چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل فیس ‏بوک مدعی است اپل به اندازه فیس ‏بوک مورد موشکافی مقامات دولتی آمریکا قرار نمی گیرد.

به گزارش زومیت، وال استریت ژورنال اخیرا درباره رفتار سیاسی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس ‏بوک، گزارشی تدوین کرده است. براساس این گزارش، بیش از یک دهه از عرضه فیس ‏بوک می گذرد و رفتار قبلی زاکربرگ نشان می داد که او علاقه ای به مسائل سیاسی ندارد، اما او به تازگی به یک فعال سیاسی تبدیل شده است. براساس این گزارش، مدیرعامل فیس ‏بوک از قانون گذاران آمریکا درخواست کرده است که تحقیقات درباره اپل را دقیق تر انجام دهند.

مارک زاکربرگ خواستار سختگیری بیشتر مقامات دولتی آمریکا علیه اپل

گفته می شود زاکربرگ رابطه خوبی با جرد کوشنر (مشاور ارشد کاخ سفید) دارد و با دونالد ترامپ نیز ملاقات داشته است. پس از بررسی های ضد انحصار و چالش های اخیر، زاکربرگ روی روابط با سیاستمداران متمرکز شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، زاکربرگ با اقدامات سیاسی اخیرش قصد دارد در مقابل بررسی های ضد انحصار و انتقادات علیه حفاظت حریم خصوصی کاربران و انتشار اطلاعات غلط و تئوری های توطئه از شرکتش محافظت کند. همچنین فیس ‏بوک رقبایی جدید مانند بایت دنس (شرکت سازنده تیک تاک) پیدا کرده است که چالش هایی برای غول شبکه های اجتماعی ایجاد می کند. اکنون برای تداوم حاکمیت فیس ‏بوک در حوزه شبکه اجتماعی، ایجاد روابط با رهبران سیاسی، فعالان و شخصیت های رسانه ای اهمیت زیادی دارد.

زاکربرگ از مقامات و قانون گذاران درخواست کرد اپل را دقیق تر مورد بررسی قرار دهند. گفته می شود مدیرعامل فیس ‏بوک درباره تیک تاک نیز چنین درخواستی کرده است.

براساس گزارش وال استریت، زاکربرگ و کوشنر گاهی درباره سیاست های فیس ‏بوک برای واتس‎اپ صحبت می کنند. همچنین به گفته منبعی آشنا به این حوزه، او در سال جاری با این مقام سیاسی و نیز استیون منوچین (وزیر خزانه داری ایالات متحده) درباره حضور تیک تاک در ایالات متحده گفت وگو کرده است. گفته می شود مدیرعامل فیس ‏بوک به مقامات گفته است که درباره اپل به اندازه فیس ‏بوک سختگیری نمی شود؛ درحالی که اپل سیستم عاملش را برای تعداد زیادی از شهروندان آمریکا ارائه می دهد.

جولای امسال، کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده جلسه ای با حضور مدیران عامل غول های فناوری اپل، آمازون، فیس ‏بوک و گوگل تشکیل داد. در این جلسه، تیم کوک (مدیرعامل اپل) و زاکربرگ به سؤال های نمایندگان درباره نقض قوانین ضدانحصار پاسخ دادند.

چندی پیش فیس ‏بوک از سیاست های جدید اتخاذشده در iOS 14 انتقاد کرد. سیاست های جدید تغییراتی در حریم شخصی ایجاد کرده است که ردیابی تبلیغاتی را دشوار می کند. همچنین این شرکت چندی پیش به دریافت کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور از برگزارکنندگان رویداد مجازی پلتفرمش واکنش نشان داد که درنتیجه، این اپلیکیشن در پرداخت هزینه اپل مستثنی شد.

فیس ‏بوک از ابتدای خرید واتس‎اپ و اینستاگرام همواره تحت فشار رگولاتورها و اتهامات ضدانحصار قرار داشته است و مقامات خواستار جدایی دو پلتفرم از فیس ‏بوک شده اند که زاکربرگ برای جلوگیری از این امر تلاش می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kJdOqGTh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه