پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل تصمیم دارد تا در تعدادی از کامپیوترهای مک از پردازنده های مبتنی بر آرم استفاده کند که قطعا بر بازار مصرف کننده و تجاری تأثیر می گذارد.

به گزارش زومیت، تصمیم اپل به مهاجرت از پردازنده های اینتل به پردازنده های اختصاصی مبتنی بر آرم، کاملا منطقی به نظر می رسد؛ تصمیمی که از محصولات سال ۲۰۲۱ وارد فاز اجرایی خواهد شد. شرکت با استفاده از پردازنده های اختصاصی می تواند اکوسیستم خود در کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ را با تبلت و گوشی هوشمند هماهنگ کند. به علاوه، حاشیه سود فروش محصولات با پردازنده اختصاصی هم بسیار بالا خواهد بود. کوپرتینویی ها هم اکنون نیز با پیاده سازی سیستم مشابه در دنیای گوشی هوشمند، حاشیه سود بسیار بالایی را تجربه می کنند و همین روند را می توان در دنیای کامپیوترهای شخصی پیش بینی کرد.

مهاجرت اپل پردازنده اینتل آرم

مهاجرت اپل به آرم، با تمام مزایایی که برای شرکت دارد، برای کاربران در دسته های گوناگون ممکن است با چالش هایی همراه باشد. خصوصا مشتریان سازمانی شاید مجبور به توسعه مجدد اپلیکیشن ها باشند تا سرویس هایی هماهنگ با پلتفرم جدید توسعه دهند.

حرکت جدید اپل برای شرکت های مشتری به این معنا خواهد بود که آن ها باید مسیر جدیدی را برای استفاده از پلتفرم برای نیروی کاری خود انتخاب کنند. دراین میان اپل ادعا می کند که تغییر رویکرد به سیستم های مبتنی بر آرم، تنها با کمی اختلال عملکرد در ابتدای مسیر همراه خواهد بود، اما کارشناسان اعتقاد دارند بدون شک ساختارشکنی هایی در مسیر کاری مشتریان سازمانی ایجاد می شود. البته قطعا اپل تلاش می کند تا چالش ها در تغییر مسیر به سمت آرم به حداقل ممکن برسند. درنهایت کسب و کارها باید راهکارهایی را در نظر داشته باشند تا کمترین اختلال در سیستم های مبتنی بر مک رخ دهد.

اپلیکیشن های سازمانی مخصوص مک

بسیاری از اپلیکیشن های حرفه ای با کارایی سازمانی در سطح سیستم عامل یا حتی عمیق تر و در سطح سخت افزار بهینه سازی شده اند. اپلیکیشن هایی که وظایف پردازش گرافیکی سنگین انجام می دهند نیز در همین سطح بهینه سازی و اختصاصی می شوند. از اپلیکیشن های مشابه می توان به آن هایی اشاره کرد که با دیتابیس های سنگین سر و کار دارند و پردازش داده ای مداومی را نیاز خواهند داشت.

اپل در مسیر مهاجرت به پردازنده های مبتنی بر آرم، باید سیستم عامل دسکتاپ خود را نیز برای پلتفرم جدید بازطراحی کند. حرکتی که تا حدودی با عرضه سیستم عامل macOS Big Sur شروع شد. این تغییر مسیر به احتمال زیاد با اختلال عملکرد در بسیاری از نرم افزارهای اختصاصی و شخصی سازی شده همراه خواهد بود که در نسخه کنونی فعالیت می کنند. اگرچه اپل برای اپلیکیشن های ناهماهنگ، یک شبیه ساز هم توسعه می دهد، شبیه سازها هیچ گاه جایگزین های مناسبی نخواهند بود. «ترجمه» عملکرد یک نرم افزار در شبیه ساز برای سیستم عامل اصلی، خصوصا برای نرم افزارهای سنگین قطعا با کاهش سرعت عملکرد همراه خواهد بود. درنهایت شرکت هایی که اکنون از مک به عنوان کامپیوترهای سازمانی استفاده می کنند باید اپلیکیشن های خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهند. آن ها باید سرویس های اساسی را مشخص کنند و برای تغییرهای احتمالی آینده آماده باشند.

همان طور که گفته شد، سرویس شبیه ساز را نمی توان به عنوان یک راهکار جایگزین پایدار در نظر گرفت. به علاوه، شبیه سازی همیشه عالی عمل نمی کند و منجر به کاهش کارایی و سرعت اپلیکیشن ها می شود. تجربه های گذشته نشان می دهند که برخی اپلیکیشن ها، توانایی اجرای اولیه روی شبیه ساز را هم ندارند. درنتیجه سازمان ها باید به محض آماده شدن شبیه سازها ازسوی اپل، آن ها را برای اجرای تمامی اپلیکیشن های سنگین خود آزمایش کنند تا هرگونه مشکل، از هم اکنون در دست بررسی و رفع قرار بگیرد. به علاوه، باید با توسعه دهنده های اصلی نیز همکاری انجام شد تا برنامه های احتمالی آن ها برای تغییر کامل اپلیکیشن ها به پلتفرم جدید، مورد بررسی قرار گیرد.

هماهنگی لوازم جانبی

قطعا تمامی لوازم جانبی مک نیاز به درایورهای جدید برای هماهنگی با پردازنده مبتنی بر آرم دارند. البته در بسیاری از موارد لوازم جانبی که در حجم و وسعت بالا فروخته و توزیع می شوند، مشکلی در هماهنگی با پلتفرم جدید ندارند. البته درنهایت لوازم جانبی خاص، نیاز به بازنویسی درایور ازسوی سازنده اصلی دارند. سازمان ها باید برای این موضوع هم آماده باشند و پیش از به روزرسانی سیستم ها به پلتفرم جدید مبتنی بر آرم، هماهنگی لازم را با تولیدکننده های لوازم جانبی داشته باشند.

زمان به نفع مشتریان سازمانی

تغییر پلتفرم مک از اینتل به آرم قطعا در دوره زمانی کوتاه رخ نمی دهد. خصوصا در بخش مشتریان سازمانی، همه کامپیوترهای مبتنی بر اینتل به سرعت به آرم تغییر نمی کنند. درنتیجه مشتریان سازمانی که وابسته به کامپیوترهای مبتنی بر اینتل هستند، امکان استفاده از کامپیوترهای کنونی و حتی سفارش کامپیوترهای جدید مبتنی بر اینتل را خواهند داشت. اپل هم اعلام کرد که در خط تولیدهای آتی، قطعا کامپیوترهای مجهز به پردازند ه اینتل هم خواهد داشت، اما مشخص نیست که چه کامپیوترهایی با پردازنده های اینتل تولید می شوند (کامپیوترهای قدرتمند حرفه ای، محصولات کنونی که به روزرسانی دریافت نکرده اند یا سخت افزارهای پایین رده).

مشتریان سازمانی که نگران خرید کامپیوترهای جدید مک برای شرکت خود هستند، باید با اپل وارد مذاکره شوند تا برنامه آتی به خوبی روشن شود. اگرچه فعلا کوپرتینویی ها پنجره زمانی دوساله را برای پشتیبانی از سخت افزارهای مبتنی بر اینتل اعلام کرده اند، اما هر سازمان باید بداند که کدام دسته از اپلیکیشن هایش در خطر از دست دادن پشتیبانی هستند.

در حال حاضر شرکت های بسیار کمی باید نگران تغییر مسیر اپل به سمت پردازنده های اختصاصی مبتنی بر آرم باشند. آن محصولات تا ۶ یا ۹ ماه آینده به بازار عرضه نمی شوند. البته درنهایت آن ها باید برای تغییرهای زیرساختی که بر اثر ارائه مک مبتنی بر آرم ایجاد می شود، آماده باشند. درنهایت، مانند هر تغییر مسیر دیگری در سطح پلتفرم، سازمان ها باید با توسعه دهنده های نرم افزار وارد مذاکره شوند تا نسخه های جدید و هماهنگ آماده کنند. پیش از تغییر کامل سیستم های سازمانی نیز باید نرم افزارهای اصلی با سخت افزار جدید آزمایش شوند تا عدم هماهنگی یا اختلال عملکرد در وظایف سازمانی به حداقل برسد.

شاید سازمان ها پس از تغییر سیستم ها به مک مبتنی بر آرم، نیاز به تعویض لوازم جانبی خود داشته باشند. برخی پیش بینی می کنند که درایور اختصاصی برای لوازم جانبی به زودی توسعه نمی یابد و خرید لوازم جدید، منطقی تر خواهد بود. درنهایت استراتژی تمامی مشتریان سازمانی مک که قصد استفاده دائمی از همین پلتفرم را دارند، باید تغییر کند و برای آینده ای متفاوت، آماده شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FWkBz7O3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه