جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: دولت برای جلوگیری از رشد تورم، دو سیاست در اقتصاد کشور اعمال کرد که در نهایت باعث تضعیف بخش صنعت و بحرانی شدن وضعیت برخی صنایع از جمله فولاد شده است.

سیدرضا شهرستانی در گفت‌‌وگو با فارس اظهار کرد، دولت با هدف جلوگیری از رشد تورم، با نگاهی تک بعدی، اجرای دو سیاست اقتصادی را در پیش گرفته که ضربه بزرگی را به بخش تولید وارد کرده است.

وی ادامه داد: یکی از این سیاست‌ها، افزایش نرخ سود بانکی بود که در برخی موارد به 25 تا 30 درصد رسیده است و سیاست دیگر نیز حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز بود که این دو مسئله باعث تضعیف بخش تولید شد.

وی توضیح داد: افزایش سود بانکی باعث شد تا سرمایه‌ها به سمت بلوکه شدن در بانک‌ها پیش رود و انگیزه برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد و در عین حال، سپرده‌گذاران اطمینان داشتند که هم بهره بالا دریافت می‌کنند و هم اگر نرخ ارز یکسان شود قدرت پولشان حفظ خواهد شد.

شهرستانی با بیان اینکه اعمال این دو سیاست، رکود شدیدی را در کشور ایجاد کرد و عرضه محصولات صنعتی بسیار کاهش یافته است، گفت: رکود در ساخت‌و‌ساز باعث کاهش تقاضای خرید فولاد شد و در حال حاضر در صنعت فولاد، کارخانه‌های نورد، فولادسازی و ذوب در زیان قرار دارند.

وی ادامه داد: تنها تولید آهن اسفنجی در کشور سودده‌ است که از تولید سنگ آهن تا آهن اسفنجی را در بر می‌گیرد.

عضو انجمن فولاد با بیان اینکه وضعیت صنعت فولاد بحرانی است، گفت: تا زمانی که مذاکرات 1+5 به نتیجه نرسد و شرایط اقتصادی به حالت قبل باز نگردد، رکود شدید را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به سفر هیات ایرانی به قزاقستان، گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور برای گسترش تبادلات اقتصادی به امضا رسید.

شهرستانی اظهار کرد: طبق هدف‌گذاری انجام شده، کشور قزاقستان در آینده نزدیک باید جزء 30 کشور اول دنیا و ایران نیز جزو 10 کشور اول دنیا قرار گیرد که در این راستا همکاری‌ مشترک بین دو کشور تعریف شد.

وی افزود: بحث‌هایی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در قزاقستان در صنعت شیشه، ساختمان‌سازی و نفت و گاز مطرح شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UCtWHqsR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه