شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب و کار (195)

حفظ شهرت کسب‌و‌کار

9 سال پیش ( 1394/1/29 )
 

پرسش: مدیر خرید یک شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار هستم. برای حفاظت از شهرت شرکت و انجام معامله‌های منصفانه چه توصیه‌هایی برای من دارید؟

پاسخ کارشناس: موضوع اخلاق شرکتی و انجام معامله‌های منصفانه به تساوی در مورد فروشنده و خریدار شرکتی صدق می‌کند و در رابطه با یکدیگر، بهترین فرصت برای حفظ رفتار اخلاقی، خرید قابل قبول، اصرار در انجام قرارداد خرید و قبول آزمایش است. بیشتر مسئولان فروش به خریدارانی که در معاملات خرید خود صادق هستند، احترام می‌گذارند.

مدیران خرید نیز باید برای حفظ شهرت شرکت بر سر استاندارد‌های اخلاقی خود مانده و در مواقعی که فروشندگان پیشنهاد وسوسه انگیزی به آنها می‌کنند تا استاندارد‌ها را شل بگیرند به آنها پاسخ منفی دهند چون ماموران خرید به‌عنوان رابط اصلی بین شرکت و فروشندگان هستند و ممکن است با موقعیت‌هایی مواجه شوند که به تعارض اخلاقی منجر می‌شود یا با وسوسه‌هایی مانند شغل دوم، تغییر شغل و محاسبه مخارج بخواهند استاندارد‌های اخلاقی را تنزل دهند. 

یکی از این موارد پیشنهاد انواع رشوه، هرچند که گسترده و در بعضی از فرهنگ‌ها رفتاری کاملا قابل قبول است، باید با تدبیر رد شود و به ماموران اجازه داد که در راه عالی‌ترین منافع کارفرمایان خود با مساوات نسبت به تمام مشتریان عمل کنند. در بعضی از مواقع ماموران فروش شرکت‌های دیگر فعالانه تلاش می‌کنند با استفاده از تغییر شغل، مامور فروش را از رقبا بدزدند.

شرکت‌ها پول قابل ملاحظه‌ای را در آموزش ماموران فروش سرمایه‌گذاری می‌کنند چون آنها معمولا به اطلاعات محرمانه و شاید اسرار رقابتی دسترسی دارند که اگر به‌عنوان طعمه‌ای برای استخدام جدید به کار برده شوند روش غیر‌اخلاقی تلقی می‌شود. یکی دیگر از فاکتورها، دادن هدایا یا گرفتن آن است که ممکن است اخلاقی باشد اما اگر هدیه دادن به‌عنوان شرطی برای انجام معامله باشد در آن صورت این اقدام غیراخلاقی است.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CfyNOeiJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه