شنبه, 25 مهر 1394 - 00:50

آیا می‌دانستید نقطه شروع بازارگرایی جمع‌آوری اطلاعات بازار است؟ اگرچه اطلاعات بازار مربوط به ترجیحات و نیازهای مشتریان است، اما بررسی تأثیر عوامل بیرونی مانند قوانین دولتی و. . . روی این نیازها را نیز شامل می‌شود. فعالیت‌های مربوط به تجسس‌های محیطی نیز بخشی از اطلاعات بازار است، نکته مهمی که باید در جمع‌آوری اطلاعات به آن توجه داشت، این است که هنگام جمع‌آوری اطلاعات علاوه بر نیازهای فعلی باید به نیازهای آتی مشتریان نیز توجه کرد. پیش‌بینی نیازهای مشتریان امری حیاتی است، زیرا پیشنهاد یک محصول جدید اغلب به سال‌ها زمان نیاز دارد. اطلاعات بازار ممکن است از راه‌های رسمی یا غیر‌رسمی (مانند بحث‌های غیر‌رسمی با شرکای تجاری) حاصل شود. اطلاعات اساسی دسته اول و منابع مشاوره‌ای دست دوم به ترتیب راه‌های رسمی و غیررسمی هستند.

این مکانیزم‌ها شامل جلسات گفت‌وگو با مشتریان و شرکای تجاری (مانند توزیع‌کنندگان)، آنالیز گزارش‌های فروش، تجزیه و تحلیل اطلاعات پایگاه‌های جهانی در مورد مشتریان، تحقیقات بازار شامل بررسی نگرش‌های مشتریان و نتایج فروش در بازار است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید