پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت «فولکس واگن» نقطه سیاه دیگری در فروش خود در ایالات متحده آمریکا به جا گذاشت. میزان شماره‌گذاری خودروها در ماه گذشته (اکتبر) نسبت به زمان مشابه در سال 2014، رشد ضعیف 0.24 درصدی داشته است. این اولین ماهی است که فروش خودرو‌های دیزلی بعد از اتهام وارد شده به «فولکس واگن» به‌دلیل ایجاد اختلال در اندازه‌گیری میزان مجاز تولید گازهای گلخانه‌ای (که سازمان محیط زیست مشخص کرده) با استفاده از سیستم کامپیوتری خود، به‌طور کلی به حالت تعلیق درآمده است.

با وجود اینکه تعلیق‌ها فقط به دو هفته آخر ماه گذشته محدود می‌شود، تأثیر این رسوایی از ابتدای ماه سپتامبر احساس می‌شود. این تقلب در 18 ماه سپتامبر (27 شهریور) گذشته کشف شد. در آن ماه فروش شرکت چیزی بیش از یک‌درصد افزایش یافت و اکنون در مقابل ثبت ضریب دورقمی رشد شرکت‌های رقیب قرار دارد. «فولکس واگن» همچنین از فروش محصولات جدید خود برای سال 2016 اجتناب کرده است.

car

ماه گذشته، درکل میزان فروش آنها در دومین بازار بزرگ «فولکس واگن»، ایالات‌متحده آمریکا که به عنوان چتری برای این شرکت محسوب می‌شود برابر 30387 واحد بود. اگر به پیش‌بینی‌های تحلیلگران بخش صنعت این شرکت توجه کنیم، شاهد این خواهیم بود که راندمان شرکت بدتر از اینها بوده و در پایان فقط 5درصد این پیش‌بینی‌های افزایش فروش، اتفاق افتاده و مدل‌های دیزلی فقط 22درصد از کل فروش این گروه را در ایالات متحده تشکیل داده است.

جنجال «دیزل گیت» موقعی آشکار شد که متخصصان مؤسسه پژوهشی «شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک (ICCT)» در حال بررسی آمار و ارقام ارائه شده از مدل‌های مختلف بودند برای اینکه ثابت کنند خودروهای آلمانی که برای صدور به ایالات متحده تولید می‌شوند، از نظر میزان آلایند‌ه‌های هوا «پاک‌تر» از خودروهای آلمانی در آلمان هستند، زیرا آمریکایی‌ها در این زمینه قوانین سخت‌‌گیرانه‌تری دارند.

موضوع «دیزل گیت» در مورد «گلف»، باعث کاهش 53 درصدی فروش شد، با وجود این 1.099 واحد فروش در ماه اکتبر از میزان آن در زمان مشابه سال 2014 نیز عبور کرد. این موضوع، خود به وضعیت مدلGTI و مدل‌های الکتریکی شرکت بهبود بخشید که در پایان باعث افزایش 40درصدی فروش در همه خانواده «گلف» شد. در مورد مدل «جتا» شاهد کاهش 36درصدی هستیم و مدل «بیتل» این شرکت نیز از آن مستثنا نبود و 43درصد کاهش داشت. «توراگ شاسی بلند» در لیست فروش جدید قرار دارد و میزان فروش آن و مدل «تیگوآن» به ترتیب 45 درصد و 167 درصد بهبود یافته است، در همین حال مدل «پاسات» تقریبا 25 درصد بهبود داشته است.

خرید و فروش مدل‌های «آئودی» با 17.700 واحد در ماه اکتبر، 17 درصد افزایش داشته است که در این مورد نیز رکورد ماهانه جدیدی به ثبت رسانده است. شرکت «فولکس واگن» وضعیت خود را توسط شاسی‌بلندهای خانواده Q5، Q3 وQ7 به پیش برده و همچنین افزایش 30 درصدی را به ثبت رسانده، با این وجود مشتریان خانواده A، کاهش 35درصدی در سال پیدا کرده‌اند. این آمار و ارقام ساعاتی بعد از ادعای جدید «آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا» علیه شرکت «فولکس واگن» منتشر شد، این بار بیشتر توجه خود را روی خودرو‌هایی که دارای موتور دیزلی هستند که شامل شاسی‌بلند «پورشه کاین» و مدل‌های مختلف «آئودی» می‌شوند؛ متمرکز کرده‌اند، این شرکت آلمانی نصب سیستم‌های تحریف آزمون‌های گاز‌های گلخانه‌ای را روی محصولات رسمی (دولتی) رد می‌کند.

اتهام به خودروهای شش سیلندر مشکل دیگری نیز برای مدیر عامل سابق پورشه، آقای (Matthias Müller) به وجود آورد، علاوه بر اینکه این اتهام او را به مدت یک ماه در برابر نظامی چندملیتی قرار داده است، همچنین تلاش می‌کند که نام تجاری شرکت را بازسازی کند. اکنون مشاهده می‌شود «فولکس واگن» مجبور شده، فروش مدل‌های سیلندر بالا را به دلیل ادعای‌های جدید «آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا» به تعلیق درآورد. در این میان بیشتر مدل‌های مختلف «آئودی» تحت تأثیر قرار می‌گیرد و این تأثیر در ماه نوامبر محسوس‌تر است. خط و مشی در آلمان بر این پافشاری می‌کند نشان دهد که اقدامات لازم برای روشن شدن موضوع با همکاری مقامات سیستم اداری ایالات متحده در حال صورت گرفتن است.

برنامه بازخرید

برای جلوگیری از رسوایی، «فولکس واگن» برنامه‌ای برای کمک به فروشندگان آمریکایی که خودروهای دیزلی دست دوم و به فروش نرفته دارند، ترتیب می‌دهد. در این صورت کارخانه ملزم می‌شود تعدادی از این خودرو‌های استفاده شده را پس از 60 روز ماندن و به فروش نرفتن در نمایشگاه‌ها، با قیمت قبل از بحران خریداری کند که این امر کمکی می‌شود به منظورکاهش موجودی‌هایی که روی هم انباشته شده‌اند.

شرکت باید مشخص کند که کدام یک از خودرو‌های دو سیلندر شامل این طرح بازخرید می‌شوند. مدت انجام گرفتن این کار تا 13 نوامبر (22آبان) مشخص می‌شود. «فولکس واگن» برای قیمت تضمینی به‌دنبال ارزش‌گذاری حداقلی (داشتن کفی برای قیمت‌ها) است، که این قیمت‌گذاری در ماه اول رسوایی 15درصد کاهش یافت. به موازات نیز باید راه حل فنی مناسبی برای این مشکل فراهم کند.

vaGON

فروش خودرو در ایالات متحده با 18میلیون واحد در سال، دارای ضریب رشدی سریع است، بالاترین رشد برای ماه اکتبر از سال 2001 و ششمین ماه متوالی، فروش بیش از 17میلیون. قیمت پایین سوخت باعث بازگشت رانندگان به سمت خرید خودرو‌های بزرگ‌تر شده است. علاوه بر این، فروش محصولات را با استفاده از آخرین برنامه‌های تکنولوژی تشویق می‌کنند.

شرکت خودرو‌سازی «فیات کرایسلر» شصت‌وهفتمین ماه رشد پی در پی خود را با افزایش 14.7درصدی تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند مدل «جیپ» (Jeep) به ثبت رساند که 33 درصد افزایش پیدا کرد. میزان فروش «جنرال موتور» بزرگ‌ترین خودرو ساز ایالات متحده نیز 16 درصد افزایش یافت، در حالی که این عدد برای «فورد موتور» برابر 13درصد بود.

منبع: economia.elpais

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/s5lqDO27
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه