صنعت تبلیغات روز به روز در حال گسترش و تغییر است. به طوری که اگر یک طراح تبلیغات را از دو دهه قبل به امروز بیاوریم، هیچ شناختی از این حوزه نخواهد داشت. از تبلیغات سنتی که در خیابان ها و تلویزیون ها خودنمایی می کنند، تا تبلیغات دیجیتالی که در فضای وب و شبکه های اجتماعی غوغا می کنند، انتخاب ها فراوان و راه ها بی شمار شده...
وقتی درباره موفق ترین برندهای ورزشی جهان حرف می زنیم، بدون شک نام نایک در ردیف اول این فهرست قرار می گیرد. نایک که امروز با شعار «فقط انجامش بده» در ذهن و قلب میلیون ها نفر حک شده، کار خود را در دهه ۶۰ میلادی با فروش ساده کفش های ورزشی آغاز کرد اما این فقط کیفیت محصولات نبود که نایک را به قله رساند؛ بلکه مه...
اگر به تاریخ بشر نگاه کنیم، متوجه می شویم بسیاری از پیشرفت ها و دستاوردها با تکیه بر آزمون و خطا به دست آمده اند. از کشف آتش تا اختراع داروهای مدرن، همگی نتیجه تجربه کردن گزینه های مختلف و انتخاب بهترین نتیجه بوده اند. انسان همیشه با مقایسه، خطا و اصلاح مسیر به چیزی بهتر رسیده است. این منطق ساده اما قدرتمند، حالا راه خ...
تبلیغات به عنوان ستون موفقیت هر کسب و کار امروز به یک اقیانوس بیکران از روش ها و ابزارها تبدیل شده است؛ اقیانوسی که گاه چنان متنوع و وسیع می شود که هوش از سر هر بازاریابی می برد. از تبلیغات سنتی که در خیابان ها، تلویزیون و رادیو همچنان خودنمایی می کنند تا تبلیغات دیجیتالی که دنیای وب و شبکه های اجتماعی را تسخیر کرده ان...
دنیای تبلیغات دیگر مثل قدیم نیست. در عوض امروزه بدل به آسمانی شده که ستاره های دیجیتال در آن می درخشند. از شبکه های اجتماعی گرفته تا بنرهای آنلاین، این ابزارها با سرعت نور توجه ها را به خود جلب کرده اند و الگوهای سنتی را به سایه رانده اند. بیلبوردها، پوسترها و تابلوهای خیابانی که زمانی پادشاهان صنعت تبلیغات بودند، حالا...
دنیای تبلیغات نه تنها رقابت بی نهایت زیادی را میزبانی می کند، بلکه بازنده ها و برنده های پرشماری هم دارد. سالانه میلیاردها دلار صرف می شود تا نام برندها در ذهن مخاطب حک شود، کلیک ها به مشتری تبدیل و چرخ های فروش به گردش درآیند، اما این رودخانه مسیری پر پیچ وخم و گاه فریبنده دارد. بخش عظیمی از این سرمایه های هنگفت به جا...
دنیای خودرو همیشه جذاب و پرهیجان بوده؛ از لحظه ای که موتور خودرو روشن می شود و خودرو به حرکت درمی آید، آدم احساس رهایی و آزادی را تجربه می کند. راننده ها احساس می کنند که همه چیز تحت کنترل آنهاست و می توانند هر جای جهان را که بخواهند تخته گاز تسخیر کنند. این احساس همان چیزی است که صنعت خودرو به مشتریان خود می دهد. شاید...
این روزها بازار تبلیغات اینترنتی همچنان در حال گسترش و تحول است. برندها و کسب وکارها دائما به دنبال روش های نوین و جذاب برای جلب توجه مخاطب و افزایش نرخ تبدیل خود هستند. تبلیغات به عنوان یکی از مهمترین ارکان بازاریابی آنلاین، همیشه در حال تکامل است؛ دقیقا مثل بازی فوتبال که در طول دهه های اخیر دائما تغییر کرده است.
از...
ایمیل مارکتینگ با گذشت دهه ها از معرفی اش به عنوان یک الگوی بازاریابی هنوز هم بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار خود دارد. هزینه پایین این مدل به همراه سادگی ارسال انبوه آن به خوبی این تداوم را توجیه می کند. در کنار این مسئله بسیاری از بازاریاب ها بعد از این همه مدت به استفاده از چنین مدلی عادت کرده اند. درست مثل فوت...
این روزها هر گوشه شهر یا مراکز گردشگری را که نگاه کنیم، اقامتگاه های متعددی به چشم می خورد. در این میان هتل های گوناگونی هر روزه برای جذب مسافران بیشتر با یکدیگر به نبردی بیپایان مشغول هستند. مسافران نیز امروزه بیش از هر زمان دیگری برای انتخاب یک هتل مناسب حساسیت و سختگیری نشان می دهند. آنها با دقت نظر بیشتر و وسو...
زمانی نه چندان دور همکاری با سلبریتی ها حکم طلا را داشت. برندها با افتخار افراد مشهور را در کنار محصولات شان می نشاندند و گمان می کردند این افراد حکم طلسم جادویی فروش را دارند. تصور کنید که مایکل جردن با یک جفت کفش نایکی در تلویزیون ظاهر شود؛ این تصویر تنها به یک تبلیغ محدود نمی شد، بلکه یک جنب و جوش به وجود می آورد. ا...
جلب نظر مشتریان در شرایطی که هر روز یک عالمه برند تازه سر و کله شان پیدا می شود اصلا کار ساده ای نیست. گذشته از کیفیت محصولات و خدمات، امروزه مشتریان به دنبال تجربه ای هستند که تنها به خرید محصول محدود نشود. برندها باید به دنبال راهی باشند که مشتریان را از یک وضعیت سطحی از ارتباط به یک سطح عمیق تر و احساسی تر متصل کنند...
تصور کنید در حال قدم زدن در خیابان های شهر خودتان هستید. ناگهان چشم تان به یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ می خورد که تصویری آشنا از محله دوران کودکی تان را نشان می دهد. زیر تصویر نوشته شده «بازگشت به خاطرات شیرین با طعم نان های تنوری محلی». چه حسی پیدا می کنید؟ احتمالا لبخندی بر لبان تان می نشیند، خاطرات خوش گذشته...
تبلیغات در گوگل ادز مثل ویترینی رنگارنگ در یک خیابان پررفت و آمد است. هر کسب و کاری تلاش می کند به جذاب ترین شکل ممکن محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارد و رهگذران را به سمت مغازه خود جذب کند. با این حال آیا واقعا هر ویترینی می تواند به موفقیت در جذب مشتری منجر شود؟ آیا هر تبلیغی که در گوگل ادز منتشر می شود، ارزش سر...
عرصه بازاریابی در طول یک دهه اخیر طوری متحول شده که انگار یک قرن گذشته است. حالا بازاریاب ها با مخاطبانی رو به رو هستند که انتظاراتی بی نهایت متنوع دارند. انگار که هر کدام از آنها از یک سیاره متفاوت پا به زمین گذاشته اند. دیگر دوران بازاریابی توده ای و ارائه یک پیام واحد به همگان به سر آمده و شما نمی توانید مانند گذشته...