با دیده تردید نگاه می کنند.
در این میدان نبرد برای جلب توجه، جایی که اعتماد به یک کالای...
در فرهنگ سازمانی سنتی یک دیوار بلند و اغلب نامرئی میان دپارتمان های فروش و بازاریابی وجود داشت. در یک سوی این دیوار تیم بازاریابی قرار داشت؛ گروهی خلاق که با کمپین های هوشمندانه و محتوای جذاب در حال پر کردن بالای قیف فروش با سرنخ های جدید (لیدها) بودند. در سوی دیگر تیم فروش، یعنی گروهی عمل گرا و رقابتی، این سرنخ ها را...
لحظه ای چشمان خود را ببندید و فضای بی کران اینترنت را مانند یک کلانشهر شلوغ و پرهیاهو تصور کنید. در این شهر میلیاردها نفر در حال گفت وگو، خرید، جست وجو و به اشتراک گذاری هستند. حال برند خود را در نظر بگیرید. آیا برند شما در این ازدحام عظیم چهره ای آشنا و صدایی قابل تشخیص دارد؟ یا تنها یک غریبه در میان جمعیت است که فریا...