جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اسپانسرها و تبلیغات برای آنها تنها بخشی از درآمدهای تیم‌های فوتبال را تشکیل می‌دهد. گرچه این درآمدها رقم‌های بزرگی را به حساب تیم اضافه می‌کنند، درآمدهای روز مسابقه از جمله فروش بلیت و امکانات استادیوم و همچنین درآمد از مخابره اخبار و اطلاعات تیم و پخش بازی‌ها نیز بخش بزرگی را تشکیل می‌دهند. 20 تیم برتر جهان از لحاظ ارزش مالی، اکنون هر کدام به‌طور متوسط یک میلیارد و 16میلیون دلار می‌ارزند. این میزان 11درصد بیشر از سال گذشته و 84درصد بیش از پنج سال گذشته است. این افزایش ارزش، درصورتی‌که ارزش دلار آمریکا بیشتر نمی‌شد از این هم گسترده‌تر بود. در محاسبات یورو، 20تیم برتر ظرف پنج سال گذشته دو برابر ارزشمند شده‌اند و ظرف سال گذشته هم 34درصد افزایش ارزش پیدا کرده‌اند. بخش اعظم این افزایش ارزش مدیون اسپانسرهایی است که به امضای قراردادهای بزرگ روی آورده‌اند.

2436576970889 0909

شش تیم اول در فهرست 20 تیم ثروتمند جهان، علاوه بر حوزه اسپانسرها و تبلیغات، در حوزه‌های دیگر درآمدزایی هم برترین بوده‌اند. بارسلونا، چلسی، لیورپول، منچستر‌سیتی، منچستریونایتد و رئال‌مادرید در تعداد فالوورهای شبکه‌های اجتماعی، درآمد روز مسابقه، درآمد مخابره و اطلاع‌رسانی و درآمد از آگهی بالاترین رتبه‌ها را دارند. این تیم‌ها هواداران خود را در سراسر جهان به خود جلب کرده‌اند و به‌خوبی می‌دانند چطور از آنها سود ببرند.

اکنون در سال 2015 رئال‌مادرید ارزشمندترین تیم است که 3.26 میلیارد دلار می‌ارزد. چنین ارزشی وابسته به درآمد 746 میلیون دلاری این تیم است. امسال این تیم برای دوازدهمین بار در رده‌بندی ثروتمندترین باشگاه‌ها رتبه اول را کسب کرده است. همچنین به لطف در اختیار داشتن بازیکنانی مثل کریستین رونالدو که عنوان بهترین گلزن تاریخ جام یوفا را دارد، رئال‌مادرید 154میلیون دلار از بازی‌های لیگ قهرمانان ظرف سه سال منتهی به 2014 درآمد داشته است. یعنی بیشتر از درآمد هر تیم دیگری در این رقابت‌ها. بعد از رئال مادرید، بایرن‌مونیخ در این رقابت‌ها 151 میلیون دلار و چلسی 143 میلیون دلار درآمد کسب کردند. آث‌میلان و بارسلونا هم بعد از آنها در رتبه‌های چهارم و پنجــم قــرار گرفته‌اند.

دومین تیم ثروتمند جهان در سال 2015 بارسلوناست که 3.16 میلیارد دلار می‌ارزد و این دومین سال پیاپی است که در رتبه دوم می‌نشیند. بارسلونا در کسب بالاترین درآمد از پخش تلویزیونی در سال 2014 رقیب قدیمی‌اش در لالیگا را با 190 میلیون دلار پشت سر گذاشته است. ارزش بارسلونا همچنین به پیراهن‌هایی با نشان هواپیمایی قطر و قراردادهای لوازم ورزشی با نایک برمی‌گردد که به‌تازگی منعقد کرده و بیش از 80 میلیون درآمد فصلی را برایش به همراه آورده است. با داشتن ستاره‌هایی مثل لیونل مسی و نیمار انتظار می‌رود این تیم بتواند ارزش‌ قراردادهای لباس‌‌هایش را دو برابر کند. بارسلونا قصد دارد برای نوسازی استادیوم و زمین‌هایش 700 میلیون دلار خرج کند. کاری که درآمدهایش را باز هم بالاتر خواهد برد.

منچستریونایتد سومین تیم باارزش فوتبال است که 3.1 میلیارد دلار می‌ارزد. هیچ تیمی در جهان به اندازه تیم شیاطین سرخ یاد نگرفته که چطور از برندش درآمدزایی کند. منچستر رکورد تازه‌ای را شکست و یک قرارداد 10 ساله با آدیداس امضا کرد که این تیم را برای درآمد سالانه حداقل 110هزار دلار بیمه کرده است. دو سال قبل منچستریونایتد یک قرارداد 7 ساله با شورولت امضا کرد. قراردادی که در ازای تبلیغ روی پیراهن‌های این تیم سالانه به‌طور متوسط 75هزار دلار عایدش می‌کند. اینها پرسـودترین قراردادهای تاریخ فوتبال بــــــــرای پیراهن‌های تیم‌ها هستند.

منچسترسیتی و چلسی، دو تیم دیگر رده‌بندی ثروتمندترین‌ها، در سال گذشته بیشترین افزایش ارزش را در میان سایر تیم‌ها تجربه کردند. ارزش تیم منچسترسیتی 59درصد زیاد شد و به 1.38 میلیارد رسید. منچسترسیتی انگلیسی با مالکیت 80 درصدی تیم نیویورک‌سیتی در آمریکا هم نامش را محبوب‌تر می‌کند. چلسی هم ارزش خود را 58درصد بیشتر کرده است و به 1.37 میلیارد دلار رسانده. دو سال قبل چلسی یک قرارداد 10 ساله به ارزش 450 میلیون دلار با آدیداس امضا کرد که در افزایش ارزش تیم نقش مهمی ایفا کرد.

بایرن‌مونیخ دیگر تیم حاضر در رده‌بندی ارزشمندترین‌ها که چند سال متوالی است که بوندسلیگا را فتح می‌کند درآمد از تبلیغاتش را به 396 میلیون دلار رسانده که بعد از پاری سن ژرمن با درآمد 445 میلیون دلاری از تبلیغات، در این حیطه دوم است. بایرن در بخش درآمد از انتشار اخبار عملکرد ضعیف‌تری داشته و تنها 146 میلیون دلار کسب کرده است. دلیل این مسئله کم بودن ارزش قراردادهای تلویزیونی در کشور آلمان بوده است که با لیگ‌ برتر انگلیس و سری A ایتالیا فاصله زیادی دارد.

در رتبه بعدی ارزشمندترین‌ها باز هم یک تیم انگلیسی قرار دارد. تیم‌های انگلیسی به خاطر رشد ارزش پوند انگلستان در مقایسه با یورو و دلار آمریکا رشد خوبی داشتند. علاوه بر این قرارداد تازه تلویزیون این کشور با لیگ برتر سالانه حدود 2.7 میلیارد دلار ارزش دارد که 70درصد از قرارداد قبلی بیشتر است. با محاسبه قراردادهای جهانی فوتبال با تلویزیون انگلیس انتظار می‌رود در فصل 2017-2016 ارزش قراردادهای پخش فوتبال برای این کشور به 4 میلیارد دلار در سال برسد.

در میان 20 تیم ثروتمند فوتبال، چهار تیم ایتالیایی یعنی یوونتوس (با ارزش 837 میلیون دلار)، آث‌میلان (با ارزش 775 میلیون دلار)، اینترمیلان (با ارزش 439 میلیون دلار) و ناپولی (با ارزش 353 میلیون دلار) هم حضور دارند. اما هیچ‌کدام در رده‌ای بهتر از نهم قرار نگرفته‌اند. یوونتوس، تیمی که روزی برترین تیم سری A بود بعد از گذراندن بحران‌هایی دوباره خودش را بالا کشیده است و راه زیادی تا صدر جدول ثروتمندترین‌ها دارد.

234367568760788

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pT0QNxSk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه