پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که قصد خرید وسایل الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت و دوربین دیجیتال را از طریق اینترنت داشته و سری به سایت دیجی‌کالا (DigiKala) نزده باشد. دیجی‌کالا که براساس ادعای مدیران آن با داشتن سهم 85 درصدی از بازار خرده‌فروشی آنلاین، رتبه اول فروش اینترنتی در بین سایت‌های ایرانی را داراست، پیش از آنکه به‌عنوان یک فروشنده اینترنتی مطرح شود، برند خود را به‌عنوان یکی از معتبرترین منابع اینترنتی برای کسب اطلاعات در زمینه وسایل و تجهیزات الکترونیکی به کاربران فارسی‌زبان شناساند.

35123642623623634724623632643742373

این شرکت که کمتر از 10 سال از عمر آن می‌گذرد، آنقدر در بازاریابی اینترنتی موفق عمل کرده که مجله اکونومیست (Economist) در گزارش خود ارزش این شرکت را در سال 2014 بالغ بر 150 میلیون دلار تخمین زده و مجله فوربس (Forbes) مقاله‌ای راجع به داستان موفقیت آن منتشر کرده است. شاید از خودتان بپرسید جعبه جادوی بازاریابی اینترنتی دیجی‌کالا شامل چه چیزهایی است که صاحبان آن را تا این اندازه به موفقیت رسانده است؟ در این مقاله تعدادی از عواملی را که می‌توان از آنها به‌عنوان محتویات جعبه جادوی موردنظر یاد کرد با یکدیگر مرور می‌کنیم.

1) تولید محتوای دست اول

یکی از بارزترین ویژگی‌های دیجی‌کالا، تولید محتوای اصیل (Original)، ارزشمند و مرتبط با نیاز کاربران است. برای کسی که می‌خواهد یک محصول الکترونیکی مانند یک هارد اکسترنال بخرد، مهم است که از مشخصات فنی آن محصول باخبر شود، امکان مقایسه آن را با دیگر محصولات داشته باشد و بفهمد در محدوده قیمتی مورد نظرش چه محصولاتی قابل خریداری است. دیجی‌کالا تمام این موارد را به‌صورت رایگان و با کیفیت عالی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

2) تنوع در نوع محتوای تولیدی

یکی دیگر از ویژگی‌های راهبرد بازاریابی محتوایی (Content Marketing) دیجی‌کالا، تنوع در نوع محتواهای تولیدی است. دیجی‌کالا علاوه بر محتوای متنی از محتواهای چندرسانه‌ای مانند عکس و فیلم نیز به‌طور مؤثر استفاده می‌کند. در نتیجه کاربری که قصد خرید محصولی را دارد، بدون آنکه نیازی به مراجعه حضوری به بازار داشته باشد، می‌تواند محصول موردنظر را براساس عواملی همچون شکل ظاهری، ابعاد و رنگ مورد ارزیابی قرار دهد.

3) تولید محتوا توسط کاربران

تولید محتوا توسط کاربران در قالب ارسال نظرات و نقدهای تخصصی در مورد محصولات، جزو یکی از مشخصه‌های مهم سایت دیجی‌کالاست. هیچ چیز برای افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند خوشایندتر از این نیست که ببینند افراد دیگری که قبلاً از محصول موردنظر آنها استفاده کرده‌اند، نظرات‌شان را راجع به آن محصول در سایت درج کرده‌اند. از کنار هم قرار دادن نظرات و نقدهای کاربران مختلف، یک فرد راحت‌تر می‌تواند تصمیم‌گیری کند که آیا محصول موردنظر خواسته‌ها و نیازهای او را برآورده می‌سازد یا خیر؟

4) ایمیل مارکتینگ هوشمندانه

دیجی‌کالا در ایمیل‌های ارسالی خود علاوه بر آنکه مشتریانش را از آخرین محتواهای قرار داده شده در سایت مطلع می‌کند، ایمیل‌هایی را نیز برایشان ارسال می‌کند که در آنها تخفیف‌های بسیار جذابی پیشنهاد شده‌اند و تنها تا مدت زمان محدودی اعتبار دارند. همان‌گونه که رولف دوبلی (Rolf Dobelli) در کتاب معروف خود به نام هنر شفاف اندیشیدن اشاره می‌کند، یکی از خطاهای شناختی ذهن انسان، خطای ترجیح از دست ندادن است. این خطا باعث می‌شود انسان بیشتر تمایل داشته باشد تا چیزی را از دست ندهد (یا ضرر نکند) تا اینکه چیزی را به دست آورد. برای مثال، وقتی بدانید محصولی فقط تا آخر همین هفته با 50 درصد تخفیف قابل خریداری است، به‌طور ناخودآگاه تمایل پیدا می‌کنید هر چه سریع‌تر آن را خریداری کنید و بعدا آن را به دو برابر قیمت فعلی نخرید (یا 50 درصد ضرر نکنید)، حتی اگر مطمئن نباشید که در حال حاضر واقعاً به آن محصول نیاز دارید یا خیر. دیجی‌کالا از این نکته به‌طور هوشمندانه در ایمیل مارکتینگ خود استفاده می‌کند.

5) طراحی حرفه‌ای تجربه کاربری

یکی از مشخصه‌هایی که در سایت دیجی‌کالا مشهود است، سهولت کار با سایت و یافتن محصول موردنظر است. کاربر این امکان را دارد که براساس نوع محصول، برند، قیمت و امکانات فنی، به جست‌وجوی محصول موردنظرش بپردازد. جانمایی منوها طوری است که جابه‌جایی بین صفحات و یافتن صفحه موردنظر به سهولت انجام می‌پذیرد و کاربر گیج نمی‌شود. همه اینها در کنار سایر جزییات رعایت شده در طراحی سایت، باعث می‌شود در مجموع تجربه کاربری (UX) برای کاربر لذت‌بخش باشد و زمان حضور در سایت (Onsite time) و دفعات مراجعه مجدد وی افزایش یابد. بدیهی است که پشت همه این موارد یک تیم حرفه‌ای طراحی تجربه کاربری وجود دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xjXWZAFS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
فروغ :
7 سال پیش
سلام،سایت دیجیکالابازاریابی اینترنتی داره؟یعنی من میتونم بازاریابی کنم ازطریق مثلاتلگرام،سایت خیلی خوبیه گوشیموازاینجاگرفتم لطفاراهنماییم کنید.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه