آیا تا به حال با یک برند حرف زده اید؟ شاید بلافاصله بگویید: «نه، مگه برندها آدمند؟» اما کافی است لحظه ای به برند محبوب تان فکر کنید. به لحنی که در شبکه های اجتماعی دارد، به ایمیل هایی که می فرستد، به نوع پاسخگویی پشتیبانی یا حتی به تصویرهایی که از خودش ارائه می دهد. کم کم می فهمید که انگار دارید با یک شخصیت...
این روزها تقریبا همه برندها درباره تجربه مشتری حرف می زنند. از راه اندازی بخش های تخصصی برای مدیریت تجربه گرفته تا طراحی کمپین هایی که با هدف افزایش وفاداری مشتری شکل می گیرد اما در این میان، یک سؤال اساسی نادیده گرفته می شود: چه کسی قرار است این تجربه را برای مشتری خلق کند؟
پاسخ روشن است: کارکنان. همان انسان هایی که...
آیا تا حالا به فیلم های هالیوودی که یک قهرمان کوچک اما زرنگ دارد، توجه کرده اید؟ اغلب ما چنین فیلم هایی را دوست داریم. مثلا پیتر پارکر به عنوان یک دانشجوی بی دست و پا ناگهان تبدل به اسپایدرمن می شود و شهر را نجات می دهد. این اتفاقی نیست که به لطف پول یا سرمایه کلان روی دهد. درست به همین خاطر ابرقهرمان ها حسابی برای مخا...
در روزگار کنونی که ریال به ریال بودجه برند با دقت شمرده می شود، بسیاری از مدیران بازاریابی و کارآفرینان نگران افزایش مداوم هزینه های تبلیغات و تولید محتوا هستند. شاید تعجب کنید اما حتی غول هایی مانند نایک و استارباکس نیز هر سال هنگام تدوین بودجه به دنبال یافتن راه هایی برای کاهش هزینه ها بدون افت کیفیت تجربه مشتری می گ...
بسیاری از کارآفرینان درباره هویت بصری برند نکات زیادی شنیده اند، اما وقتی پای توضیح دقیق آن می رسد، با چالش بزرگی مواجه می شوند. این فاصله میان آشنایی اولیه و درک عمیق پلی است که ما را به دل موضوع این مقاله می برد.
در ساده ترین معنا، هویت بصری برند مجموعه ای هماهنگ از عناصر گرافیکی و تصویری است که شامل لوگو، رنگ ها، ت...
فرض کنید وارد یک کتاب فروشی می شوید و میان قفسه ها دنبال کتابی درباره رهبری و موفقیت می گردید. دو عنوان نظرتان را جلب می کند: یکی نوشته یک نویسنده ناشناس است، دیگری نامی آشنا دارد. احتمالش چقدر است که سراغ دومی بروید؟ پاسخ روشن است. ما به نام ها اعتماد می کنیم؛ به چهره هایی که هویت، صدا و جایگاهی مشخص در ذهن ما س...
صحبت درباره فرهنگ سازمانی همیشه کار سختی است. خیلی از مدیران ترجیح می دهند روی موارد ملموس مثل قیمت محصول یا حتی ساعت کاری تمرکز کنند. به همین خاطر همیشه فرهنگ سازمانی در گوشه ای خاک می خورد. این در حالی است که خیلی وقت ها همین فرهنگ سازمانی است که مشتریان را جذب می کند. بنابراین بد نیست کمی درباره رابطه میان فرهنگ ساز...
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا بعضی از نام ها به راحتی در ذهن می نشینند، اما برخی دیگر حتی با تبلیغات میلیاردی هم به یاد نمی مانند؟ یا چرا وقتی می گوییم کوکاکولا، اپل یا نایک بلافاصله تصویری روشن در ذهن مان نقش می بندد، اما بعضی برندهای دیگر، علی رغم کیفیت بالا، هنوز هم برای بسیاری ناشناخته اند؟
در دنیای رقا...
ذهن انسان واکنش فوری به صداهای محیط دارد. کافی است صدای باز شدن در یک بطری نوشابه را بشنویم تا ذهن مان بی اختیار به سمت کوکاکولا یا پپسی کشیده شود. حتی پیش از آنکه چشمان مان چیزی ببینند یا بینی مان بویی حس کند، مغزمان داستان برند را از طریق صدا بازخوانی می کند. این ویژگی ذهن انسان است که نسبت به محرک های صوتی واکنش بسی...