شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
دور دنیا

100دانشگاه برتر دنیا

8 سال پیش ( 1394/9/1 )
پدیدآورنده : مازیار جعفریه  

کلمه «نوآوری» در دنیای کسب و کار و دنیای آکادمیک یک کلمه کلیشه‌ای و شعارگونه است، اما این امر در عمل اینگونه نیست. این می‌تواند به این معنا باشد که یک سازمان با سیاست‌های کاملا مغایر با رقابت، دائما در حال آفرینش ایده‌ها و محصولات خاص باشد یا اعضای آن به تفکر خلاقانه و پیگیری ایده‌های مخرب تشویق شوند.این عمل ممکن است شبیه یک تناقض و مشکل معنایی باشد اما این آشفتگی به معنای مشکل بودن سنجش نوآوری است و این مسئله می‌تواند یک مانع بزرگ بر سر توسعه اقتصادی و تکنولوژیکی باشد.

از زمان جنگ جهانی دوم، دانشگاه‌های سراسر جهان سعی بر تبدیل کردن بودجه و سرمایه عمومی به دانش و محصولاتی داشتند که به پیشبرد اقتصاد جهانی کمک می‌کند اما این شرکا، سرمایه‌گذاران، دانشگاه‌ها و دانشجویان چگونه می‌توانند از اینکه یک مؤسسه یا یک سازمان این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد، مطمئن شوند؟

برای پاسخ به این سؤال، رویترز با به وجود آوردن یک شیوه که دارای 10 شاخص مختلف است، به دنبال یافتن و درجه‌بندی کردن 100 تا از نوآور‌ترین دانشگاه‌های جهان است. این شاخص‌ها روی «اسناد آکادمیک» که نشان‌دهنده تحقیقات پایه انجام شده در دانشگاه و «پرونده‌های ثبت اختراع» که به تمایل این موسسه‌ها در محافظت و تجاری‌سازی این اکتشافات می‌پردازد، تمرکز می‌کند. این لیست توسط Intellectual Property & Science business of Thomson Reuters تهیه و تدوین می‌شود.

رتبه اول این فهرست 100 تایی دانشگاه Stanford واقع در قلب Silicon Valley در ایالت کالیفرنیا است. این دانشگاه به عنوان سرچشمه نوآوری در نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر شهرت دارد. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها تعدادی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان مانند HP، Yahoo و Google را تأسیس کردند. مطالعات سال 2012 این دانشگاه تخمین می‌زند که تمامی کمپانی‌های تاسیس شده توسط کارآفرینان این دانشگاه سالانه مجموعا 2،7 میلیارد دلار درآمد دارند. دانشگاه استنفورد سایر غول‌های فناوری مثل موسسه تکنولوژی Massachusetts (در جایگاه دوم) یا Ivy League stalwarts (در جایگاه سوم) را مغلوب کرد.

یافته‌های کلیدی دیگر این لیست 100 تایی رویترز، عملکرد قدرتمند دانشگاه‌های خارج از ایالات متحده است.نیمی از این لیست 100 تایی شامل دانشگاه‌هایی هستند که در کانادا، اروپا یا آسیا واقع شده‌اند. 9 دانشگاه موجود در این فهرست در ژاپن قرار دارند. به جز آمریکا، کره جنوبی عملکرد خوبی در این فهرست دارد. مؤسسه پیشرفته علوم و تکنولوژی کُره (KAIST)، تنها دانشگاه غیرآمریکایی در میان 10 تای اول این فهرست است.

نوآور‌ترین دانشگاه اروپا، Imperial College London که در سال 1907 تاسیس شد، در رتبه یازدهم قرار دارد. موسسه بلژیکی KU Leuven که در سال 1425 تاسیس شد در رتبه شانزدهم و دانشگاه کمبریج انگلستان که در سال 1209 تأسیس شده، رتبه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده است. کشور سوییس که تنها 8 میلیون نفر جمعیت دارد، سه رتبه را در این فهرست از آن خودش کرده است. چه در میان پنج‌تای برتر و چه رتبه آخر، تمامی این 100دانشگاه جزو بهترین‌های جهان هستند. تامسون رویترز صد‌ها دانشگاه را برای تهیه این لیست بررسی کرده است و آنهایی که در این لیست جای دارند، برگزیده هستند.

با این حال، نبودن اسم یک مؤسسه یا دانشگاه در این فهرست به معنای این نیست که آنها در نوآوری ناموفق هستند. این رده‌بندی (The Reuters Top 100 World’s Most Innovative Universities) معنای واقعی کلمه نوآوری است. این موسسات کارآمد‌ترین تکنولوژی‌ها را ارائه می‌دهند و بزرگ‌ترین تاثیرات اقتصادی را دارند. آنها مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای کسانی هستند که دنبال نوآوری حقیقی هستند.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dRaxCphv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه