در حوزه مدیریتی هر شرکتی اعداد و نمودارهایی وجود دارند که تصویری کلی از سلامت کسب و کار را نشان می دهند: میانگین ارزش هر سفارش، نرخ کلی بازگشت مشتری و تعداد بازدیدکنندگان سایت. این اعداد مهم هستند، اما به طرز خطرناکی فریبنده اند. آنها داستانی در مورد یک موجود افسانه ای به نام «مشتری ایده آل» روایت می کنند؛...
به این فکر کنید که چگونه با یک فرد غریبه دوست می شوید. این اتفاق معمولا در یک لحظه رخ نمی دهد. فرآیند دوستی مجموعه ای از لحظات و تعاملات کوچک است. اولین سلام، یک لبخند اتفاقی، یک گفت وگوی کوتاه درباره یک موضوع مشترک، یک لطفی که در حق هم می کنید یا حتی قراری که برای نوشیدن یک فنجان قهوه می گذارید. هر کدام از این لحظات ی...
«تماس شما برای ما بسیار ارزشمند است. لطفا منتظر بمانید»؛ این احتمالا یکی از غیرصادقانه ترین جملاتی است که در دنیای کسب و کار مدرن وجود دارد. شما آن را می شنوید، در حالی که یک موسیقی گوش خراش برای دقیقه های طولانی در گوش تان تکرار می شود و با هر ثانیه ای که می گذرد، احساس می کنید ارزشمندترین دارایی غیرقابل ب...
در بازارهای شلوغ و پررقابت امروز بسیاری از کسب و کارها بر این باورند که کیفیت محصول یا قیمت پایین تنها برگ برنده آنهاست. آنها تمام انرژی خود را صرف ساخت بهترین کالا یا ارائه ارزان ترین سرویس می کنند و تصور می کنند مشتریان برای همین موضوع به سراغ شان خواهند آمد، اما این یک تصور خطرناک و قدیمی است. امروزه مشتریان دیگر فق...