چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
نگاهی به کنفرانس اطلاع رسانی بانک پاسارگاد

عوامل بنیادی که باعث جذابیت «وپاسار» شده است

3 سال پیش ( 1399/4/10 )
 

بانک پاسارگاد به سوالات کنفرانس اطلاع‎رسانی به دلیل نوسان 50 درصد پاسخ داد، اما چند نکته در این گزارش بیشتر مورد توجه سهامداران بود؛ موضوعی که بر چشم‎انداز قیمت سهام بانک پاسارگاد نیز اثر قابل توجهی خواهد گذاشت.

به گزارش بورس 24، یکی از این موارد، سوال ششم کنفرانس اطلاع ‎رسانی منتشر شده است که درخصوص مجموع ارزش بازار کل سهام میدکو، پارس آریان و بیمه پاسارگاد در پرتفوی گروه مالی پاسارگاد است.

* سوال ششم: مجموع ارزش بازار کل سهام شرکت میدکو، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان و بیمه پاسارگاد در تاریخ 2 تیرماه 1399 در پورتفوی گروه چند میلیون ریال است؟

مجموع ارزش بازار کل سهام شرکت میدکو، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان و بیمه پاسارگاد در پورتفوی بانک حدود مبلغ 297.807 میلیارد ریال در تاریخ 4 تیرماه 1399 است. ارزش پرتفوی گروه مالی پاسارگاد بسیار فراتر از ارقام ذکرشده است.

دارایی‎های فوق‎الذکر جزو شرکت‎های ارزشمند و با بنیاد قوی است که بانک در توضیح اعلام کرده است. ارزش این سه مجموعه در پورتفوی بانک عددی بالغ بر 297.807 میلیارد ریال در تاریخ 4 تیر 99 است. ارزش پرتفوی گروه مالی پاسارگاد بسیار فراتر از ارقام ذکرشده است.

سوال دیگری که پاسخ آن بر ارزش سهام بانک پاسارگاد و افزایش تقاضا در این نماد موثر است، سوال 10 است که به برنامه بانک درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها اشاره دارد و بانک این‎طور پاسخ داده است:

* سوال دهم: آیا شرکت برنامه‎ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها دارد؟

همانگونه که در بند 5 پاسخ سوالات کنفرانس اطلاعاتی مورخ 1399/2/23 بانک پاسارگاد اشاره شده است، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎های این بانک در مرحله کارشناسی رسمی و ارزیابی است که تاکنون ارزیابی مزبور به پایان نرسیده و فرآیند فوق ادامه دارد. همچنین اجرای برنامه فوق منوط به اخد مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

تجدید ارزیابی دارایی‎ها در بانک و افزایش سرمایه از این محل در مرحله کارشناسی رسمی و ارزیابی است که تاکنون ارزیابی مزبور به پایان نرسیده است و این فرآیند ادامه دارد و انجام این فرآیند منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار است. این اقدام همانطور که در بالا گفته شده، بر افزایش تقاضا برای خرید نماد «وپاسار» اثرگذار است و با توجه به برنامه اعلامی در به‎روزرسانی دارایی های بانک و افزایش توان اعتباردهی بانک و بهبود کسب و کار بانک تاثیرات خوبی خواهد گذاشت.

سوال 20 این شفاف‎سازی نیز به موضوع عرضه شرکت‎های زیرمجموعه «وپاسار» اشاره دارد؛ اقدامی که منجر به شناسایی درآمد خوبی با توجه به رونق بازار سهام از سوی بانک خواهد شد و عایدی خوبی برای سهامداران به همراه خواهد داشت. بانک در پاسخ به سوال 20 این‎طور پاسخ داده است:

* سوال بیستم: شرکت بانک پاسارگاد (سهامی عام) شرکت‎های زیادی را در مالکیت خود دارد که با عرضه آنها در بازار سرمایه می‎تواند درآمد غیرعملیاتی مناسبی را شناسایی نماید. کدامیک از این شرکت‎ها در لیست عرضه این شرکت قرار دارند؟

1-ارزش‎آفرینان پاسارگاد 2-مدیران تجارت 3-سازمان تجارت تدبیر ایرانیان 4-نظم‎آوران شایسته 5-پرداخت الکترونیک پاسارگاد 6-گسترش انرژی پاسارگاد 7-فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد 8-لیزینگ پاسارگاد.

براساس برنامه استراتژیک گروه مالی پاسارگاد، در سال 99 مقرر شده است که اقدامات لازم برای پذیرش، درج و عرضه سهام شرکت‎های گسترش انرژی پاسارگاد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، فولاد زرند ایرانیان، فولاد سیرجان ایرانیان، فروسیلیس غرب پارس، داتیس آریان قشم و مبنای خاورمیانه در بازار سرمایه عملیاتی شود.

این سوالات در بین 22 سوالی که در این کنفرانس اطلاع‎رسانی مطرح شده است می‎تواند آثار مالی خوبی بر عملکرد بانک و تصمیم‎گیری سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در نماد «وپاسار» داشته باشد و چشم‎انداز روشنی را برای بانک متصور می‎کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xwMlK0Th
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه