پنجشنبه, ۱۱ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Thu, 2 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

خرده‌ فروشی در قرن 21

6 سال پیش ( 1393/9/18 )
 

در گذشته خرده‌فروشان فروشگاهی در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بودند، اما در قرن بیست و یکم حضور خرده‌فروشی‌های غیر‌فروشـــگاهی و  فــروش محصولات از طریق بازاریابی مستقیم به‌صورت پستی، تلفنی، کاتالوگی و اینترنتی منجر به تغییرات زیادی در مدل‌های این کسب‌و‌کار شده است. 

در قرن بیست و یکم خرده‌فروشی تغییرات زیادی را شاهد بوده است. امروز دیگر مشتریان محدود به خرید از چند فروشگاه خاص نیستند، آنها برای خرید کاتالوگ‌هایی را در اختیار دارند که تمام اطلاعات محصول مورد‌نظر در آن وجود دارد. 

امروز‌ مشتریان با استفاده از ثروت خرده‌فروشان قادرند دامنه وسیعی از محصولات تولید شده در جای‌جای دنیا را مشاهده و بهترین محصول را خریداری کنند. کتاب خرده‌فروشی در قرن 21 ترجمه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با تشریح این مفاهیم در هشت فصل، بر لزوم روی‌آوری به بهره‌گیری از تمام‌ پتانسیل‌های موجود برای توسعه فرآیندهای ارتباطی با مشتریان و پیشبرد اهداف فروش قرن 21 تاکید می‌کند. 

در فصل اول این کتاب تاریخچه خرده‌فروشی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و در بخش‌های دیگر به مواردی نظیر خرده‌فروشی فیزیکی و غیر‌فیزیکی، جهانی‌سازی این صنعت، نقش اخلاقیات در خرده‌فروشی‌ها، حفظ محیط‌زیست و... پرداخته شده است. در بخشی از این کتاب تحت عنوان تنوع کالا می‌خوانیم: سبد کالاهایی که توسط خرده‌فروشان عرضه می‌شود نقش بسزایی در جذب مشتریان دارد. بنابراین برنامه‌ریزی استراتژیک باید ویژگی محصولات موجود در قفسه‌های فروشگاه را مشخص و راه‌های بهبود این سبد را تعیین کند تا بتوان از این طریق توجه هرچه بیشتر مشتریان را جلب کرد. این کتاب در 326 صفحه به قیمت 18 هزار تومان توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Et6jNxZF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه